آخرین اخبارکارآفرینی

ارزش آفرینی در کسب و کارها

ارزش آفرینی در کسب و کارها یک از مفاهیم مهمی است که علاوه بر سود خوب برای کسب و کارها، سبب افزایش جذب مشتریان خواهد شد. ارزش آفرینی به زبان ساده تر، به معنی ایجاد اعتبار و یک شایستگی متمایز کسب و کارهاست که می تواند از طرق مختلف از جمله کیفیت تولید، تبلیغات و معرفی محصولات و یا هر فاکتوری که شما را از سایر رقبا متمایز سازد، تقویت گردد.
ارزش آفرینی ؛ یکی از پنج مولفه های مهم فعالیت های کارآفرینی

نوشته های مشابه

ارزش آفرینی ؛ یکی از پنج مولفه های مهم و تاثیرگذار درفعالیت های کارآفرینی به حساب می آید. بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارهایی که در میانه ی راه شکست را تجربه می کنند، غالبا از فاکتور مهم ارزش آفرینی غافل بوده اند.

چرا که اگر می خواهید در دنیای کسب و کارموفق باشید، باید برای کسب و کارتان ارزشی خلق کنید تا در قبال آن مشتریان شما با کمال میل بابت خدمات و محصولات شما پول پرداخت کنند. از این طریق نه تنها در جذب مشتریان وفادار، موفق عمل کرده اید، بلکه بطور غیرمستقیم در حوزه ی برندینگ وارد شده اید و می توانید این بخش مهم را نیز تقویت نمایید.
ارزش آفرینی ؛کلید موفقیت کسب و کارها در گردونه ی رقابت
ارزش آفرینی در کسب ‌وکارها در حوزه های مختلفی چون تولید و شیوه معرفی محصولات و خدمات قابل بررسی است. بطور مثال یک کارخانه نساجی در پی محصولاتی که تولید می کند، مشتریانی هم دارد. چرا که پارچه ،ماده ی اولیه تولید پوشاک چه برای تولیدی ها و چه مصارف شخصی افراد جامعه است. از اینرو برطرف نمودن این نیاز، خود یک نوع ارزش آفرینی است. حال سراغ بازار رقابتی تولید پارچه در بازارهای داخلی و خارجی می رویم. هرچه تنوع و کیفیت محصول تولید شده بالاتر باشد (مثل پارچه ای با کیفیت بالاتر و قابل رقابت با انواع خارجی آن) ارزش آفرینی بیشتری نموده است. یا بطور مثال ،دو شرکت تولید کننده ی لوازم خانگی مثل یخچال را تصور نمایید. یک شرکت به تولید یخچال مثل تمام یخچال های موجود در بازار از برندهای چینی و کره ای اقدام می نماید. اما شرکت رقیب علاوه بر داشتن تمام استانداردهای موجود در یخچال های بازار، امکانات و آبشن های جدیدتری را نیز در یخچال های تولید شده اعمال می نماید. این شرکت در مرحله ی بازاریابی هم بسیار فعال عمل می کند. برای مشتریان خود مدام جشنواره ی فروش برگزار می کند و حتی برای جلب مشتری بیشتر، فروش اقساطی را هم ،راه اندازی می نماید. در قبال تمام این خدمات مازاد ،محصول خود را با قیمت نسبتا بالاتر از رقیب خود به بازار عرضه می کند.

ارزش و ارزش آفرینی
ارزش و ارزش آفرینی

قیمت فروش شرکت دوم بالاتر است. اما درچه صورتی مشتریان شرکت دوم ،علی رغم ارائه ی محصول گران تر انتخاب می نمایند؟ اگر امکانات و شرایط فروشی که شرکت دوم به محصول خود اضافه کرده است، برای مشتریان ارزش بالاتری را ایجاد کند در نهایت فروش بیشتری خواهند داشت. کارشناسان این حوزه بر این عقیده اند که اگر، ارزش آفرینی به شیوه‌ای درست انجام شود، حتماً سود خوبی برای صاحبان کسب و کارها به دنبال خواهد داشت.  با توجه به اینکه دنیا، دنیای رقابت کسب و کارهاست، هر کسب ‌و کاری که ارزش بیشتری ایجاد کند، مشتریان و مخاطبین بیشتری هم خواهد داشت و به دنبال آن، فروش بیشتر و سوددهی بالاتری را به دست می آورد. دقیقا به همین دلیل است که  اصلاح ارزش آفرینی مترادف با مزیت رقابتی است. چرا که همان ارزش آفرینی کسب و کار شماست که باعث برنده شدن شما در گردونه ی رقابت با سایر رقبا خواهد شد.
و اما سخن پایانی
مشتریان شما عامل حیات کسب و کار شما هستند. آنها نه تنها منبع سود فعلی شما هستند بلکه پایه های رشد کسب و کارتان در آینده را نیز آن ها بنا می کنند. فکر کردن به کسب و کاری که یکی از اولویت های پیشرفت آن ارزش آفرینی باشد، راهی قدرتمند برای انجام فعالیت های کارآفرینانه است. بنابراین با ارزش آفرینی در کسب و کارتان به نوعی می توانید به تمام هدف هایی که دارید به صورت همزمان برسید و مسیر موفقیت در کسب و کار و حرفه تان را به مراتب سریع تر طی نمایید.

مهندس امین رشیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا