آخرین اخباراقتصادی

افزایش قیمت دلار زودگذر است

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه افزایش قیمت دلار زودگذر است، گفت: بانک مرکزی می‌تواند مثل ماه‌های گذشته با اجرای تدابیر لازم، ولع بازار ارز را کنترل و مدیریت کند.

نوشته های مشابه

به گزارش نقش نیوز ، امیر شهریاری – عضو اتاق بازرگانی ایران – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحران‌های سیاسی و امنیتی اخیر در داخل کشور و برخی کشورهای منطقه طی یکماه گذشته و تاثیر آن بر نوسانات بازار ارز اظهار کرد: قطعا تنش‌های اخیر همچون انفجار تروریستی کرمان، بمباران یمن، حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در پاکستان و درگیری‌های نظامی در عراق و سوریه را می‌توان کبریت اصلی ایجاد تنش و نوسان در بازار ارز دانست که باعث شد قیمت دلار طی روزهای اخیر دچار افزایش نزدیک به ۹ درصدی شود.

وی افزود: از سوی دیگر اتفاقات و درگیری‌های منطقه طی روزهای اخیر دلیلی بود که بانک مرکزی یا همان بازارساز به نوعی با سیگنال تمایل شدید بازار به افزایش قیمت ارز مواجه شود و کمی از روند تثبیت و آرامش بازار را از دست بدهد. البته بانک مرکزی با تدابیر لازم می‌تواند ولع بازار ارز را به خوبی کنترل کند و این بار هم نوسانات ارزی را با تکیه بر منابع موجود پشت سر بگذارد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه بانک مرکزی می‌تواند بدون ارزپاشی و با روش جدید از منابع خود بازار با برای مدیریت آن استفاده کند، گفت: بانک مرکزی تاکنون با همین شیوه توانسته بازار ارز را بر خلاف سنوات گذشته که جهش های قیمتی فراوانی را شاهد بودیم، کنترل کند. بی‌تردید در صورت کاهش درگیری‌ها و سوابق قبلی قیمت دلار دوباره به همان کانال قبلی باز خواهد گشت و بعید به نظر می رسد وضعیت ارز تا پایان سال با جهش یا افزایش خاصی روبرو شود.

شهریاری با اشاره به تاثیر مثبت دیپلماسی ارزی بانک مرکزی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ایران شاهد هستیم که بانک مرکزی روند دیپلماسی بین المللی برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و مبادلات تجاری را در دستور کار دارد که مطمئنا با به ثمر نشستن تدریجی این اقدامات، انضباط ارزی بیشتری در کشور حکمفرما خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا