آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

آشنایی با محصولات کارخانه کارتن سازی و بسته بندی

 

 

یکی از مهم ترین عناصر صنعت و بسته بندی، کارتن سازی می باشد که نقش مهمی در تبلیغات، بسته بندی، انبار و فروش محصولات دارد. در هنگام خرید و یا پس از آن همیشه ظاهر و بسته بندی محصول مورد توجه مشتریان قرار می گیرد بنابراین استفاده از بسته بندی های مناسب ممکن است نظر مشتریان را به خود جلب نماید. در این مطلب قصد داریم شما را با محصولات کارخانه کارتن سازی و بسته بندی آنها آشنا کنیم بنابراین تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انواع مختلف کارتن های تولیدی در کارخانه کارتن سازی

انواعی از کارتن ها در کارخانه های مختلف کارتن سازی تولید می شود. البته توجه داشته باشید تنوع کارتن ها بستگی به خط تولید و دستگاه های آن کارخانه دارد اما به طور کلی تولیدات کارخانه کارتن سازی معمولا به انواع مختلف کارتن معمولی، کارتن لمینتی، کارتن پستی، پلاستیک های حبابدار، پاکت پستی، کارتن سه لایه، کارتن 5 لایه، کارتن اسباب کشی و غیره تقسیم بندی می شوند. در این قسمت راجع به هر کدام توضیح مختصری در اختیار شما قرار می دهیم:

کارتن معمولی

کارتن معمولی از متداول ترین و کاربردی ترین مدل‌های جعبه می ‌باشد. در این نوع کارتن ها دو درب بیرونی، نصف طول دو درب دیگر را دارند. در واقع دارای چهار درب در سطح بالا و چهار درب در سطح پایین خود می باشد.

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی از یک لایه اصلی تشکیل شده که جنس آن از یک ورق نازک پلاستیک است و مانع جذب رطوبت می شود. در واقع لایه میانی آن ضخیم می باشد و از پایه کامپوزیت تشکیل شده است و لایه رویی نیز یک لایه تزئینی است که بسته به فرآیند تولید ممکن است این لایه ها کم و زیاد می شوند.

کارتن های لمینتی یا همان کاغذ لمینت شده، یک نوع کارتن است که به یک یا هر دو سطح آن لایه‌هایی از مواد لمینت شده‌اند. افزودن یک لایه نازک از مواد شفاف و چسبنده به نام لایه لمینت به سطح کارتن یا کاغذ را لمینه کردن می گویند. معمولا این لایه لمینه از مواد پلیمری مثل پلی‌پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته شده است.

کارتن پستی

کارتن پستی

اغلب کارتن های پستی در حمل و نقل و جابه جایی کالاها به کار گرفته می شوند. در واقع کارتن پستی نوعی از بسته بندی می باشد که برای حمل و نقل مرسولات پستی و غیره استاندارد بوده و قابل استفاده است که زیر نظر شرکت‌های پستی و دفاتر پیشخوان دولت نیز می باشد. توجه داشته باشید ابعاد کارتن پستی بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است و متناسب با نیاز آنها قابل سفارش است.

از ویژگی کارتن های پستی می توانیم به مقاومت بالا در برابر رطوبت، استحکام دربرابر ضربه، مقرون به صرفه بودن آنها اشاره کنیم.

پلاستیک حبابدار

در صنعت کارتن سازی پلاستیک های حبابدار به محصولات ضربه گیر معروف هستند. حباب های برجسته ای بر روی سطح این پلاستیک ها وجود دارد و به دلیل وجود همین حباب ها فشارهای وارد شده به اجسام به طور قابل توجهی کم می شود. سطح نایلون ضربه گیر بسیار نرم بوده و دارای حباب هایی است که از هوا پر شده اند که همین امر باعث می شود تا محصولات در برابر ضربه محافظت شوند.

پاکت پستی

پاکت پستی

یکی از پرکاربردترین محصولات کارخانه کارتن سازی و بسته بندی پاکت پستی است. این پاکت ها در ادارجات پستی کاربردهای متنوعی دارد. این نوع پاکت ها انواع مختلفی دارد از جمله نایلون مشکی، حبابدار، پاکت کرافت، پاکت لمینه مشکی، پاکت متالایز ( داخل آن نقره ای )، فلایر و ساده.

چه نوع بسته بندی کاربردی تر می باشد؟

طراحی و چاپ بر روی محصولات کارخانه کارتن سازی یکی از مهم ترین مسائل در بسته بندی می باشد که بهتر است مورد توجه قرار گیرد زیرا یکی از راه کارهای اصلی بازاریابی و فروش کالا طراحی جعبه و چاپ بر روی بسته بندی کارتنی و یا مقوایی محصولات می باشد. همچنین بسته بندی هایی که قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برای مشتریان دارند بسیار کاربردی هستند و در انتخاب آنها برای بسته بندی محصولاتشان تاثیر گذار است.

آشنایی با نحوه راه اندازی کارخانه کارتن سازی

برای راه اندازی کارخانه کارتن سازی باید ابتدا مراحلی را طی کرد که عبارت اند از:

در ابتدا باید سرمایه اولیه را تعیین کرده و تمامی جوانب را مد نظر بگیرید.

آشنایی با شرایط و نحوه دریافت مجوز

مکان مناسبی را برای راه اندازی کارخانه باید در نظر بگیرید.

دستگاه های ضروری این صنعت که در مراحل اولیه به آنها نیاز است باید خریداری شود.

بهتر است به چگونگی تامین برق مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه کارتن سازی نیز توجه کنید.

علاوه بر مکان مناسب جهت راه اندازی کارخانه، باید محل مناسبی را نیز برای انبار کردن کارتن‌های تولیدی در نظر بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا