خراسان جنوبی

اتصال ٣٦ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسید

نقش نیوز – خراسان جنوبی-رضابهنام: بهی گفت: طی برنامه‌ای ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر ارتباطات، ۳۶ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
«مصطفی بهی» در حاشیه آئین افتتاح متمرکز اتصال ۱۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات که به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همین راستا اتصال ۳۶ روستا ی خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسید.

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات خراسان جنوبی در ادامه گفت: این روستاها با احداث و یا ارتقا ٢٨ سایت توسعه  شبکه ملی اطلاعات ، که با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری اپراتورها اجرا شده است، از خدمات مبتنی بر این شبکه بهره مند شده اند.

بهی بیان کرد: اجرای این سایت ها جمعیتی بالغ بر پنج هزار خانوار روستایی شامل ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر را از اینترنت پرسرعت بهره مند کرده است. وی در پایان تاکید کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، اتصال مابقی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در دستور کار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا