آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

افزودنی روان کننده بتن در بزرگراه و تونل تهران شمال

 

بتن‌ از جمله مواد و مصالحی هستند که امروزه نقش مهمی در صنعت ساخت‌وساز ایفا می‌کنند. به‌طورمثال در بتن‌ریزی ساختمان‌ها، بزرگراه‌ها، تونل‌ها و… از بتن و انواع مختلف آن استفاده می‌کنند. اما بتن‌ها به تنهایی در برابر عوامل مخرب محیطی مقاوم نیستند و برای افزایش مقاومت آن‌ها و بهبود کیفیتشان از انواع افزودنی‌های شیمیایی کمک می‌گیرند.

افزودنی بتن

در هر پروژه‌ای از محصولات خاصی استفاده می‌کنند که به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم به برخی از انواع افزودنی بتن به‌کاررفته در اجرای بزرگراه تهران شمال و ساخت بتن تونل آن بپردازیم و این پروژه را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

افزودنی بتن چیست؟

بتن‌ها از جمله مواد و مصالحی هستند که به شکل گسترده در ساخت‌وساز به‌کار می‌روند و تاریخچه استفاده از آن‌ها به زمان‌‌های خیلی دور باز می‌گردد. با توجه به این‌که میزان استفاده از بتن‌ها در صنعت ساخت‌وساز بسیار است و برای افزایش کیفیت و مقاومت سازه‌هایی که با استفاده از بتن ساخته می‌شوند، موجب شد تا برای رشد و توسعه صنعت ساخت‌وساز، راهکارهایی برای افزایش کیفیت بتن و بالا بردن میزان استحکام و دوام آن ارائه شده است.

به‌طورمثال به‌منظور تقویت ویژگی‌های مثبت و کیفیت بتن از انواع افزودنی بتن در روند ساخت ملات و بتن استفاده می‌کنند. افزودنی‌های بتن در واقع مواد معدنی و مواد آلی به‌صورت طبیعی یا شیمیایی هستند که در روند ساخت ملات و بتن به آن افزوده شده و ویژگی‌های مثبتی را در آن‌ها ایجاد می‌کنند.

برخی افزودنی‌های بتن به کار رفته در بتن تونل بزرگراه تهران شمال

بزرگراه تهران شمال یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در کشور به‌شمار می‌رود که بیشترین حجم پل و تونل را دارد. در این پروژه عمرانی عظیم که مدتی است از افتتاح آن گذشته است از بتن به‌عنوان ماده اولیه پایه و انواع افزودنی‌های بتن بهره گرفته‌اند.

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، افزودنی‌های بتن به‌کاررفته در ساخت بتن تنوع فراوانی دارند و هر کدام می‌توانند ویژگی‌های متفاوتی را در بتن ایجاد کنند. از جمله انواع افزودنی‌ها و روان کننده بتن که در این پروژه به کار رفته‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

افزودنی‌های روان کننده بتن

برای بتن‌ریزی نیاز به یک بتن روان داریم که به راحتی بتواند روی سازه حرکت کرده و از بین آرماتور ها عبور کند. در چنین مواقعی به جای استفاده از آب که سبب کاهش مقاومت بتن می‌شود باید از انواع افزودنی‌های روان کننده بتن استفاده کرد.

این نوع روان کننده‌ها در سه نوع و به صورت روان‌کننده بتن، فوق روان کننده بتن و ابر روان‌کننده بتن تولید و عرضه می‌شوند و بر حسب نیاز می‌توانید از انواع مختلف استفاده کنید.

افزودنی‌های پوزولانی

اگر سازه مد نظر شما به‌طور مداوم در معرض نم، رطوبت و بارندگی باشد در ساخت سازه آن باید از افزودنی‌های پوزولانی استفاده کنید. با توجه به این‌که بزرگراه تهران شمال و تونل‌‌های آن در منطقه ‌ای با احتمال بارش فراوان باران بنا شده، در بتن این پروژه از افزودنی‌های پوزولانی هم بهره گرفته می‌شود.

این نوع افزودنی در انواع طبیعی و مصنوعی وجود دارد که از نمونه‌های طبیعی آن می‌توان به رس، پومسیت‌ها، شیل و توف‌های آتشفشانی اشاره کرد. از نمونه‌های مصنوعی این محصول نیز می‌توان به خاکستر بادی، سیلیکا فیوم، خاکستر پوسته برنج و… اشاره داشت.

خرید افزودنی روان کننده بتن

برای خرید افزودنی روان‌کننده بتن یا سایر افزودنی‌ها، بهتر است ابتدا انواع مختلف این محصول را همراه با ویژگی‌هایی که در بتن ایجاد می‌کنند مورد مطالعه و بررسی قرار دهید و بر حسب نوع نیاز و انتظاراتی که از محصول دارید به دنبال یک افزودنی مناسب بگردید.

سعی کنید برندهای مختلف این محصول را بشناسید و در انتخاب و خرید افزودنی به سراغ برندهای شناخته شده و معتبر بروید تا به این شکل نسبت به کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید خیالتان راحت باشد.

برای خرید افزودنی می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های عرضه‌کننده مواد و مصالح ساختمانی مراجعه کنید و یا خریدتان را به شکل اینترنتی و خیلی راحت با استفاده از سایت‌هایی که در این حوزه به فعالیت می‌پردازند انجام دهید.

شما می‌توانید این محصول را به‌طور مستقیم از شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی کپکو (همگرایان تولید) که از بهترین تولیدکنندگان افزودنی شیمیایی بتن شناخته می‌شود خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر  حتما به سایت مراجعه کرده و یا با شماره تماس 02189331 تماس بگیرید.

قیمت افزودنی روان‌کننده بتن

قیمت افزودنی روان‌کننده بتن و سایر افزودنی‌هایی که در ساخت بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند با توجه به ویژگی‌هایی که در محصول ایجاد می‌کنند متفاوت است. همچنین با توجه به تولید این محصول توسط شرکت‌های مختلف و عرضه آن‌ها توسط برندهای گوناگون، هر برند با توجه به میزان سابقه، اعتبار و کیفیتی که دارد قیمتی متفاوت را برای محصولات خود در نظر می‌گیرد.

انواع افزودنی بتن در بسته‌بندی‌های با حجم‌‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند و شما باید بر حسب نیاز خود به سراغ بسته‌بندی‌های مناسب بروید. طبیعتاً اگر انتخاب شما بسته‌بندی‌های با حجم زیاد باشد به همان میزان باید مبلغ بیشتری برای خرید پرداخت کنید.

برای بررسی قیمت انواع افزودنی بتن می‌توانید به سایت شرکت همگرایان تولید کپکو مراجعه کنید و پس از بررسی قیمت‌ محصولات این مجموعه، خریدی مناسب و به صرفه را از این شرکت بزرگ و نام آشنا انجام دهید.

جمع‌بندی

بتن‌ از جمله مواد و مصالحی است که امروزه در تمامی ساخت‌وسازها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افزایش میزان کیفیت و بهبود نقاط قوت این محصول از انواع افزودنی‌ها استفاده نموده و به این شکل ویژگی‌های مختلفی را در آن ایجاد می‌کنند. در این مقاله به انواع افزودنی‌های به‌کاررفته در ساخت بتن بزرگراه تهران شمال پرداختیم و ویژگی‌های هر کدام از افزودنی‌ها را به‌طور مجزا مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که قصد استفاده از انواع افزودنی‌ها را دارید، بهتر است ابتدا ویژگی هر کدام از افزودنی‌ها را به خوبی بشناسید.

توجه داشته باشید که برای خرید افزودنی باید اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشید تا انتخاب درستی انجام دهید. با مراجعه به سایت ما یعنی شرکت همگرایان تولید (کپکو) می‌توانید از تجارب مشاورین ما بهره‌مند شوید تا بهترین و کارآمدترین محصولات را برای پروژه خود به کار بگیرید. برای این منظور تنها کافی است با شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید و راهنمایی شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا