اجتماعی

آغاز کلنگ زنی ۱۴۵۰۰ واحد مسکن ملی فرهنگیان

«نادر عربی» افزود: ساخت مسکن فرهنگیان در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن عملیاتی می شود.
وی اظهارداشت: از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحدی که امروز عملیات کلنگ زنی ساخت آنها در کشور آغاز شد ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به شهرهای جدید است.
مدیر کل دفتر توسعه مسکن شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید وزارت و راه و شهرسازی گفت: طبق توافق صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش ۱۷۰ هزار واحد مسکن برای فرهنگیان ساخته خواهد شد منتها در این مرحله با توجه به نیاز سنجی که خود وزارت آموزش و پرورش انجام داده فعلا ۷۵ هزار نفر واجد شرایط اعلام شده و این متقاضیان در اقصی نقاط کشور پراکنش دارند.
وی ادامه داد: آنچه که در شهرهای جدید اتفاق می افتد ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد و آنهم اغلب در اطراف کلانشهرها مثل تهران (پرند و ایوانکی)، تبریز (سهند)، اصفهان (فولادشهر)، مشهد (گلبهارو بینالود)، شیراز (صدرا)، اهواز (رامین و شیرین شهر) و اراک (امیر کبیر) است.
عربی اظهارداشت: ایوانکی هم برای متقاضیان تهران و هم سمنان است یعنی بخشی از تامین مسکن حوزه تهران با توجه به محدودیتی که در سایر اراضی و شهرها وجود داشته در ایوانکی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: شهر جدید امیرکبیر اراک هم برای متقاضیان قم و هم اراک در نظر گرفته شده یعنی متقاضیان قم و اراک می توانند از ظرفیت این شهر جدید استفاده کنند.
مدیر کل دفتر توسعه مسکن شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید وزارت و راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر اینکه این واحدها در بازه زمانی دو ساله ساخته شوند.
وی افزود: مجری ساخت مسکن فرهنگیان خود آموزش و پرورش است و وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه بر کیفیت، زمان بندی و عملکرد این پروژه ها دارد.
عربی بیان داشت: برای اینکه این پروژه ها زودتر به سر انجام برسند سهم آورده متقاضی (فرهنگیان) نقش اساسی خواهد داشت.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آورده فرهنگیان به چه میزان است، گفت: آورده براساس قیمت تمام شده واحد است.
مدیر کل دفتر توسعه مسکن شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید وزارت و راه و شهرسازی افزود: پیش بینی شده قیمت ساخت هر متر از این واحد ها ۲,۵ تا ۳ میلیون تومان تمام شود. پروژه های مسکن فرهنگیان ۱۰۰ میلیون تومان وام دارد.
عربی یادآورشد: اگر قیمت تمام شده ساخت هر متر یک واحدمسکونی ۱۰۰ متری بطور متوسط ۲,۵ میلیون تومان باشد مجموع هزینه ساخت واحد ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود که ۱۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی و بقیه هزینه از آورده متقاضیان پرداخت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا