استان هاخراسان جنوبیویژه

از ایده های دارای توجیه اقتصادی حوزه گردشگری حمایت می کنیم

رضا بهنام- خراسان جنوبی- معتمدیان با بیان مطلب فوق گفت:به دلیل بسترهای مناسبی که در استان داریم، گردشگری، یکی از پیشران های توسعه ای به شمار می رود.
وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با ظرفیت های گردشگری فراوان یاد کرد و گفت: وجود بیش از ۶۰ جاذبه طبیعی، هزار و ۸۰۰ اثر ملی در حوزه میراث فرهنگی و چهار اثر جهانی به ثبت رسیده، از مهم‌ترین ظرفیت های استان برای جذب گردشگر می باشد.
به گفته وی؛ فرهنگی بودن استان و نیروی انسانی مستعد هم از پتانسیل های منحصر به فردی است که می تواند به جذب گردشگر کمک کند.
استاندار با تأکید بر این که مهمترین اولویت ما معرفی این جاذبه هاست، خاطرنشان کرد: از رویکردهای ما در دو سال گذشته، معرفی هر چه بیشتر توانمندی ها و پتانسیل هاست.
معتمدیان متذکر شد: رسانه ها و مطبوعات استان نیز در این زمینه، همراهی خوبی داشته اند.
وی تأکید کرد: در بحث استفاده از ظرفیت های گردشگری باید سیاست های کلان نظام، فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سیاست های چشم انداز کشور و حوزه گردشگری مدنظر باشد.
استاندار با اشاره به موقعیت و شرایط خاص استان، گردشگری را مسیری برای درآمدزایی و اشتغال مردم عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید با برنامه ریزی درست و استفاده از همه فرصت ها، موانع و مشکلات موجود در این راه حذف کنیم.
معتمدیان گفت: نماینده های استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید کمک کنند تا تعاملات منطقه ای را گسترش دهیم.
وی به راهکارهای تبیین شده برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت های گردشگری پرداخت و گفت : اصلی ترین کار، تدوین سند جامع گردشگری می باشد که در شورای پژوهشی استان به تصویب رسیده است.
به گفته وی؛ در این سند، نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حوزه گردشگری تعیین شده و تکلیف همه دستگاه ها نیز در این زمینه روشن می شود.
شایان ذکر است: این جلسه که با حضور حجه الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان و نماینده قوه مقننه در شورای عالی گردشگری کشور، مجیدی دبیرکل مجامع آسیایی و رئیس بخش گردشگری اتاق بازرگانی استان، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، یوسفی مدیرکل حوزه استاندار، اکبری راد مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری، رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همراه بود، به طرح موانع، چالش ها و فرصت های گردشگری استان و ارائه راهکارهایی برای استفاده هر چه بهتر از این ظرفیت گذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا