آخرین اخباراجتماعی

ذهن ثروتمند و عوامل طلایی در شکل گیری آن

اگر داشتن یک ذهن ثروتمند برایتان مهم است، باید بیاندیشید و بدانید که چگونه می توانید ذهن تان را ثروتمند کنید. چرا که تنها چیزی که می تواند یک انسان ثروتمند را از سایر انسان ها متمایز کند، طرز فکر ثروتمند او خواهد بود. تفاوت های زیادی بین ذهن ثروتمند و فقیر وجود دارد، که البته مهم ترین آن ها ، تفاوت در نوع نگرش و تفکرشان در مورد پول و ثروت است. همین طرز تفکر سبب می شود تا عده ای  در بدبختی و فقر غوطه ور شوند و بعضی دیگر در کمال آرامش و خوشبختی زندگی کنند. در واقع افراد ثروتمند کسانی هستند که ذهن خود را به گونه ای پرورش داده اند که برای آن ها درآمد کسب می کند. بدین منظور تمام تمرکز خود را روی چیزهایی که می خواهید قرار دهید و به آنچه نمی خواهید ، فکر نکنید.

نوشته های مشابه

متأسفانه برنامه ریزی ذهن انسان ها به سمت افکار منفی گرایش دارد و همین موضوع باعث شده تا خیلی از انسان ها بیشتر از اینکه به ثروت فکر کنند به بی پولی، نداری، بدبختی و ورشکستگی فکر می کنند و در کل فکر کردن به اینکه همین الان و در همین لحظه ثروتمندند ، خیلی خیلی برای آنها سخت و دشوار است

اشخاص ثروتمند و موفق به این مهم واقفند  که همواره  افکار منفی قدرتش زیاد است.  پس هرگز به خودشان اجازه نمی دهند که این افکار وارد ذهنشان شود و فوراً آن را با افکار مثبت جایگزین می کنند و  این دقیقا همان دو نوع نگرش در مورد افکار است . در واقع باید با تمام غم و اندوه هایی که در اخبار مربوط به وضعیت اقتصادی کشورمان شنیده می شود، باز هم باید تلاش کنیم تا در دام تفکر منفی در مورد وضعیت مالی خود نیفتیم . دیدگاه مثبت افراد می تواند در این امر نقش بسزایی داشته باشد، پس اگر بخواهید خارج از چهارچوب ذهنی خود فکر کنید، دلیلی ندارد که نتوانید به شرایط اقتصادی خوب و در عین حال افزایش ثروت و شادی خود بیندیشید.

عوامل طلایی گوناگونی برشکل گیری ذهن ثروتمند تاثیرگذار است. همواه در تلاش باشید که ذهن خود را در راستای  ثروتمند شدن آماده نمایید. در گام اول هدف گرا باشید و به پول خود احترام بگذارید و هرگز از پس انداز کردن و سرمایه گذاری غافل نشوید. بزرگ فکر کنید تا بتوانید با افکار بزرگ تصمیم گیری کنید. همواره به دنبال یادگیری باشید و مهارت های جدید بیاموزید. به توانایی های خود ایمان داشته باشید در مسیر رسدن به اهدافتان صبور باشید. موفقیت هایتان را هر چند کوچک ، ارزشمند بدانید. چرا که همین موفقیت های کوچک ، منجر به تحولات بزرگی در کسب و کارتان خواهد شد.

یک ذهن ثروتمند همواره به دنبال موقعیت های بکر در زندگی است که با تصمیم گیری درست، عاقلانه ترین تصمیمات را اخذ نمایند . افرادی که از خلاء یک ذهن ثروتمند رنج می برند، اغلب درباره پول واقع بینانه فکر نمی کنند. آنها تمایل به رویا پردازی بیش از توان دارند.

قطع به یقین ، موفق‌بودن نیازمند نوعی ذهنیت خاص است. البته کسب موفقیت مستلزم ذهنیت میلیاردری در انسان است؛ فقط کافی است از افراد ثروتمند الگوبرداری کنیم و برای کسب ذهن های ثروتمند ، گام های عملی برداریم.

 

مهسا صالحی – کارشناس ارشد مدیریت مالی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا