آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

از کدام شهرها می توان بلیط قطار به شیراز خرید؟

شیراز، مرکز استان فارس و یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور است که سفر به آن می‌تواند تجربیات فوق‌العاده‌ای را برای شما به‌همراه داشته باشد. شهر شعر و ادب که آرامگاه بزرگان ادبیات پارسی همچون حافظ و سعدی در آن قرار گرفته و هر ساله بسیاری از علاقه‌مندان تاریخ ایران برای ادای احترام به این دو بزرگ مرد، به شهر شیراز سفر می‌کنند. وسط بلوارها و پارک‌های این شهر تاریخی هم درختان خوش رنگ نارنج خودنمایی می‌کنند و چهره جذابی به شهر بخشیده‌اند. شما می‌توانید به‌جای رانندگی با ماشین شخصی یا سفر از طریق هواپیما، با خرید بلیط قطار شیراز به این شهر سفر کنید و تجربه خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

چرا باید با قطار به شیراز سفر کرد؟

از قدیم‌الایام قطار، یکی از امن‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای جابجایی مسافران از شهری به شهر دیگر بوده است. سفر با قطار می‌تواند باعث کاهش تصادفات جاده‌ای شود که عمدتا به‌خاطر خستگی مسیر اتفاق می‌افتد. استان فارس فاصله نسبتا طولانی با مرکز و شمال کشور دارد. از این رو بسیاری از افراد به‌خاطر فرار از رانندگی طولانی مدت، ترجیح می‌دهند با قطار به شیراز سفر کنند. سفر با قطار نه تنها راحت و ایمن است، بلکه مناظر و جاذبه‌هایی در میان راه وجود دارد که فقط با رفتن از مسیر ریلی می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. این که همراه با دوستان و عزیزان خود داخل یک کوپه باشید و در طول سفر بدون آنکه دغدغه و خستگی رانندگی را داشته باشید، موهبت بزرگی است که قطار به شما هدیه می‌دهد.

Shape1

علاوه بر این که سفر با قطار بسیار ایمن و راحت است، به شما اجازه می‌دهد در طول مسیر نیز از جاذبه‌هایی که وجود دارد لذت ببرید. با نگاه کردن از پنجره قطار به بیرون، مناظر زیبای طبیعت، کوه‌های تنومند و روستاهای زیبایی را خواهید دید که شاید حین سفر با اتومبیل هیچ یک از آن‌ها را نتوان دید. ضمن اینکه برخی از شرکت‌های ریلی امکاناتی مثل رستوران و اینترنت وای فای داخل قطار را هم ارائه می‌کنند که جذابیت‌های این سفر را دوچندان می‌کند و به شما اجازه می‌دهد هر زمانی که به‌خواب نیاز داشتید، کمی هم استراحت کنید.

سفر با قطار به شیراز از کدام شهرها امکان‌پذیر است؟

شما از هر شهری که ایستگاه راه‌آهن داشته باشد می‌توانید به شیراز سفر کنید. از آنجا که قطار شیراز از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، قم، کرمان، تبریز و اهواز می‌گذرد، در نتیجه شما اگر ساکن هر یک از این شهرها باشید، می‌توانید یک بلیط قطار شیراز تهیه کرده سفر خود را آغاز کنید. یکی از قابلیت‌های بسیار مفیدی که قطارهای مسیر شیراز در اختیار مسافران می‌گذارند، امکان حمل اتومبیل از شهر مبدا تا خود شیراز است. این یعنی بدون خستگی ده‌ها ساعت رانندگی، شما داخل کوپه استراحت می‌کنید و به‌محض رسیدن به راه‌آهن شیراز، می‌توانید اتومبیل خود را تحویل گرفته و به گشت‌وگذار در شهر زیبای شیراز بپردازید. البته برای حمل خودرو، باید از شهرهای تهران، تبریز، یزد، کرمان یا اهواز به‌طرف شیراز عزیمت کنید.

Shape2

قطار تهران شیراز در حال حاضر پراستفاده‌ترین قطار شیراز است. خط ریلی، فاصله این دو شهر را به ۹۵۰ ساعت رسانده و سفر شما نزدیک به ۱۶ ساعت طول خواهد کشید. اگر ساکن تهران هستید، شما باید از طریق ایستگاه راه‌آهن تهران به شهر شیراز سفر کنید.

راهنمای تهیه بلیط قطار شیراز

اگر تاکنون از طریق قطار سفر کرده باشید، با بسیاری از موارد از جمله رزرو آنلاین بلیط، انتخاب بهترین بلیط قطار و یا شرایط استرداد بلیط آشنایی دارید. برای سفر با قطار به شیراز، شما باید از چندین روز قبل بلیط‌تان را تهیه کرده باشید. برای این کار باید به سایت‌های فروش بلیط قطار مراجعه کنید، تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص کنید و از بین قطارهای به‌نمایش درآمده روی صفحه، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شرایط استرداد بلیط قطار شیراز

استرداد بلیط قطار قوانین خاص خودش را دارد. اگر شما تا ۱۲ ظهر روز پیش از سفر بلیط قطار خود را استرداد کنید، فقط ۱۰ درصد از مبلغ آن به‌عنوان جریمه کسر می‌شود و ماباقی مبلغ به حساب شما برخواهد گشت. ولی اگر تا سه ساعت قبل از حرکت قطار بلیط خود را استرداد دهید، نرخ جریمه به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که آخرین لحظه سفر خود را لغو کنید ۵۰ درصد مبلغ پرداختی شما به‌عنوان جریمه کسر می‌شود. فقط به‌خاطر داشته باشید که اگر بعد از حرکت قطار بخواهید بلیط خود را استرداد کنید، ۱۰۰ درصد کل مبلغ آن در قالب جریمه کسر خواهد شد و هیچ پولی به شما بازنمی‌گردد.

قیمت بلیط قطار ارزان شیراز

قیمت بلیط قطار شیراز به عوامل مختلفی مثل نوع قطار، سرویس‌دهی و امکاناتش بستگی خواهد داشت. هرچه امکاناتی که یک شرکت حمل و نقل ریلی در اختیار شما می‌گذارد کمتر باشد، از قیمت بلیط کاسته می‌شود. بنابراین اگر بودجه کمتری برای سفر خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید از قطارهای درجه ۲ یا قطارهای اتوبوسی استفاده کنید. البته اختلاف قیمت بلیط‌ قطارهای درجه دو با درجه یک خیلی زیاد نیست.

قطارهای لوکس و درجه یک امکانات بسیار خوبی مثل اینترنت وای فای، رستوران داخلی و تخت‌خواب را در اختیار مسافران می‌گذارند. به‌طور مثال یکی از بهترین قطارهایی که می‌توانید انتخاب کنید، قطار ۴ ستاره غزال است. توصیه ما انتخاب قطارهایی است که امکانات کامل رفاهی و چندرسانه‌ای را در دسترس شما می‌گذارند تا بیشتر بتوانید از این سفر ۱۶ ساعته خود لذت ببرید.

با فلای تودی در عرض چند دقیقه بلیط قطار شیراز را رزرو کنید

اگر به‌دنبال تجربه یک سفر خاطره‌انگیز ریلی به شهر زیبا و تاریخی شیراز هستید، می‌توانید از خدمات سایت فلای تودی استفاده کنید. فلای تودی، یک سایت رزرو آنلاین بلیط قطار است که خرید بلیط قطار به شیراز به‌راحتی از طریق آن انجام می‌شود. فقط کافیست تاریخ مورد نظر و شهر مبدا را انتخاب کنید، تعداد مسافران را مشخص کرده و انتخاب کنید که آیا قصد دارید اتومبیل خود را هم با قطار به شیراز حمل کنید یا خیر. فهرستی از قطارهای موجود برای سفر به شیراز به‌همراه قیمت و امکانات آن‌ها به‌نمایش درخواهد آمد و با یک کلیک ساده، بلیط شما خریداری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا