آخرین اخبارخراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:ضرورت هم افزایی استان ها در بحث مقابله با قاچاق سوخت

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت هم افزایی استان ها در بحث مقابله با قاچاق سوخت تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه دیدار با رضوی آرانی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری، به تشریح اقدامات استان در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز پرداخت.
وی با اشاره به نتایج مثبت اقدامات مقابله ای صورت گرفته، تصریح کرد: همه ظرفیت های استان در جهت کنترل و مدیریت  موضوع قاچاق بکار گرفته شده است.
استاندار با تأکید بر اینکه محور فعالیت های کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز استان بر اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: موضوع قاچاق سوخت و مقابله با آن، هزینه های سنگینی را به استان تحمیل کرده است.
قناعت با اشاره به اقدامات شبانه روزی، بی وقفه و ارزشمند نیروی انتظامی در زمینه مقابله با قاچاق سوخت، از آمار فوتی ها و مصدومینی گفت که روزانه در جریان فعالیت خودرو های موسوم به شوتی در محورهای مواصلاتی استان شاهد هستیم.
وی به آمار شهدا و مجروحین نیروی انتظامی هم اشاره کرد و متذکر شد: با هدف پیوستگی اقدامات مقابله ای بایستی کارگروه مشترک مقابله با قاچاق سوخت با حضور و مشارکت استان های همجوار خراسان جنوبی و با محوریت ستاد کشور تشکیل شود.
استاندار با طرح درخواست مجوز کارگروه فنی تعیین ماهیت فرآورده های نفتی در استان، اظهار داشت: نظارت هوشمند بر زنجیره عرضه کالا( شناسه کالا و کد رهگیری) در دستور کار کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان است.
قناعت افزود: جریان سازی رسانه ای درخصوص قاچاق کالا و تقبیح آن، تشدید نظارت ها به منظور جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی از مرزهای استان و… از دیگر اقدامات این کمیسیون می باشد.
وی، اتخاذ تدابیر لازم به منظور تشویق و تقدیر از ضابطین و کاشفین موضوع قاچاق، تخصیص اعتبار به منظور تکمیل ساختمان قاچاق کالا، تأمین زیرساخت های لازم و تجهیز ایستگاه های بازرسی در محورهای مواصلاتی و… را از مطالبات استان مطرح کرد.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری، ضمن تشکر از اقدامات کمیسیون در استان، فعالیت‌های صورت گرفته را ارزنده خواند.
رضوی درخصوص پیگیری درخواست ها و مطالبات مطرح شده قول مساعد داد.
شایان ذکر است؛ این دیدار با حضور مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی همراه بود.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا