آخرین اخبارعلمی و فناوری

آیفونی که از سقوط 4900 متری سالم ماند !

در پی انفجار بخشی از بدنه یک هواپیمای بوئینگ 737 مکس 9، این آیفون از آسمان به زمین سقوط کرد، اما صدمه‌ای ندید!

به گزارش نقش نیوز ، چند روز پیش بخشی از بدنه یک هواپیمای بوئینگ 737 مکس 9 متعلق به خطوط هوایی آلاسکا منفجر شد. حالا در گزارشی اعلام شده است که گوشی آیفون یکی از مسافران در این سانحه از ارتفاع 16 هزار پایی (تقریباً 4900 متری) سقوط کرده و درحالی پیدا شده که صدمه‌ای ندیده و صفحه آن همچنان روی اپ Mail باز بوده است.

طبق اعلام کاربری در ایکس به نام «شاناتان بیتس»، او در کنار جاده‌ای در پورتلند، اورگان آمریکا آیفونی را پیدا کرد که هیچ مشکلی نداشت و درواقع صفحه اپلیکیشن Mail هنوز روی آن باز بود. نمایشگر گوشی هم ترک یا شکستگی نداشت اما این مسئله احتمالاً تا حدی می‌تواند متأثر از گلس و قاب محافظ آن باشد.

بیتس در توییتی نوشته است که این موضوع را به اطلاع «هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل» رساند و مأموران مربوطه نزد او آمدند تا گوشی را تحویل بگیرند. این نهاد ظاهراً به بیتس اعلام کرده که این آیفون دومین گوشی کشف‌شده در پی این حادثه بوده است.

آیفونی که پس از سقوط چند هزار متری سالم ماند

با توجه به تصویری که از این گوشی منتشر شده است، به‌نظر نمی‌رسد که طی سقوط تقریباً 4900 متری، این آیفون آسیب خاصی دیده باشد. تنها نکته قابل‌توجه کانکتور شکسته‌ای است که از پورت پایین دستگاه بیرون زده و مشخص نیست چگونه به این وضعیت درآمده است. بااین‌حال، بیتس گفته که این گوشی بدون هیچ مشکلی کار می‌کرده است.

اگرچه اپل در آیفون‌های جدید خود از محافظ سرامیک شیلد استفاده می‌کند، اما حتی خود این شرکت هم آزمایش سقوط از ارتفاع 16 هزار پایی روی آن انجام نداده است و به‌نظر می‌رسد که سالم‌ماندن این گوشی متأثر از خوش‌شانسی مالک آن بوده است. البته همان‌طور که گفتیم، قاب محافظ و گلس آن مطمئناً در این مسئله نقش داشته است. از سوی دیگر، به‌نظر می‌رسد که گوشی روی چمن سقوط کرده که احتمالاً بخشی از ضربه را گرفته است.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا