استان هاخراسان جنوبیویژه

افزایش سهم دولت از درآمد اپراتورها، توسعه ارتباطات را با چالش مواجه می کند

خراسان جنوبی-رضا بهنام- «مصطفی بهی» با بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌ است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: طبق تکلیف قانونی باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه ششم‌ توسعه به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
وی با بیان اینکه نصب ۲۰ سایت توسعه پوشش تلفن همراه در شهرستان بیرجند در دست اقدام است، افزود: از این تعداد ۹ سایت از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.
بهی بحث دیتا و پوشش همراه در شهرستان خوسف را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: همچنین نصب ۱۶ سایت پوشش تلفن همراه در شهرستان درمیان در دست اقدام است که ۱۲ سایت آن راه اندازی شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۲۹ سایت اتصال روستاهای شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف به شبکه ملی اطلاعات در دست اقدام است که تاکنون ۱۵سایت راه اندازی شده است.
به گفته وی در بحث توسعه کیفی ارتباطات نیز در این سه شهرستان از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون ۱۳۰کیلومر فیبر نوری اجرا شده است که ۷۰ درصد این پروژه در سطح روستایی انجام شد.
بهی یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر افزایش سهم دولت از درآمدهای اپراتورها از ۲۸ درصد به ۳۸درصد، گفت: این چالش عمده ای در بحث توسعه ارتباطات بخصوص روستایی در استان و کشور ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: افزایش سهم دولت از درآمد اپراتورها بهانه ای می شود تا اپراتورها درآمدهای خود را افزایش و از جیب مردم تأمین کند. همچنین اشکال جدی در بحث توسعه ارتباطات روستایی ایجاد خواهد کرد.
بهی با بیان اینکه ارتباط کیفی نیازمند اجرای سایت های مختلف است، افزود: خراسان جنوبی به لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور و به لحاظ تراکم جمعیت ۲۲ امین است لذا هزینه توسعه ارتباطات در خرااسان جنوبی فوق العاده زیاد و حتی از سیستان و بلوچستان هم بالاتر است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی یادآور شد: اپراتورها با افزایش سهم دولت از درآمد اپراتورها، در تامین بحث طرح «يو اس او » سرباز خواهند زد و چالش های جدی برای توسعه ارتباطات روستایی در استان ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا