استان هاخراسان جنوبیویژه

اتمام ۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی در استان

خراسان جنوبی – رضا بهنام – «مهدی هنری» با بیان مطلب فوق اظهار کرد: این سازمان در سال گذشته عملیات اجرایی ۷۴۰ پروژه عمرانی کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه را آغاز کرده که تاکنون ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان نیز به اتمام رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان ثبت فعالیت و اطلاعات گروه‌های جهادی در سامانه ملی اطلس جهادی، گفت: اضافه کرد: تاکنون در این سامانه ۶۸۰ گروه جهادی جغرافیا محور و ۷۳۰ گروه جهادی محله محور فعالیت خود را به ثبت رسانند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۲ برابری داشته است.

وی در ارتباط با برنامه‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما ایجاد گروه‌های جهادی واکنش سریع در مواقع بحرانی است تا بتوانند با آموزش مهارت‌های امداد و نجات خدمات مناسبی را ارائه دهند.

هنری با اشاره به افزایش و تداوم آموزش های تخصصی به گروه های جهادی در سال جاری، ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ گروه تخصصی- مهارتی جهادی در خراسان‌ جنوبی فعالیت دارند که اکنون هر پنجشنبه در یک نقطه استان گروه‌های جهادی تخصصی و مهارتی حضور می یابند که تلاش ما این است تا پایان امسال فعالیت این گروه‌ها را هر هفته در یک شهرستان داشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته، هزار و ۳۲۲ جهادگر در قالب این گروه‌های جهادی فنی به ارزش ۴۸۰ میلیون تومان خدمت رسانی کردند.
وی در ادامه با اشاره به پیگیری در بحث حمایت و تجهیز منسجم‌تر گروهای جهادی در سال جاری، بیان کرد: همچنین امسال راه‌اندازی گروه‌های جهادی در همه نیروهای مسلح در قالب یک سند جامع که توسط ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شده در حال پیگیری است.

هنری به تشکیل قرارگاه «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» در بسیج سازندگی استان اشاره و تصریح کرد: این قرارگاه موانع و مشکلات تولید در گارگاه‌ها و واحدهای تولیدی خراسان‌ جنوبی را شناسایی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی حل این مشکلات را پیگیری می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از راه اندازی ۴۵۰ صندوق قرض‌الحسنه در راستای اشتغال‌زایی روستائیان با کمک ۲۵ تسهیل‌گر بسیج سازندگی خبر داد و گفت: در همین راستا یک هزار و ۵۵۰ شغل مستقیم با اعطای ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از این صندوق‌ها و منابع بانکی ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته در مجموع با حمایت بسیج سازندگی در قالب گارگاه های تجمیعی، صندوق‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های خیرین هزار و ۶۵۸ شغل مستقیم با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ایجاد شده است.

هنری با اشاره به اینکه تدوین سند اشتغال ۱۵۰ روستا در حال انجام و به مرحله نهایی رسیده است، افزود: امسال نیز طرح اشتغال معیشت محور برای کمک به خودکفایی خانوارهای روستایی با توزیع مرغ بومی ادامه دارد که تاکنون ۲ مرحله انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۶۵۰ هزار ماسک در ۶۰ کارگاه بسیج سازندگی در خراسان‌ جنوبی تولید شده است، گفت: این سازمان از زمان شیوع کرونا تا کنون به طور مداوم به خدمت‌رسانی به نیازمندان پرداخته که ۲۰۵ میلیارد تومان ارزش خدمات دستگاه‌ها و کمک مردم در راستای مقابله با کرونا بوده و همچنین ۱۶۵میلیارد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

هنری از تولید هشت هزار گان و لباس محافظی پزشکی و هزار و ۲۵۰ دستکش در کارگاه‌های بسیج سازندگی استان خبر داد و افزود: در طرح شهید سلیمانی نیز چهار هزار و ۶۰۰ نفر از جهادگران استان در زمینه‌های مختلف چون غربالگری همکاری داشتند.
وی در پایان عنوان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۷۳ اردوی جهادی با فعالیت ۲۰ هزار و ۳۰۰ جهادگر در زمینه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، نهضت کمک مومنانه و کرونا برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا