آخرین اخبارکارآفرینی

اقدامات مهم  در تبدیل  نام تجاری به یک برند قوی

دکتر حوریه یحیائی

 

هرگز قدرت جادویی نام تجاری مناسب بر روی کسب و کارتان را نادیده نگیرید. بسیاری از برندها در گام اول تنها با نام منحصر به فردشان بازارها را فتح نموده اند و برای همیشه در ذهن ها باقی مانده اند. از اینرو انتخاب یک نام تجاری مناسب برای هر کسب و کاری در همان روزهای نخست که ایده اولیه اش در ذهن تان جرقه می زند از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما مشکل اینجاست که بسیاری از افراد فارغ از تخصص های حرفه ای خود نمی دانند چگونه می توانند بهترین نام تجاری را انتخاب کنند و یا به عبارتی یک نام تجاری استاندارد باید دارای چه مشخصه هایی باشد، تا بتواند در کوتاهترین زمان ممکن تاثیرگذاری در بازار و سایر رقبا داشته باشد.

در گام اول نام تجاری باید معنادار و تأثیرگذار باشد و معنا و پیام مشخصی را به مخاطبان منتقل کند. البته این پیام باید متناسب با ماهیت کسب و کار، محصولات و خدمات شما باشد. از تز منحصربه ‌فرد بودن و متمایز بودن نام تجاری هرگز غافل نشوید. یک نام تجاری مناسب باید نسبت به رقبا منحصربه‌ فرد و متمایز باشد، تا آسان‌ تر در ذهن مشتریان جا بیفتد. در کنار این خصیصه ها نام تجاری باید آسان در به خاطر سپاری و تلفظ باشد. این امر باعث می‌ شود مشتریان بتوانند نام شرکت را به راحتی به یاد بیاورند و به دیگران معرفی کنند.

بسیاری از نام ها در نگاه اول زیبا و جذاب به نظر می رسد اما متاسفانه قابلیت تبدیل شدن به برند را ندارند. نام تجاری باید قابلیت تبدیل شدن به یک برند قوی را داشته باشد  تا هویت و شخصیت برند خود را در اذهان مشتریان ایجاد کند. این موضوع مالکیت فکری شما را تضمین می‌کند و از کپی‌ برداری توسط رقبا جلوگیری می‌کند. در هنگام نامگذاری برندتان به فکر بازارهای جهانی و صادراتی نیز باشید. در صورت امکان، نام تجاری باید به گونه ‌ای باشد که بتواند در بازارهای جهانی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این امر به شما کمک می‌کند تا دامنه مشتریان خود را گسترش دهید. نام باید به راحتی در سطح جهانی قابل درک و ترجمه باشد. نام‌های فاقد ابهام مانند “Google” یا “Microsoft” در این زمینه موفق هستند.

نام باید با محصول یا خدمت  مورد نظر شما مرتبط باشد و بتواند معنای آن را به خوبی منتقل کند. به عنوان مثال، نام‌های مانند “Apple” برای شرکت اپل یا “Amazon” برای آمازون معنادار هستند  . نام های ساده خاطره‌انگیز که به آسانی به ذهن سپرده می شوند. نام‌های کوتاه و آسان برای به خاطر سپردن مانند “Nike” یا “Coca-Cola” معمولا موفق هستند. در کنار تمام این مفاهیم برای تبدیل نام تجاری به یک برند قوی، چند اقدام مهم وجود دارد که می‌توانید انجام دهید: هویت و شخصیت برندتان را ایجاد کنید و تعیین کنید که برند شما چه ارزش‌ ها و ویژگی‌ های منحصر به فردی دارد و این هویت و شخصیت را در تمام جنبه‌های کسب و کار خود منعکس کنید. بکوشید تا با مشتریان خود ارتباط عاطفی و معنادار برقرار کنید تا با برند شما احساس تعلق داشته باشند.

محتوای مرتبط با برند خود را به طور مداوم در قالب‌های مختلف مانند مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها و … تولید و در اختیار مشتریان قرار دهید تا تجربه مشتری تان را بهبود ببخشید و تلاش کنید تا تجربه مشتری در تمام مراحل تعامل با برند شما مثبت و لذت ‌بخش باشد. این امر به ایجاد وفاداری مشتریان کمک می‌کند و در نهایت برند خود را به طور مستمر مدیریت و بهبود دهید تا در پاسخ به تغییرات بازار و نیازهای مشتریان تطبیق یابد. قطع به یقین با اجرای این اقدامات می‌توانید نام تجاری خود را به یک برند قوی و موفق تبدیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا