آخرین اخبار

اتصال مراکز توزیع بار به شبکه ریلی، برنامه اصلی دولت است

به گزارش نقش نیوز «محمد اسلامی» عصر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت تایدواتر برای حمل ریلی غلات از بنادر به بندر آپرین افزود: نام آپرین را ٤٠ سال بود که می شندیم اما این سوال مطرح بود که این بندر (بندر خشک) چه زمانی راه اندازی می شود.طرح جامع لجستیک، طراحی شده است و سهم راه‌آهن در قالب این دهکده مشخص شده که یکی از حلقه‌های مهم همین آپرین است.

اسلامی با بیان اینکه برای ماندگاری و شکوفایی بیش از گذشته، باید اقتصاد ما مردمی شود، گفت: مردمی شدن اقتصاد نیاز به سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری سهل و روان دارد تا اعتماد بخش خصوصی جذب شود.

وی گفت: امروز سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی با  شرکت تایدواتر که صاحب ۴۲ هزار سهامدار است،  انجام شد که تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی باید سرمایه‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود، گفت: تلاش وزارت راه توسعه لجستیک از مسیر جذب سرمایه های بخش خصوصی است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل درب تا درب، بیان کرد: باید محصولات غذایی ما بدون دخالت دست و تخلیه و بارگیری غیر ضروری جابجا شود که هم موجب کاهش مصرف سوخت و هم رعایت بهداشت شود برای همین لازم است ریل به مراکز تولید وصل باشد.

اسلامی افزود: در سال ۹۸، ۵۶۰ میلیون تن بار توسط حمل و نقل جاده‌ای و ۴۷ میلیون تن توسط حمل و نقل ریلی جابجا شد. تخلیه و بارگیری در بنادر از ۱۴۷ میلیون تن در سال ۹۷ به ۱۷۲ میلیون تن در سال ۹۸ رسید و ضرورت دارد برای افزایش این آمار، مراکز بار به ریل متصل شود.

وی به تلاش دولت برای گسترش شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی اصلی و فرعی داریم و ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در دست ساخت و مطالعه است که پیش بینی می‌شود در ۵ سال آینده بتوانیم به رقم ۲۸ هزار کیلومتر خط ریلی دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا