آخرین اخباراجتماعی

آیا کنکور پایان راه است ؟

کنکور به تنهایی نمی تواند منشای خوشبختی برای جوانان این مرزو بوم باشد . ولی متاسفانه در ذهن اکثر جوانان اینگونه نقش بسته شده است که موفقیت و پایان تمام تلاش ها به این ماراتن ختم  می شود.

کنکور دیگری نیز به تازگی به پایان رسیده است و با اعلام نتایج اولیه ، عده ای خوشحال و خرسند از نتیجه ی خود و افرادی دیگر که اتفاقا تعدادشان بیشتر از دسته ی اول است با چشم‌هایی نگران و ناامید از گود کنکور به در شدند و از نتیجه کار خود رضایت کافی  نداشتند.

همانطور که همگان می دانیم ، در کشورمان یکی از مهم ترین رویدادهای تحصیلی ، ماراتنی به نام کنکور است که سالیان سال شاهد برگزاری آن هستیم .  تعداد زیادی دانش آموز که اغلب آن ها در سن ۱۸ سالگی قرار دارند ، در آن شرکت کرده و معتقدند که باید با این آزمون ۴ ساعته  سرنوشت و آینده خود را تعیین نمایند . به همین خاطر دچار استرس و اضطراب زیادی می شوند .

مطابق هر سال ، پس از اعلام نتایج ، برخی به دنبال شرکت مجدد و چند باره در کنکور هستند و برخی دیگر نیز با رها کردن کنکور در حال جست و جوی کار و حرفه ای برای خود می باشند و البته تعداد کمی از این دسته ، با انگیزه اند . تعداد بیشتری به دلیل پس زمینه ی ذهنی ای به نام عدم موفقیت ، خود را مغلوب تمام عیار متصور می شوند.

اگر شما در دسته ی دوم قرار دارید  و کنکور را تنها راه موفقیت نمی دانید ، در ابتدا باید بپذیرید که وارد دنیای تازه ای شده اید . با وارد شدن شما به جامعه ی امروزی ، مسیرهای زیادی برای شما باز می گردد که می توانید با در نظر گرفتن توانایی های منحصر به فردتان ، شخصیت و روحیه ی کاری خود ، شرایط را سنجیده و به هر کدام از این راه ها ورود پیدا کنید و از همین رو تجربه و موقعیت های متفاوت و گوناگونی را برای خود رقم بزنید.

غول کنکور
غول کنکور

شما به عنوان یک انسان بالغ هم اکنون می توانید ، علایق خود را که به نظرتان می رسد ، درباره اش بیندیشید ، استعداد و توانمندی های خود را به کمک مشاور بشناسید و با  فکر کردن پیرامون آن ، نقاط قوت خود را یادداشت کنید. حتی در این مدت نه چندان بلند ، می توانید بر روی کارهای متفرقه به صورت پاره وقت تمرکز کنید و فعالیت خود را آغاز نمائید. توانایی های خود را به چالش کشیده و استعدادها ، خلاقیت های  خود را پرورش داده و کمال استفاده را از آن ببرید.

تعدادی ازشما ممکن است به فکر ایجاد کسب و کار خود بیفتید . باید به شما بگوییم که اگر شرایط ایجاد یک کسب و کار کوچک را دارید، از شروع آن نهراسید به خودتان ایمان داشته باشید . خیلی از ما ایده هایی نو و خلاق در ذهن مان داریم که باید مطمئن باشیم در صورت رشد و پرورش آن، به نتیجه های خوب و ایده آلی می رسیم .

از کسب مهارت های تازه نترسید. مهارت هایی که می تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد. اگر فاقد هرگونه ایده هستید و یا حداقل سرمایه را برای ایجاد کسب و کار تازه و استارتاپ خود ندارید، ناامید نشوید و  به دنبال کسب مهارت های نو باشید. در جامعه ی امروز کسانی که درآمد خوب و قابل توجهی دارند ، الزاما کسب و کاری به نام آن ها تاسیس نشده است . حتی ممکن است وجه تمایز شما با آن ها ، پیدا کردن مهارت های مناسب باشد ، که در آن خبره و شهرت پیدا کرده اند ، حرفی برای گفتن دارند و تمام سعی خود را کرده اند که جز بهترین ها تلقی گردند.

در کسب مهارت ، شما می توانید با خیال آسوده و راحت به سراغ علاقه تان بروید . البته در صورتی که توسط اطرافیان فرصتی برایتان مهیا شد ، آن را جدی برشمرده و بهره ی لازم را ببرید. از مهارت های فنی (مانند : طراحی سایت ، جوشکاری ، کابینت سازی ، پکیج و …)  گرفته تا مهارت های هنری (مثل : نجاری ، خطاطی ، نقاشی ، موسیقی و …) که از ظرافت خاصی برخوردار است . همه ی این مهارت ها شما را از داشتن یک شغل مطمئن با درآمد کافی و خوب ، مطمئن خواهند کرد.پس یادتان باشد که شما می توانید در هر مسیری به موفقیت برسید ، تنها به شرطی که از انگیزه و پشتکار لازم برخوردار باشید.

مهندس فاطمه یحیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا