آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

آشنایی با مناطق شمالی تهران

  تهران شهری بزرگ با جمعیت بیش از ۸ میلیون نفر است. این شهر به ۲۲ منطقه تقسیم شده است، هر کدام با شخصیت و جذابیت خود. یکی از مناطق زیبا و ثروتمند تهران، شمال شهر است.

 

 

تهران شهری بزرگ با جمعیت بیش از ۸ میلیون نفر است. این شهر به ۲۲ منطقه تقسیم شده است، هر کدام با شخصیت و جذابیت خود. یکی از مناطق زیبا و ثروتمند تهران، شمال شهر است.

مناطق شمالی تهران در پایین‌ترین نقطه کوه‌های البرز قرار دارند که به عنوان پس‌زمینه‌ای زیبا برای شهر محسوب می‌شوند. این منطقه به دلیل سبزیاری فراوان، هوای پاک و دمای پایین، برای کسانی که می‌خواهند از گرما و آلودگی مرکز شهر فرار کنند، مقصد محبوبی است.

یکی از محله‌های معروف مناطق شمالی تهران، شمیرانات است. این منطقه خانه‌ی بسیاری از ویلای لوکس و قصور زیبا است، همچنین پارک‌ها و باغ‌های زیبا را نیز در خود جای داده است. مسیر پیاده‌روی مشهور دربند از شمیرانات شروع شده و به کوه‌ها سر می‌زند که چشم‌انداز بسیار زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذاردبه همین دلیل مورد استقبال کسانی که به دنبال  خرید ملک در فرشته و یا خرید ملک در نیاوران تهران هستند شده است

شمیرانات
منطقه دیگری که در مناطق شمالی تهران محبوب است، تجریش است. این منطقه خانه‌ی بازار تاریخی تجریش است که به سده هفدهم برمی‌گردد. بازار یک بازار پرجنب و جوش است که فروشندگان هر چیزی از ادویه و بافت تا جواهرات و سوغات دارند. تجریش همچنین یک پارک زیبا دارد که برای پیک‌نیک و فعالیت‌های خارج از منزل محل محبوبی است.

مناطق شمالی تهران همچنین خانه‌ی بسیاری از اماکن فرهنگی و تاریخی هستند. قصر سعدآباد، که یک‌بار خانه‌ی تابستانی خاندان پادشاهی ایران بود، در شمال شهر قرار دارد. این قصر حالا به عنوان یک موزه و مجموعه‌ای از هنر و آثار باستانی ایران محسوب می‌شود.

علاوه بر زیبایی طبیعی و جاذبه‌های فرهنگی، مناطق شمالی تهران به خاطر خرید و رستوران‌های لوکس نیز شناخته می‌شوند. بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌های برتر تهران در این منطقه قرار دارند.

برای کسانی که میخواهند در الهیه سرمایه گذاری کنند پیشنهاد میکنیم حتما این خانه لوکس را ببینند : برج لوکس الهیه

کلیتاً، مناطق شمالی تهران ترکیب منحصر به فردی از زیبایی طبیعی، ثروت فرهنگی و لوکس مدرن را ارائه می‌دهند. برای همه کسانی که به دنبال پیاده‌روی در کوه، بازدید از اماکن تاریخی، یا لذت بردن از خرید و رستوران‌های لوکس هستند، این منطقه شهر دارای اهمیت است.

املاک پازل

اگر به دنبال ملک هستید مشاورین املاک پازل فرشته با بیش از 20 مشاور متخصص در منطقه 1 میتوانند شما عزیزان را راهنمایی کنند

اطلاعات تماس املاک پازل

  • خ ولیعصر بالاتر از پل پارک وی، خ فیاضی (فرشته) خ اخگری، بن بست بهار پ 3
  • ۰۲۱۲۸۹۱۱
  • ۰۲۱۲۲۰۴۷۳۸۳

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا