آخرین اخبار

آخرین وضعیت اعطای کارت اعتباری سهام عدالت

مدیر پروژه کارت های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی آخرین وضعیت اعطای کارت اعتباری سهام عدالت را تشریح کرد.

به گزارش نقش نیوز،سمیه محمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مشمولان سهام عدالت همچنان می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اقدام کنند، اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه، بیش از ۵۰ هزار نفر به روش مستقیم (مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند) و بیش از ۵۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم (مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند) توثیق سهام عدالت را انجام داده اند. تعداد ۱۳۵۲ درخواست نیز رفع توثیق داشته ایم.وی ادامه داد: مشمولان می توانند برای وثیقه گذاشتن سهام عدالت و دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به یکی از دو بانک ملی یا تجارت مراجعه کنند.

جزئیات کارت اعتباری سهام عدالت

بر اساس این گزارش، دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال گذشته برای مشمولان این سهام امکان پذیر شده است و تا کنون فقط دو بانک برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کرده اند و متقاضیان می توانند به صورت غیرحضوری کارت خود را دریافت کنند. البته اگر مشمولان مستقیم حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند کارت اعتباری را دریافت کنند.

همچنین اگر یک مرجع قانونی به شرکت سپرده گذاری نامه داده باشد که بر اساس آن سهام فرد توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.با وجود آنکه به گفته مسئولان، مذاکرات با ۱۰ بانک برای ارائه خدمت مذکور ادامه دارد اما تا کنون فقط دو بانک ملی و تجارت برای اعطای کارت اعتباری اعلام آمادگی کرده اند. بنابراین مشمولان برای دریافت کارت اعتباری فقط باید به یکی از دو بانک مذکور مراجعه کنند. البته نیازی به مراجعه حضوری نیست و خدمات به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

مشمولان در مرحله نخست حتما باید در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir ثبت نام کرده باشند تا اطلاعات هویتی آن ها ثبت شده باشد.پس از آن برای دریافت کارت اعتباری از بانک ملی، مشمولان مستقیم باید بانک ملی را به عنوان کارگزار خود انتخاب کنند(می‌توانند از طریق تغییر کارگزار ناظر این کار را انجام دهند) سپس مشتریانی که بانک ملی ایران را به عنوان کارگزار سهام عدالتشان انتخاب کرده اند می توانند تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت خود را تسهیلات کارت اعتباری درخواست کنند.

بر این اساس، فرد متقاضی باید به یکی از اپلیکیشن های ایوا، بله یا شصت بانک ملی ایران مراجعه کرده و پس از آن  گزینه نشان بانک در هر کدام از اپلیکیشن ها را انتخاب کند. بعد از آن  گزینه هویت سنجی را انتخاب و مراحل مربوطه را انجام دهد و سپس باید به نشان اعتباری وارد شده و درخواست تسهیلات کند.

چنانچه متقاضی مایل باشد کارت اعتباری را از بانک تجارت دریافت کند، باید درخواست خود را در اپلیکیشن زمرد بانک تجارت ثبت کند و پس از آن، بانک نسبت به استعلام تعداد سهام عدالت و توثیق آن برای پرداخت تسهیلات اقدام کرده و پس از گذراندن سایر استعلام‌ها، مبلغ تسهیلات، سود تسهیلات، مبلغ اقساط و … را تعیین و به مشتری اعلام و وجه تسهیلات را به شماره حساب متقاضی تسهیلات واریز می‌کند.بر این اساس، تسهیلات مذکور سه ساله است و نیاز به مدرکی و ضامنی ندارد و متقاضیان اگر در بازه یک ماهه این تسهیلات را تسویه کنند هیج گونه کارمزدی از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا