اقتصادی

آغاز فعالیت خط دوم حمل مواد غذایی به عمان

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از ادامه پیگیری‌ها برای حمل مواد غذایی و کالا به کشورهای همسایه و باز شدن مسیرهای جدید خبر داد.

به گزارش نقش نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در این خصوص اظهار داشت: خط دوم حمل کانتینری یخچالی از بندر عباس به دومین بندر عمان، با حمل 500 تن میوه‌ و تره‌بار به بندر الصور رسید و قرار است هر هفته 5 سرویس در این مسیر داشته باشد.

وی با تاکید بر حل مشکلات تجار و بازرگانان افزود: با این شرایط به جز مسیر بندرعباس به بندر سلطان قابوس، این دومین مسیر برای حمل کالا به کشور عمان است و در حال تلاش برای سومین مسیر از بندرعباس به بندر خصب در استان مسندم عمان هستیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: هم‌اکنون در حال رایزنی با قطر در سطح معاون وزیر بازرگانی، مسئولان اتاق بازرگانی، اعضای هیات مدیره سازمان امنیت غذایی قطر هستیم تا بتوانیم کالا، لبنیات، مواد غذایی را صادر کنیم.

گفتنی است، در حال حاضر صادرات مستقيم كالا و ميوه و تره بار ايران به كشور عمان كه تا پيش از اين از طريق شارجه امارات تامين می‌شد، از این پس به صورت مستقیم صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا