استان هاخراسان جنوبیویژه

افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی حوزه ورزش استان

خراسان جنوبی – رضا بهنام – ملانوری طی دیداری با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی به تشریح موقعیت خراسان جنوبی پرداخت.
وی ضمن تشکر از سفر فروردین ماه وزیر به استان که نتایج خوبی هم به همراه داشت، گستره وسیع و جمعیت اندک خراسان جنوبی را عامل مهمی در پرهزینه شدن خدمات عنوان کرد.
استاندار با اشاره به دو دهه خشکسالی حاکم بر استان، متذکر شد: تهدیدات خشکسالی و شیوع بیماری کرونا بر کاهش نشاط اجتماعی در استان تأثیر فراوانی داشته و ادامه این روند تبعات فراوانی به همراه خواهد داشت .
ملانوری ادامه داد: حوزه ورزش و جوانان می تواند در جبران این مشکل به ویژه در دوره پساکرونا، نقش بسزایی داشته باشد.
وزیر ورزش و جوانان نیز در ادامه از نگاه ویژه خود به خراسان جنوبی گفت و خاطرنشان کرد: این موضوع در جریان توزیع اعتبارات و در ۴ سفری که طی این ۲۰ ماه به استان داشته ام، کاملاً مشهود است.
به گفته وی؛این نگاه به جهت محرومیت منطقه و وجود مردمان قدرشناس خراسان جنوبی رقم خورده است.
سلطانی فر درخصوص مشکلات ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند نیز گفت: در حال پیگیری بحث اصلاح و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای نگهداری ورزشگاه از حوزه سازمان اداری و استخدامی کشور هستیم.
وی در پاسخ به درخواست های مطرح شده در زمینه افزایش خانه های ورزشی، توسعه زمین های چمن مصنوعی و تقویت هیئت های ورزشی تصریح نمود: به همین زودی اعتبار ویژه ای در راستای تقویت هیئت های ورزشی به استان اختصاص خواهد یافت.
حجه الاسلام نصیرایی نیز در ادامه از لزوم توجه وزارتخانه به موضوع تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام گفت.
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی به پروژه هایی اشاره کرد که بیش از ۱۰ سال است که در حال اجرا می باشد و متذکر شد: مجلس به جهت تکمیل چنین پروژه هایی ، اعتبارات ویژه ای را به وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده است.
وی تأکید کرد: دو برابر شدن اعتبارات ورزشی ناشی از همین نگاه تعاملی مجلس شورای اسلامی می باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز از آمادگی کامل برای تخصیص اعتبارات استانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت.
پورعیسی خاطرنشان کرد: حمایت از هیئت های ورزشی، باشگاه های ورزشی و تأمین تجهیزات نیز در بحث اعتبارات ورزش ویژه دیده شده است.
شایان ذکر است: دیدار استاندار با وزیر ورزش و جوانان در فصل توزیع اعتبارات ملی،با هدف پیگیری وعده های سلطانی فر در سفر فروردین ماه به استان ، جذب اعتبار برای تقویت هیئت ها و تکمیل پروژه های ورزشی استان و نیز برنامه ریزی برای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی رقم خورد.
بر اساس گزارش اداره کل ورزش و جوانان استان، اعتبارات عمرانی این حوزه سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان بود که طبق مذاکرات صورت گرفته در جلسه امروز، این رقم با دو برابر افزایش به ۳۵ میلیارد تومان رسید و وزیر ورزش و جوانان قول داد؛ این میزان اعتبار، تا پایان دولت در اختیار استان قرار گیرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا