اقتصادی

اخذ برخط مالیات انتقال مالکیت املاک مسکونی

«علی فیروزی» افزود: اجرای طرح اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی از مرداد ماه سال ۹۸ آغاز شده و در این راستا مردم به جای مراجعه به سازمان امور مالیاتی در دفاتر اسناد رسمی که نسبت به انجام امور انتقال مالکیت املاک مراجعه می کنند ضمن آگاهی از میزان مبلغ مالیات و دریافت مفاصا حساب، مالیات خود را هم پرداخت می کنند.
وی اظهارداشت: با همکاری سازمان های امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک و کانون سردفتران اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی در شهر تهران آغاز شد. رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: حدود یکهزار و ۷۰۰ دفترخانه اسناد رسمی در شهر تهران وجود دارد که آرام ارام برای دریافت مالیات مزبور مجهز شده اند.
وی همچنین گفت: پس از شهر تهران برای تحقق این مهم در سراسر کشور سازمان امور مالیاتی زیرساخت هایی را فراهم کرده و در این راستا بخشنامه هایی نیز صادر شده است.
فیروزی در ادامه افزود: امکان دارد برخی از دفاتر اسناد رسمی اعلام کنند که نسبت به اخذ برخط مالیات مورد نظر اقدام نمی کنند که در چنین شرایطی مشتریان خود را به مرور زمان از دست خواهند داد.
وی اظهارداشت: علاوه براین ممکن است برخی از دفترخانه ها در برابر اخذ مالیات مزبور وجه اضافی از مشتریان خود دریافت کنند در حالی به طور کامل اخذ برخط مالیات مورد نظر رایگان است.
رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: اخذ مالیات برخط تنها مشمول املاک مسکونی است که دارای سند قطعی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا