آخرین اخبارخراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:کمیسیون هماهنگی بانک‌ های استان گره‌ گشا و راه گشا باشند

نقش نیوز – خراسان جنوبی – رضا بهنام : استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار ما این است که کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، گره گشا و راه گشا باشد.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، خاطرنشان کرد: از مدیران عامل بانک‌های استان انتظار داریم از همه ظرفیت‌های قانونی در اختیار خود برای جذب اعتبار و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران و مردم در راستای توسعه خراسان جنوبی استفاده نمایند.
وی با تأکید بر این که کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، از شوراهای مهم و اساسی استان است، تصریح نمود: هرچه هماهنگی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیشتر باشد، مردم استان منفعت بیشتری می برند.
استاندار اظهار داشت: آمار منابع، مصارف و مطالبات بانک‌های استان باید برای برنامه‌ریزی دقیق و در راستای توسعه استان در اختیار کمیسیون هماهنگی بانک‌ها قرار گیرد.
قناعت با تأکید بر این که پنهان‌کاری در این خصوص اصلاً قابل قبول نیست،گفت: این آمار باید در کمیسیون ارائه شود تا از نقاط قوت و ضعف بانک‌ها مطلع باشیم.
به گفته وی؛ در خراسان جنوبی به جهت محرومیت و کم توجهی هایی که شده، خروج منابع جذب شده و تودیعی مردم به خارج استان غیرقابل قبول است.
استاندار بر همراهی بانک ها در تحقق توسعه متوازن استان تأکید کرد و گفت: اعتبارات کاملاً عادلانه و طبق ضوابط توزیع می شود اما همچنان در توسعه متوازن نیازمند همکاری بانک‌ها هستیم.
قناعت با اشاره به پیش بینی صورت گرفته درخصوص رشد هشت درصدی اقتصاد در برنامه سال 1401، خاطرنشان کرد: از این میزان 4.5 درصد از طریق جذب سرمایه و 3.5 درصد از راه بهره وری تأمین می شود، لذا انتظار این است که با سرمایه گذاران همراهی شود و قانون به نفع سرمایه گذار اعمال گردد.
وی با تأکید بر اینکه همراهی بانک‌ها با سرمایه‌گذاران، به معنای عدول از قوانین نیست، اظهار داشت: باید در عین رعایت قانون، نهایت همراهی را با سرمایه‌گذار داشته باشیم و دستورالعمل های خشک و شکننده را به نفع مردم انعطاف بدهیم.
به گفته وی؛ هر سرمایه‌گذاری که وارد استان می شود باید همین جا حساب باز کرده و گردش مالی داشته باشد، چرا که این پول می تواند باعث رونق اقتصادی شده، توسعه و پیشرفت استان را به همراه داشته باشد.
استاندار، هم‌افزایی را شرط ، همراهی و هماهنگی پیشرفت استان برشمرد و گفت: همه باید در قالب یک تیم واحد در راستای پیشرفت استان گام برداریم و لذا انتظار ما از کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در این زمینه، راهگشایی و گره‌گشایی است.
استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت اجرای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها به عنوان طرحی مورد موافقت نظام و حاکمیت، اشاره کرد و گفت: نظام و حاکمیت از اول انقلاب تاکنون به صورت مستمر یارانه پرداخته اما یک سوم یا یک چهارم این منابع وارد سفره مردم شده است.
وی با اشاره به انتقادات برخی دلسوزان مبنی بر این که طرح نباید در ماه های ابتدایی دولت سیزدهم اجرا می شد، متذکر شد: اخلاص و دلسوزی رئیس جمهور سبب شد، اجرای این طرح به این سرعت در دستور کار قرار گیرد.
به گفته وی؛ سود حاصل از یارانه هایی که طی این مدت پرداخت می شده عاید مردم کشورهای ترکیه، ازبکستان، پاکستان و … شده است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان این که در دنیا یارانه‌ها به تولیدکننده، مصرف‌کننده یا حدفاصل این دو اختصاص می یابد اما در ایران برعکس به واردکننده پرداخت می‌شود که نشان می‌دهد از همان ابتدای کار، ریل‌گذاری اشتباه بوده ،متذکر شد: ما در کشور ارز را گران می‌خریم اما ارزان می فروشیم و همچنان با کمبود و گرانی کالا مواجه هستیم.
قناعت با اشاره به این که برای اجرای این طرح ۱۰ بانک دولتی و خصوصی در نظر گرفته شده که بانک کشاورزی عامل است و ۷۰ درصد تسهیلات را برعهده خواهد داشت، تصریح نمود: برای پرداخت تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت، آمار واحدهای تولیدی و توزیعی که از اجرای طرح متأثر می شوند را احصا نموده اند، این آمار در اختیار کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قرار می گیرد تا درصورت نیاز از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا