ورزشی

اعترافات/ ریو فردیناند

به گزارش نقش نیوز و به نقل از مارکا، ریو فرنادیناند یکی از چهره‌های برجسته فوتبال انگلیس است. بازیکن سابق منچستریونایتد پس از آویختن کفش‌هایش حرفه اش  را به عنوان مفسر در جهان فوتبال ادامه داد. او در حالی که همیشه پشت میکروفون حاضر است گاهی اوقات از آن برای اعترافاتش بهره می برد و به مشکلاتش با الکل و افسردگی اش به خاطر مرگ همسرش به دلیل سرطان اشاره می کند.

الکل

فردیناند چند بار به مشکلاتش با الکل اشاره کرد به خصوص در دوران جوانی‌اش. مدافع انگلیسی ابایی نداشت از این که بگوید در دوران بازی‌اش به این مواد اعتیاد داشته است. ملی پوش سابق به خصوص در دوران حضورش در وستهام به نوشیدن مشروبات الکلی عادت داشت.

“زمانی که جوان بودم دیوانه بودم، می توانستم کل روز بنوشم، می توانستم ۱۰ پاینت بنوشم و سپس دوباره ودکا بنوشم.”

“در وستهام به نوشیدن عادت داشتم و همیشه پس از بازی ها این کار را انجام می دادم. در آن دوران حافظه ام به مشکل برخورده بود و زمانی که مردم از من نتیجه بازی را می پرسیدم آن را به یاد نمی آوردم.”

“کل روز در حال نوشیدن بودم، بیدار می شدم و به کار خود ادامه می دادم. عادت متفاوت و دیوانه کننده ای بود. فوتبال، الکل و کلوپ های شبانه. ما این گونه زندگی می کردیم.”

مرگ همسرش

زندگی فردیناند کاملا تحت تاثیر مرگ همسرش ربکا الیسون قرار گرفت. همسر بازیکن سابق منچستریونایتد در سال ۲۰۱۵ به دلیل سرطان سینه درگذشت. مدافع انگلیسی در ۳۶ سالگی با سه فرزند خردسالش تنها شد. او تنها یک ماه پس از این اتفاق فوتبال را کنار گذاشت.

“هیچ‌کس برای چنین فقدانی آمادگی ندارد. همسرم پیش از این که ما را ترک کند به من گفت که پدر و مادری فوق العاده برای بچه ها خواهم بود. من هرگز فکر نمی کردم چنین اتفاقی بیفتد اما او ۱۰ هفته بعد به خاطر سرطان درگذشت.”

“اوایل شب‌ها پس از خواباندن فرزندانم خیلی الکل مصرف می کردم تا روزی که بیدار شدم و متوجه شدم توان رساندن بچه هایم به مدرسه را ندارم. همچنین یک بار با ماشین تصادف کردم. در آن زمان فهمیدم که نمی توانم به این روند ادامه دهم. از حمله های عصبی رنج می بردم.”

“زمانی که به تعطیلات می رفتیم تنها کاری که باید انجام می دادم این بود که چمدانم را آماده کنم چون ربکا همه کارها را انجام می داد. همچنین از خودم می‌پرسیدم چگونه نزد پزشک بروم؟ من فقط پزشک باشگاه را دیده بودم. هیچ ایده‌ای نداشتم.”

“ربکا تمام کارهایی را که مربوط به بچه ها بود و من آنها را انجام نمی دادم، انجام می‌داد اما اکنون کاملا در شرایط متفاوتی قرار داریم. از خودم می پرسیدم کفش هایشان را کجا گذاشته‌اند؟ لباس ها کجا هستند؟

کریستیانو رونالدو

فردیناند زمانی که در یونایتد حضور داشت با رونالدو همبازی بود. مدافع انگلیسی از تاثیر ستاره پرتغالی و علاقه اش به فوتبال صحبت کرد.

“نخستین کسی بود که می دیدم به این اندازه وقت خود را به باشگاه اختصاص می دهد. یک بار به خانه اش رفتم و دیدم ۱۰ نفر در اتاقش هستند. از او پرسیدم آنها چه کسانی هستند؟ آنجا چه کار می کنند؟ او به من گفت که این شخص آشپزم است، او فیزیوتراپم است، او پزشکم است و این شخص مربی خصوصی ام است… رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان منچستریونایتد را ترک کرد.”

“اگر بخواهم به جوانان توصیه کنم که الگو داشته باشند می گویم به این شکل کار کنند. رونالدو هنوز در نوک قله است و علاوه بر این در مدت یک دهه در میان دو بازیکن برتر جهان قرار داشته است.”

رد پیشنهاد بارسلونا

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس می توانست در فصل ۰۹-۲۰۰۸ زیر نظر پپ گواردیولا در بارسلونا بازی کند. در آن دوران آبی انار ها در اسپانیا و اروپا حکمرانی می کردند و توانستند فاتح سه گانه شوند. با این حال بازیکن انگلیسی پیشنهاد تیم کاتالانی را رد کرد چون آبی اناری ها را تیم انتقال می دانست.

“خیلی نزدیک بودم، مذاکره ای با مدیربرنامه ام شده بود. بارسلونا تماس گرفته بود. با فرانک رایکارد صحبت کردم البته نه درباره این موضوع اما او من را جزو بازیکنان مورد نظرش می دید.”

“ما پیروز شدیم و قهرمانی در اروپا را به دست آوردیم. چرا باید تیم قهرمان اروپا را به خاطر یک انتقال ترک می کردم؟”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا