آخرین اخبارکارآفرینی

آزمون و خطا در فعالیت های کارآفرینی

دکتر حوریه یحیایی

کارآفرینی و ماهیت  آن در طی سال های مختلف ، دچار تغییراتی شده است. اقتصاددانان و فعالان اقتصادی به تعاریف مختلفی در این زمینه پرداختند.در این راستا کارآفرینان با توجه به ایده های ذهنی و ابتکارات خویش بنحوی نقش مهمی در توسعه اقتصادی بازی می کنند.

بسیاری از افراد به فعالیت های کارآفرینانه علاقه مندند و همواره به دنبال آنند که در فرصتی مناسب ، کسب و کاری را برای خود راه اندازی نمایند . شروع سال جدید یکی از بهترین زمان ها برای تصمیمات جدید و تغییرات اساسی در کسب و کارتان است. چرا که با فرا رسیدن سال نو، اهداف یک کارآفرین نیز رنگ جدیدی به خود می گیرد.

دیدن موفقیت های کارآفرینان بزرگ ، تبدیل شدن به یک کارآفرین حرفه ای و موفق را برای بسیاری از افراد تبدیل به یک آرزو کرده است. اگر شما هم در سال جدید ، تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را دارید، باید به نکات ریز و درشت بسیاری با دقت بپردازید.

اولین قدم هدفگذاری های جدید است. اگر می خواهید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید، باید همچون سایر کارآفرینان موفق هدفگذاری داشته باشید. یک بیزینس پلن ایجاد کنید. اگر فکر یا ایده ای نو در سر دارید، باید روی کاغذ بیاورید. این کار به شما کمک می کند تا نحوه ی عملکرد کسب و کارتان را متصور شوید. برای اینکار از جزئی ترین سئوال هم صرف نظر نکنید. به دنبال تولید چه محصولی هستید؟ از چه زمانی مشغول به فعالیت خواهید شد؟ سرمایه ی لازم اولیه ی کسب و کارتان چقدر خواهد بود؟ چه شرکت هایی رقیب تان خواهد بود؟ و صدها و شاید هزاران سئوال دیگر. این ها تنها نمونه ای کوچک از سئوالات پیش روی شماست، یادتان باشد هر چه جزئیات کاری تان شفاف تر باشد، احتمال موفقیت کسب و کارتان بیشتر خواهد بود.

حال که نخستین روزهای سال جدید را سپری می کنیم، به دنبال نو کردن افکارتان باشید. روحیه ی ریسک پذیری را در خود افزایش دهید به شرط آنکه تمام جوانب را سنحیده باشید. بی گدار به آب زدن دقیقا همان شرایطی را برای شما ایجاد می کند که 99 درصد استارت آپ های جهان تجربه گرند. بله باید یادآور شویم که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق به شدت باید اوضاع تحت کنترل باشد. در این روزها که با نوسانات شدید ارزی و اوضاع نامساعد اقتصادی روبرو هستیم، اولین اشتباه شما آخرین اشتباه است و می تواند برای همیشه در ذهن شما یک تصور تلخ از فعالیت های کارآفرینانه باقی بگذارد.

کارآفرینان بزرگ در شروع کارشان به شدت از ریخت و پاش و صرف هزینه های اضافی دوری می کنند. صرفه جو گر باشید ، هزینه های پایین به شدت رابطه ی مستقیم با موفقیت بیشتر شما دارد. از یادگیری نهراسید. در زمینه ی تخصصی کارتان ، صدها ساعت مطالعه کنید. چه کسب و کارهای موفقی در زمینه ی تخصصی کسب و کار شما در جهان مشغول فعالیت اند. چه تعداد در کشور مشغول به فعالیت اند. راه رفته ی دیگران را مجددا طی نکنید. آزمون و خطا در فعالیت های کارآفرینی شما را به شکست نزدیک تر می کند. اگر فکر می کنید که به تنهایی از عهده ی ایده های ذهنی و کسب و کارتان بر نمی آیید هرگز نترسید، به دنبال تیم سازی باشید. یادتان باشد ، پشت هر کسب و کار موفق یک تیم قابل اعتماد و البته متخصص قرار دارد.

اگر تا بدین جا توانسته اید تمامی شرایط را برای آغاز به کار کسب و کارتان فراهم نمایید، از پروسه ی فروش غافل نشوید. فروش ؛ کلید حیاتی هر کسب و کاری است و هر چه فرایند فروش در کسب و کارتان کارآمدتر باشد، قطعا احتمال موفقیت شما نیز بیشتر خواهد شد. از اینرو افرادی را در این حیطه استخدام کنید که کارایی و مهارت لازم در این حوزه را داشته باشند. افراد باهوش نه تنها بر رشد کار بلکه بر افراد محیط کار نیز اثر می گذارند. هوش آنها حتی باعث کم شدن هزینه های شما در فرایند کسب و کارتان خواهد شد. استخدام افراد موفق و باهوش آسان نیست اما قطعا تغییر بزرگی در کسب و کارتان ایجاد خواهد کرد.

مسیر کارآفرینی مسیر ساده و همواری نیست. باید کمتر بخوابید و بیشتر کار کنید. هیچ چیزی در این مسیر رایگان بدست نمی آید. یادتان باشد در این مسیر سخت و ناهموار هرگز دلیل کارآفرین شدن تان را فراموش نکنید زیرا زمانی می رسد که تنها انگیزه ی شما برای ادامه ی کار می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا