آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

انتخاب بهترین دکوراسیون داخلی در طرح ویلای کوچک

طرح دکوراسیون داخلی مناسب برای ویلاهای کوچک

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دکوراسیون شیک و دلنشین صرفا برای ویلاهای بزرگ با منابع مالی گسترده در دسترس است. اما برخلاف این تصور، می‌توان با طراحی داخلی اصولی و معماری حرفه‌ای، فضای داخل ویلاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان داد و از فضای موجود بیشترین بازدهی را به دست آورد. چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی در ویلاهای کوچک با ویلاهای بزرگ متفاوت است و اگر به درستی انجام شود می‌تواند یک ظاهر زیبا و جادار را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توانید دکوراسیون داخلی ویلاها را به گونه‌ای بچینید که هم کاربردی و هم جذاب باشد.

تاثیر جادویی معماری داخلی ویلاهای کوچک

برای اینکه بتوانید فضای یک خانه ویلایی رویایی و جذاب استفاده کنید حتما لازم نیست فضای زیادی را در اختیار داشته باشید. با ذوق و خلاقیت معماران حرفه‌ای می‌توانید یک مساحت باور نکردنی را از دل ویلاهای کوچک بیرون بیاورید. کافی است از آیتم‌ها و امکانات مناسب استفاده کنید و دیزاین داخلی ویلا را به گونه‌ای طراحی کنید که بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. به این منظور لازم است به نورپردازی، فاصله اجزا، رنگ‌ها، امکانات مورد استفاده،‌ نحوه چیدمان، ابعاد و … توجه کنید.

با طراحی بهینه دکوراسیون داخلی قادر خواهید بود محیطی را ایجاد کنید که از آن لذت می‌برید و می‌توانید تمام اجزای کاربردی را مورد استفاده قرار دهید. تجربه نشان داده است که ویلاهای کوچک قابلیت ایجاد طرح‌های زیبا و کاربردی که بینندگان را شگفت زده می‌کند دارند.

دیزاین داخلی ویلا

چگونه در ویلاهای کوچک فضا را بهینه سازی کنیم؟

قطعا زمانی که قصد دارید طراحی دکوراسیون داخل منزل را انجام دهید،‌ قبل از هر چیز به این فکر می‌کنید که تمام نیازهای روزانه خود را در آن جایگذاری کنید. بهینه سازی فضا در طراحی داخلی ویلاهای کوچک به گونه‌ای مطرح می‌شود که تاکید بر افزایش کارامدی با حداقل فضا باشد. یعنی اینکه طراحی قسمت‌های مختلف ویلا به گونه‌ای باشد که به صورت هوشمندانه بتوان در ابعاد کم تمام اجزای مورد نظر را جایگذاری نمود.

استفاده از مبلمان با ابعاد مناسب یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای بهینه سازی فضا باید انجام دهید. در صورتی که از مبلمان مناسب استفاده کنید احساس فضای باز افزایش پیدا می‌کند و ابعاد بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. همچنین به اصطلاح طراحی چند طبقه دکوراسیون و استفاده از دکوراسیون مخفی،‌ می‌تواند به استفاده بهینه از تمام فضای ویلا کمک کند. در ادامه با گروه معماری زالارک همراه شوید تا نکات و ترفندهایی که به بهینه سازی بیشتر فضای ویلاهای کوچک کمک می‌کند بپردازیم.

طراحی خانه ویلایی مدرن

نکاتی برای طراحی داخلی ویلاهای کوچک

در طول طراحی ویلاهای کوچک لازم است به امکانات موجود،‌ ابعاد و از همه مهم‌تر نیازهایی که دارید توجه کنید. یک سری نکات وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید حداکثر بهره وری را تجربه کنید و کمتر از نظر فضا به مشکل بخورید.

  1. استفاده هوشمندانه از فضای محدود

برای طراحی خانه ویلایی مدرن و کوچک هر متر مربع از ارزش بالایی برخوردار است و طراحی هوشمندانه فضا باعث جلوگیری از اتلاف متراژ می‌شود. بهتر است در هنگام چیدن دکوراسیون حتما به وسایل و تجهیزات ذخیره سازی هوشمند و مبلمانی که قابلیت جمع شدن یا پنهان شدن دارند توجه ویژه داشته باشید.

  1. استفاده از رنگ و متریال مناسب

استفاده از برخی رنگ‌های روشن باعث افزایش بازتاب نور و حس بزرگتر بودن فضا می‌شود. بنابراین لازم است علی رغم در نظر گرفتن استانداردهای معماری، بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهید.

  1. از اتاق‌های چند منظوره استفاده کنید

به منظور حداکثر بهره وری و افزایش کارایی ویلاهای کوچک بهتر است از اتاق‌های چند منظوره استفاده کنید تا با اشغال فضای کم، از به وجود آمدن حس محدودیت جلوگیری کنید. این اتاق‌ها می‌توانند همزمان اتاق کتابخانه،‌ ورزش، سرویس بهداشتی و … باشند و در هر جای ویلا قابل دسترس باشند. کافی است ابزارها و مبلمان مناسب را به صورت جمع شونده طراحی کنید تا بتوانید اتاقی با کاربردهای متعدد طراحی کنید.

  1. روی نورپردازی تمرکز کنید

در نورپردازی ویلاهای کوچک دو اصل بسیار مهم است؛ 1- استفاده از پنجره‌هایی نورپذیر که نور طبیعی را افزایش می‌دهند؛ 2- ارتباط فضای داخلی با فضای خارجی. بنابراین نمای ساختمان ویلایی یک طبقه یا کوچک نیز حائز اهمیت است تا بتوانید با محوطه سازی درست و ارتباط فضای داخل با آن،‌ دکوراسیون جذابی طراحی کنید.

نمای ساختمان ویلایی یک طبقه

ترفندهای طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک

علاوه بر نکاتی که به آنها اشاره کردیم،‌ یک سری ترفندها وجود دارد که می‌توانید همزمان فضایی زیبا و کاربردی ایجاد کنید. با استفاده از این ترفندها ویلای شما تمام کاربردها و حس یک ویلای بزرگ دارد اما فضای کمتری را اشغال کرده است.

  • از چندین آینه استفاده کنید

استفاده از آینه‌ها و میز کنسول در کنار آن چندین مزیت را در ویلاهای کوچک دارد. این روش باعث بزرگ به نظر رسیدن ویلا می‌شود و از آنجایی که منعکس کننده تصاویر است، به صورت کاذب فضای ویلا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

  • از ترکیب رنگ‌های خاص استفاده کنید

همانطور که گفتیم ترکیب رنگی روشن بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون ویلاهای کوچک است. اما یک سری نکات نیز وجود دارد که به بهینه کردن ویلا کمک می‌کند. به عنوان مثال بهتر است از پالت رنگی محدود به جای شلوغ استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مبلمان با پالت رنگی چوبی استفاده کنید تا در ترکیب با سایر رنگ‌ها به مشکل نخورید.

  • از مبلمان با پایه بلند استفاده کنید

استفاده از مبلمان پایه بلند برخلاف مبلمانی که چسبیده به کف هستند، باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای داخلی ویلا می‌شوند.

چرا باید طراحی داخل ویلا را به گروه معماری زال بسپاریم؟

در این مطلب سعی کردیم به صورت مختصر اهمیت چیدمان و دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک را بررسی کنیم و تکنیک‌هایی که به بهینه سازی فضای آن کمک می‌کنند خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. اما توجه داشته باشید که برای بهینه سازی فضا باید از همان ابتدا دکوراسیون داخلی ویلا را به گونه‌ای طراحی کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشد. گروه معماری زال (ZAL ARC) به عنوان پرچمدار طراحی ویلاهای بزرگ و کوچک با توجه به استانداردهای روز دنیا،‌ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا