اقتصادی

اقتصاد گلوگاه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است

به گزارش نقش نیوز جعفر محمدنژاد گفت: در حال حاضر ایران در بین کشور‌های منطقه – غرب آسیا – در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر جایگاه بسیار خوبی دارد. کشور ترکیه به دلیل عدم برخورداری از منابع فسیلی انگیزه و دلیل بیشتری را برای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران افزود: کشورهای چین و ژاپن و کره جنوبی از جمله کشورهای آسیایی هستند که در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر رتبه‌های بسیار خوبی را در دنیا دارند.
وی با اشاره به این که ایران ظرفیت‌های خوبی را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، عنوان کرد: از ۴ سال پیش دولت در کنار توصیه‌های قانونی به موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر ورود جدی‌تری را پیدا کرد و زیرساخت‌هایی را فراهم آورد که بخش خصوصی به شکل مطلوبی در این حوزه حضور داشته باشد.
جعفر محمدنژاد اضافه کرد: دولت ایران علیرغم افزایش تحریم‌ها و هزینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران، توانسته عظم خودش را در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نشان دهد. ما راغب هستیم که سیاست‌ها و تصمیمات وزارت نفت به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کمک کنند.
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران افزود: اقتصاد گلوگاه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است. بخش عمده‌ای از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اکثر کشورهای دنیا از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی محقق می‌شوند.
جعفر محمدنژاد اذعان داشت: زیرساخت و بسترقانونی و حمایتی فعلی که در وزارت نیرو شکل گرفته است، نمی‌تواند شکل بهتری داشته باشد و فقط لازم است ما با جذب سرمایه‌های متعدد انرژی‌های تجدیدپذیر را توسعه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا