آخرین اخباراقتصادی

آیا کاهش ریسک مالی با خرید تتر امکان پذیر است؟

 

استیبل کوین‌ها در برابر نوسانات بی‌رحمانه‌ای که بازار ارزهای دیجیتال تجربه می‌کند، پناهگاهی عالی محسوب می‌شوند. اگر از علاقه‌مندان به خرید ارز دیجیتال هستید، ممکن است در یک مقطع زمانی، دارایی‌های رمزنگاری خود را به یک استیبل کوین تبدیل کرده باشید تا از خود، در برابر روندهای نزولی طولانی محافظت کنید. تتر (USDT) یک استیبل کوین شناخته شده است که سرمایه‌گذاران، به‌طور گسترده در فضای کریپتو از آن استفاده می‌کنند. کاربران این بازار، اغلب ارزهای رمز پایه خود را با این استیبل کوین برای نگهداری یا پول نقد جایگزین می‌کنند. این مقاله، به‌طور‌کامل هر آنچه که شما باید در مورد قیمت تتر، مزایا و معایب این ارز دیجیتال باثبات برای سرمایه‌گذاری بدانید را پوشش می‌دهد.

تتر

استیبل کوین (ارز دیجیتال باثبات) چیست؟

قبل از اینکه به جزئیات Tether بپردازیم، اجازه دهید ابتدا نگاهی گذرا به استیبل کوین داشته باشیم. یک ارز دیجیتال باثبات را به بهترین شکل می‌توان، به‌عنوان دارایی تعریف کرد که قیمت آن «پایدار» است. بهای تمام شده این دارایی‌ها، مستقیما با سایر دارایی‌های واقعی نظیر: دلار آمریکا، یورو و پوند مرتبط است و نوسانات قابل‌توجهی در قیمت آن‌ها ایجاد نمی‌شود. Tether یک استیبل کوین به شمار می‌رود که به ارزهای فیات وابسته است و با علامت USDT شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال باثبات، با نماد اختصاری USDT شرکت Tether صادر شده است که از لحاظ ارزش، نوعی دلار دیجیتال محسوب می‌شود.

مروری بر تتر و قیمت آن

وقتی فردی بخواهد یک ارز دیجیتال را به رمزارز دیگری تبدیل کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ به نظر شما قیمت تتر چه مقدار تغییر می‌کند؟ Tether یک استیبل ‌کوین است که امکان تبدیل یکپارچه کریپتو به کریپتو و کریپتو به فیات را فراهم می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر شخصی بخواهد بیت کوین خود را با یک آلت کوین خاص جایگزین کند، پس از فروش بیت کوین از طریق صرافی ارز دیجیتال، تتر را دریافت می‌کند که ممکن است از آن، برای خرید آلت کوین موردنظر استفاده کند. سرمایه‌گذاران در بخش کریپتو با خرید تتر، پول خود را به ارزهای مجازی تبدیل می‌کنند. Tether پرکاربردترین ارز دیجیتال باثبات است که بالاترین ارزش بازار را دارد. حال به سراغ سؤال آخر می‌رویم، قیمت تتر با ارزش دلار آمریکا برابری می‌کند و در مجموع، با نوسانات ناگهانی بازار کریپتو تغییری در قیمت آن رخ نمی‌دهد.

دلایل خرید تتر به‌منظور کاهش ریسک مالی

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا سرمایه‌گذاران بسیاری به خرید تتر علاقه نشان داده‌اند؟ در متن ذیل، بیشتر به موضوع سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک مالی تتر پرداخته‌ایم:

  • نقدینگی Tether نسبت به هر ارز دیجیتال دیگری بیشتر است. متصل بودن به دلار آمریکا، ثابت‌بودن ارزش این ارز دیجیتال باثبات را نشان می‌دهد. به همین دلیل، Tether اغلب برای تجارت استفاده می‌شود.

  • اصولا رمزارزهای دیگر، نوسانات قیمتی شدیدی را در بازار کریپتو تجربه می‌کنند؛ اما قیمت تتر و نمودار آن، نوسانات پایینی را نشان می‌دهند. به همین منظور، این استیبل کوین به گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذارانی تبدیل شده است که می‌خواهند سبد سهامی پایدار و مطمئن داشته باشند یا به عبارتی تمایل دارند با خرید تتر ریسک مالی دارایی خود را کاهش دهند.

تتر

  • Tether معتقد است که موفقیت تنها در صورتی حاصل می‌شود که رابطه شرکت و سرمایه‌گذار، بر اساس اعتماد و صداقت باشد. برای دستیابی به این هدف، شرکت شفافیت را در تمام سطوح تضمین می‌کند. این کمپانی، تحت ممیزی‌های منظم قرار می‌گیرد و جزئیات هر تراکنش را می‌توان، در بلاک‌چین مشاهده کرد.

  • قیمت تتر به دلیل ثبات و نقدینگی بالا، فرصت‌های سرمایه‌گذاری روبه‌رشدی را ارائه می‌دهد. بر اساس تحلیل تتر، این ارز دیجیتال باثبات گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال، تنوع در بازار بی‌ثبات کریپتو هستند.

  • شرکت‌ها برای تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال، هزینه‌های غیرمنطقی زیادی را اعمال می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران، علاقه خود را به آن دارایی خاص از دست بدهند؛ اما تتر، از تحمیل هزینه‌های سنگین تراکنش به کاربران خودداری می‌کند. در نتیجه، معامله‌گرانی که به دنبال دارایی‌هایی با کارمزد معاملاتی پایین هستند، بهترین گزینه برای آن‌ها Tether خواهد بود.

  • صرافی‌های بی‌شماری این استیبل کوین را شناسایی و فهرست کرده‌اند. ثابت ماندن قیمت تتر در صرافی ارز دیجیتال، یکی از دلایل استقبال گسترده افراد برای سرمایه‌گذاری است؛ چرا که معامله‌گران با تهیه این ارز دیجیتال باثبات، دارایی‌شان حفظ می‌شود و حتی می‌توانند سودآوری فوق‌العاده‌ای بر اساس تحلیل تتر داشته باشند.

معایب استفاده از Tether (USD)

حال که با مزایای این استیبل کوین آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده است که معایب آن را هم مورد ارزیابی قرار دهیم تا شما بتوانید، تصمیم صحیح‌تری برای سرمایه‌گذاری یا خرید آن بگیرید. در متن ذیل، به معایب استفاده از Tether اشاره کرده‌ایم:

  • اگرچه شرکت تتر ادعا می‌کند که هر سکه تتر را با یک دلار آمریکا برابر کرده است؛ اما تنها 2.9٪ از کل عرضه دلار آمریکا به‌صورت نقدی است. پس در مواقع اضطراری، اگر همه سرمایه‌گذاران تصمیم بگیرند پول خود را با بررسی قیمت تتر در آن لحظه برداشت کنند، شرکت هیچ دلاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران خود در ازای دریافت Tether نخواهد داشت.

  • ایالت نیویورک، قوانین کریپتو را بسیار جدی می‌گیرد. لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، قبلا iFinex (شرکت مادر تتر) را به دلیل رعایت‌نکردن قوانین و مقررات جریمه کرده بود. این جریمه، به 18.5 میلیون دلار افزایش یافت به همین دلیل، لتیتیا جیمز به این شرکت مشکوک است.

  • تتر 53 درصد از کل سرمایه بازار استیبل کوین را تشکیل می‌دهد. مرگ Tether می‌تواند منجر به سقوط کل صنعت کریپتو شود.

سخن پایانی

بازار کریپتو، نوسانات قیمتی بسیاری را تجربه می‌کند، به‌گونه‌ای که برخی اوقات، افراد با خرید ارز دیجیتال و مواجهه با این نوسانات، کاهش ارزش سرمایه خود را در کمترین زمان ممکن تجربه می‌کنند. پس وجود یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت، به‌منظور تبدیل‌شدن دارایی‌ها به ارز موردنظر برای جلوگیری از کاهش ریسک مالی ضروری است. به دلیل ثابت‌بودن قیمت تتر در زمان‌های مختلف و حتی نوسانات شدید، این استیبل کوین بهترین گزینه برای حفظ ارزش سرمایه محسوب می‌شود؛ اما در نظر داشته باشید که متن محتوا هیچ‌گونه پیشنهادی به خرید کوین مربوطه و سرمایه‌گذاری روی آن نیست و هر گونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا