آخرین اخبارفرهنگی

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  از آنجایی که شما عزیزان بارها در مورد نحوه ثبت نام، انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد و … سوال می کنید. مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش می تواند در رابطه با این موضوع به شما کمک کنند. داوطلبان گرامی جهت اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت به نشانی https://sanjeshmoshaveran.ir مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید دانشگاه آزاد اسلامی است یکی از بزرگترین مراکز یادگیری و پژوهشی در ایران و جهان است. بسیاری از افراد پس از دریافت نتایج اولیه کنکور، تمایل به انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارند اما برخی نیاز به مشاوره در این رابطه خواهند داشت.

از آنجایی که شما عزیزان بارها در مورد نحوه ثبت نام، انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد و … سوال می کنید. مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش می تواند در رابطه با این موضوع به شما کمک کنند. داوطلبان گرامی جهت اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت به نشانی https://sanjeshmoshaveran.ir مراجعه نمایند.

تصمیم گیری در مورد رشته های دانشگاه آزاد ممکن است برای شما نیز گیج کننده باشد. بهتر است پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور بدانید مسیر انتخاب رشته دو دانشگاه آزاد و سراسری از یکدیگر متمایز است. در نتیجه شما قادر به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده از مهلت دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته هستید.

Shape1

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمانی که داوطلبی کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را که در پایان کارنامه اولیه کنکور سراسری آمده است را دیدند، واجد شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند و می توانند فرم انتخاب رشته را در همان محل پر کنند ولی نیاز به راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد خواهند داشت به همین دلیل مشاورین صدای سنجش به شما خدمات مشاوره ای ارائه می کنند.

افرادی که مجوز انتخاب رشته به آن ها داده شده است باید با دانلود و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه از سایت azmoon.org و در صورت داشتن تمامی پیش نیازها، با پرداخت هزینه انتخاب رشته به کد رشته محل های دانشگاه آزاد دسترسی پیدا کنند.

برای آگاهی از شهریه دانشگاه آزاد بر اساس رشته خود می توانید با مرکز مشاوره صدای سنجش تماس گرفته و در این رابطه اطلاع یابید.

تمامی رشته های دانشگاه آزاد به غیر از رشته های گروهی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی از این طریق انتخاب می شوند برای آشنایی بیشتر با رشته ها یا صدای سنجش تماس بگیرید.

دانشگاه آزاد چند روز پس از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری تصمیم گیری در مورد زمان انتخاب رشته این دانشگاه را اعلام می کند.

سال گذشته انتخاب رشته از روز پنجشنبه 23 مرداد آغاز شد و تا شنبه 9 مرداد ادامه داشت و مدت زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد با این زمان پیش بینی می شود.

Shape2

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

سازمان سنجش پس از بررسی پاسخنامه داوطلبان کنکور سراسری نتایج اولیه آزمون را در سایت خود به نشانی سنجش قرار می دهد. داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری مجاز به ثبت نام در دانشگاه آزاد شده اند می توانند در زمان ثبت نام به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، متقاضیان باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از سایت دانشگاه آزاد دریافت کرده و کلیه شرایط انتخاب رشته را به دقت بررسی کنند. پس از ورود به صفحه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، ابتدا باید قبل از انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل، هزینه انتخاب رشته را پرداخت کنید.

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزادazmoon.org همان سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد است. این وب سایت شامل دستورالعمل هایی در مورد نحوه دسترسی به آن و همچنین یک لینک است. برای آشنایی بیشتر با سایت و چگونگی استفاده از آن می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

Shape3

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

اکثر دانشگاه های کشور پذیرش بدون کنکور در مقاطع مختلف را ارائه می دهند و بیش از 85 درصد از پذیرش های اصلی دانشگاه ها از سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد در حال حاضر صرفا بر اساس عملکرد تحصیلی انجام می شود.

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشجو می پذیرد. داوطلبان باید متناسب با آخرین مدرک تحصیلی خود و با بررسی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و همچنین چشم انداز تحصیلی و حرفه ای هر رشته، انتخاب کنند.

با توجه به اهمیت انتخاب رشته مناسب و با سوابق تحصیلی داوطلبان، لیست جامع ترین رشته های تجربی، ریاضی و انسانی بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی مهر و بهمن ماه را می توانید از مرکز مشاوره صدای سنجش بخواهید تا در این رابطه توضیحات لازم داده شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا