آخرین اخبارعلمی و فناوری

اندازه‌گیری دمای بدن با پیکسل 8 پرو 

شواهدی در جدیدترین آپدیت برنامه Fitbit مشاهده شده است که احتمالاً به اضافه‌شدن قابلیت ردیابی دمای بدن توسط پیکسل 8 پرو اشاره دارد.

ظاهراً گوگل قصد دارد برنامه Fitbit را با قابلیت دماسنج داخلی گوشی‌های پیکسل 8 پرو خود یکپارچه کند. این امر احتمالاً به کاربران اجازه خواهد داد که دمای بدن خود را ردیابی کنند.

درحال‌حاضر پیکسل 8 ‌پرو با ویژگی دماسنج داخلی خود فقط می‌تواند دمای سطح اجسام را اندازه‌گیری کند. بااین‌حال، طبق گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً غول موتور جستجو درخواست خود برای فعال‌کردن قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن را به FDA ارسال کرده است. همچنین نشریه 9to5Google در آخرین آپدیت برنامه Fitbit (نسخه 4.06.7) شواهدی پیدا کرده که نشان می‌دهد این برنامه ممکن است در آینده از دماسنج پیکسل 8 پرو پشتیبانی کند. با‌این‌وجود می‌توانید داده‌های دماسنج گوشی خود را با برنامه Fitbit به اشتراک بگذارید.

امکان اندازه‌گیری دمای بدن با پیکسل 8 پرو؟

هرچند هنوز این موضوع به‌طور رسمی اعلام نشده است، اما اضافه‌شدن این قابلیت احتمالاً باعث می‌شود که دارندگان گوشی‌های پیکسل 8 پرو بتوانند دمای بدن خود را مستقیماً از برنامه Fitbit ردیابی کنند و اطلاعات ارزشمندی درباره سلامت خود به‌دست آوردند. علاوه بر ادغام با دماسنج پیکسل ‌8 پر‌و، برنامه Fitbit همچنین ظاهراً به کاربران این امکان را خواهد داد که نتایج را به‌صورت دستی ثبت کنند.

درصورتی‌که این گزارش صحت داشته باشد، پیکسل 8 پرو به دستگاه مفیدتری تبدیل خواهد شد. دمای بدن شما می‌تواند نشانه‌هایی از وجود تب ارائه کند و دانستن این دسته از اطلاعات می‌تواند از نظر پزشکی برای کاربران مفید باشد. بااین‌حال، FDA هنوز مجوزهای لازم برای این فناوری را صادر نکرده است.

نسخه 4.04 این برنامه به‌تازگی منتشر شده و اکنون در گوشه بالا سمت چپ میزان باتری دستگاه را نشان می‌دهد. در‌حال‌حاضر ساعت‌های هوشمندی وجود دارند که دارای سنسورهای دمای مادون قرمز هستند و داخل دستگاه قرار گرفته‌اند. البته این حسگرها برای ردیابی خواب و پیش‌بینی چرخه ماهانه نیز استفاده می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا