استان هاخراسان جنوبیویژه

اطلاع رسانی مطلوب در زمان شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان

خراسان جنوبی – رضا بهنام – ناصر خوش خبر در جلسه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: با اطلاع رسانی اثربخش و به موقع، جو روانی ایجاد شده در جامعه در خصوص این بیماری کنترل گشت.
وی به تنش ایجاد شده بر بازار مرغ استان اشاره کرد و گفت: با هم افزایی و مدیریت خوب دستگاه های مرتبط با این حوزه، نگرانی ایجاد شده در سطح جامعه مرتفع گردید.
معاون استاندار به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از واحدهای مرغداری استان اشاره کرد و گفت: باید با پیشگیری مبتنی بر تکنیک های روز از تکرار این موارد در استان جلوگیری شود.
خوش خبر از تلاش های صورت گرفته در استان در این زمینه گفت و افزود: مدیریت استان در تلاش است تا واحدهای تولیدی گرفتار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هرچه سریعتر به چرخه تولید برگردند.
وی به لزوم توجه ویژه فعالان صنعت مرغ استان به بیمه گفت: شیوع این بیماری و خسارت هایی که برای تعدادی از واحدها به همراه داشت، لزوم توجه صنعت مرغ استان را به بیمه ملموس تر نمود.
معاون استاندار به بحث بیمه بیکاری کارگران واحدهای تولیدی آسیب دیده در صنعت مرغ استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری های استاندار در سفر معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، بیمه بیکاری کارگران این واحدها مطرح شد که مکانیسم اجرایی آن در حال انجام می باشد.
خوش خبر با تأکید بر تأثیر پذیری بازار از وضعیت تولید مرغ و تخم مرغ با توجه به شیوع آنفلوآنزا در برخی واحدها، ادامه داد: به حهت منترل شرایط بازار در وضعیت موجود، با میدان داری استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جلسات متعددی در خصوص تنظیم بازار برگزار شد که خوشبختانه مسیر خوبی را طی می نماید.
وی به ظرفیت تولید مرغ و تخم مرغ استان اشاره کرد و تصریح نمود: ظرفیت تولیدی واحدها، کفاف میزان مصرفی استان را می نماید.
معاون استاندار با اشاره به وضعیت استان در مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: اگر چه موج شیوع این ویروس در استان کم شده، اما باید واکسیناسیون به موقع در واحدها صورت پذیرد تا به شرایط کاملاً مطمئنی برسیم.
خوش خبر به لزوم تداوم نظارت ها تأکید کرد و گفت: با کنترل سختگیرانه در حمل مرغ و تخم مرغ ، التهابات کاهش یافته و می طلبد نظارت ها تا رسیدن استان به نقطه اطمینان بخش تداوم یابد.
وی از درخواست چند واحد تولیدی آسیب دیده جهت هماهنگی در خصوص جوجه ریزی گفت و اظهار داشت: در این خصوص پیگیری شود و در صورت امکان درخواست این واحدها عملیاتی گردد تا ضریب تولید در استان بالا رود.
به گفته وی؛ لازم است اداه کل محیط زیست و امور عشایری استان با رصد دقیق تالاب ها و… از انتقال ویروس با منشأ پرنده های وحشی جلوگیری نمایند.
معاون استاندار در ابتدای صحبت هایش ضمن تبریک فرار سیدن ایام ا… دهه مبارک فجر گفت: این دهه مبارک برای مسئولین، فرصت مغتنمی است تا با بهره گیری از آن به بیان دستاوردها و انعکاس فعالیت های حوزه کاری خود بپردازند و از آن در جهت دفاع منطقی از عملکرد حوزه مدیریتی شان استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا