استان هاخراسان جنوبیویژه

افزایش ۱۰ درصدی پرونده های تخلف کالا و خدمات در خراسان جنوبی

رضا بهنام- خراسان جنوبی- «محمدحسین اشرفی» گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته در بخش کالا و خدمات 891 پرونده به شعب تعزیرات استان وارد شده است که از این تعداد 888 پرونده مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی درصد پرونده های مختومه به وارده بخش کالا و خدمات را در شش ماهه نخست سال گذشته 99.7 درصد عنوان کرد و گفت: در صورتی که میزان پرونده‌های مختومه به وارده شش ماهه نخست امسال در این بخش ۱۰۲ درصد است که نشان از رشد 2.31 درصدی دارد.

اشرفی یادآور شد: متهمان این پرونده ها در سال گذشته به پنج میلیارد و 415 میلیون و 709 هزار ریال و امسال به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۸۵۸ هزار ریال محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال گذشته در بخش قاچاق کالا و ارز یک هزار و 596 پرونده به شعب تعزیرات استان وارد شد است که هزار و 541 پرونده مختومه شده است، گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز امسال ۸۶۴ فقره پرونده وارد و ۸۴۳ فقره نیز مختومه شد که متهمان به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۴۷۹ هزار ریال محکوم شدند.

اشرفی تعداد پرونده های وارده به شعب تعزیرات استان در بخش بهداشت دارو و درمان را 240 فقره در شش ماهه سال گذشته عنوان کرد و گفت: از این تعداد 246 پرنده مختومه و متهمان به پرداخت 710 میلیون و 832 هزار ریال مکوم شده اند.

وی تصریح کرد: در  بخش بهداشت، دارو و درمان از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۶ فقره وارد و ۲۳۶ مختومه شده است و  متهمان به پرداخت ۵۸۴ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه ندادن فاکتور خرید بوده است، گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز به ترتیب خرید، فروش و حمل کالای قاچاق، ورود و خروج کالا بدون تشریفات گمرکی و حمل کالای قاچاق بیشترین تعداد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

اشرفی از یک هزار و ۹۵ اکیپ گشت سیار توسط تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این اکیپ ها تاکنون از بیش از یک هزار و ۹۵ واحد صنفی و غیرصنفی استان بازرسی کرده اند که ۱۸۶ واحد دارای تخلف شناسایی و به ۴۶۲ واحد نیز تذکر داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا