یادداشت

آیا بازار بورس حبابی است؟

به گزارش نقش نیوز، بورس ایران این روزها شرایط خوبی دارد و با ورود سهام عدالت اکثر مردمدر این بازار فعال هستند. ورود شرکت های بزرگ به بورس باعث شده تاجذابیت های بورس دو چندان شود. یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایهگذاری در بورس، امنیت در سرمایه گذاری و برخورداری از قانون و مقرراتاسلامی است. شرکت هایی هم که در بورس سرمایه گذاری می‌کنند برطبق قانون باید همه اطلاعات مهم خود اعم از مالی، برنامه‌ها ورا بهبورس اعلام کنند.

نوشته های مشابه

ارزش پول با مرور زمان کاسته می شود اما اگر افراد پول های خود را دربورس سرمایه گذاری کنند و سهم شرکت‌های بزرگ را خریداری کنند بعداز مدت زمان کوتاهی به میزان سودی که مدنظرشان است میرسند و ارزشپول انها‌ هم کاسته نمی شود. نقدینگی سریع بورس هم باعث شده کهعلاقمندان بسیاری را به سمت خود جذب کند. بعد از مدتی سودهی سهامخود را فروخته و به پول نقد تبدیل می‌کنید. بسیاری از کارشناسان بورسمعتقد هستند که بورس حبابی است و امکان ترکیدن آن وجود دارد. لازم بهذکر است که شرکت های بورسی دو دسته اند حبابی و غیر حبابی ، ٨٠ شرکت حبابی نیستند و  بقیه تک به تک و شرکت به شرکت باید حبابیبودن آن بررسی شود مگر اینکه خلاف آن اثبات شود. حباب زمانی رخ میدهد که سهام به بهایی بیش از بهای واقعی داد و ستد شود. برخی ازافراد جامعه یا همان سوداگران برای رسیدن به سود پول زیادی وارد بورسمی‌کنند و به همین دلیل نقدینگی به اصطلاح باد می کند، زمانی هم کهمعامله گران به ناهمخوانی ارزش سهام و ارزش واقعی سرمایه شرکت هاپی می‌برند تصمیم به فروش می‌کنند و همین امر خود معامله گر به ایننتیجه می رسد که خریدار نیست و حباب می‌ترکد و ارزش سهام به تندیافت می کند و بسیاری از معامله‌گران ورشکسته می شوند.

حسین خزالی فعال بازار بورس و سرمایه در گفتگو با خبرنگار تفاهمانلاین درباره شرایط این روزهای بازار بورس، گفت: اظهار نظر درباره اینروزهای بازار بورس بسیار سخت شده است. زیرا تمامی الگوهای قبلیبهم ریخته و به دلایل شخصی چندین سال است که از پیش بینی ایندهبورس معذور هستم.

وی ادامه داد: اگر شرایط اقتصادی، امنیت داخلی کشورمان در همین حدباشد امسال بازار بورس ما می تواند روند مثبت خود را بگذارند. اما اینامر را هم باید در نظر بگیریم که همانند شتاب سال گذشته روند صعودیخود را طی نخواهد کرد. زیرا بازارها تحت کنترل است و رقابتی ندارد. درهمین راستا بازار بورس می تواند بازار جذابی باشد.

خزلی با اشاره به اینکه نباید همانند سال و ماه‌های گذشته بازار بورسشتاب سریعی داشته باشد، گفت: سهام هایی همانند سهام عدالت و باقیمانده سهام های بزرگ میتوان شادابی و جذابیت بازار بورس را با حجمبالای معاملات ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا