اقتصادی

امکان فروش ۳۰ درصد سهام عدالت از ۱۰ خرداد

«حسین فهیمی»  افزود: نگهداری این سهام در بلندمدت به صرفه است و توصیه می ‌شود کسانی که نیاز ضروری دارند برای فروش اقدام کنند.
وی اظهارداشت: بر اساس آخرین جلسه شورای عالی بورس مجوز داده شد سهامدارانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده ‌اند بتوانند ۳۰ درصد از دارایی ‌های خود را به فروش برسانند.
سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: آزاد سازی سهام از ۱۰ خرداد امکان پذیر خواهد بود و آن دسته از مشمولانی که قصد دارند از این امکان استفاده کنند می ‌توانند از ششم خرداد به شبکه بانکی مراجعه و سفارش های فروش خود را از طریق بانک ها ثبت کنند و بعد از آزاد سازی ۳۰ درصد از سهام آنها فروخته و به حساب آنان واریز می شود.افراد باید به بانک هایی مراجعه کنند که شماره حساب و شماره شبای خود را در سازمان خصوصی سازی ثبت کرده اند.
فهیمی اظهارداشت: افرادی که تاکنون شماره سبای خود را اعلام نکرده اند تا هشتم خرداد ماه سال جاری فرصت دارند شماره خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند.
وی ادامه داد: برای ۷۵ درصدی که باقی مانده اند بصورت غیر مستقیم برای این افراد سقف ۳۰ درصد وجود ندارد منتها شرکت های سرمایه گذاری استانی هنوز در تابلو های بورس پذیرش نشده اند.
سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: هفته ها و روزهای آینده یک به یک این استان ها که در بورس پذیرش می شوند آنها بدون محدودیت و وجود سقف درصدی می توانند خرید و فروش سهام داشته باشند.
وی افزود: کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند از طریق شرکت های سرمایه‌گذاری استانی محدودیت فروش ندارند اما ابتدا شرکت های سرمایه‌گذاری استانی باید در بورس پذیرفته شوند.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا