آخرین اخبارعلمی و فناوری

چرا یادگیری زبان ترکی استانبولی در ایران رو به افزایش است؟

 

یادگیری زبان ترکی استانبولی در ایران به دلایل مختلفی رو به افزایش است. یکی از مهم‌ترین دلایل، روابط فرهنگی و تجاری نزدیک بین ایران و ترکیه است. یادگیری زبان ترکی می ‌تواند ارتباطات تجاری و فرهنگی را تسهیل کند و فرصت ‌های شغلی جدیدی را برای افراد فراهم آورد.

از سوی دیگر، ترکیه دارای سیستم آموزشی معتبری است که توجه دانشجویان ایرانی را به خود جلب کرده است. دانشگاه های ترکیه با ارائه مدارک معتبر و رشته های متنوع گزینه مناسبی برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند.

موسسه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های آموزشی زبان ترکی استانبولی به صورت آنلاین و حضوری شرایطی را فراهم کرده است تا زبان آموزان بتوانند به راحتی این زبان را از پایه تا سطح پیشرفته یاد بگیرند و به اهداف خود از یادگیری زبان ترکی استانبولی دست پیدا کنند.

برای زندگی در ترکیه چه سطحی از زبان ترکی مورد نیاز است؟

همانطور که ممکن است بدانید، زبان ترکی استانبولی یکی از رایج ترین زبان های دنیا است که بیش از 200 میلیون نفر به زبان ترکی در دنیا صحبت می کنند. اگر قصد یادگیری زبان ترکی را دارید و می خواهید به این کشور برای کار یا تحصیل مهاجرت کنید باید بدانید که نیاز دارید تا زبان ترکی را یاد بگیرید تا بتوانید با مردم ترکیه ارتباط برقرار کنید. برای اینکار نیاز دارید تا سطح زبانی خود را به C1 یا C2 برسانید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می کشد؟

موسسه خدمات خارجی ایالات متحده (FSI) تخمین می زند که حدود 1100 ساعت کلاس برای مهارت کامل در زبان ترکی نیاز است. این به معنای رسیدن به سطح C2 بر اساس CEFR است. این امر زبان ترکی را به یکی از سخت ‌ترین زبان ‌های دنیا تبدیل می‌ کند. در حالی که یادگیری آن از زبان‌ هایی مانند عربی، ژاپنی، چینی و کره‌ای که 2200 ساعت کلاس نیاز دارند، آسان‌تر است، اما همچنان از یادگیری زبان ‌هایی مانند اسپانیایی و فرانسوی که 600 تا 750 ساعت زمان کلاس نیاز دارد، سخت‌تر است.

چالش های یادگیری زبان ترکی استانبولی

اولاً، جملات ترکی معمولاً از ترتیب فاعل-مفعول-فعل پیروی می‌ کنند؛ به این معنا که فعل همیشه در انتهای جمله قرار می‌ گیرد. این قاعده ‌ای است که همیشه رعایت می ‌شود. این امر باعث می شود یادگیری زبان ترکی برای انگلیسی زبانان مشکل به نظر برسد.

علاوه بر این، زبان ترکی به عنوان یک زبان چسبان (Agglutinative) شناخته می ‌شود: کلمات می ‌توانند با افزودن پسوند ها به ریشه‌ هایشان معانی جدیدی پیدا کنند. این پسوند ها نیز تصادفی نیستند و با مفهوم منحصر به فردی به نام هماهنگی حروف صدادار (Vowel Harmony) مرتبط هستند. هماهنگی حروف صدادار به این معنا است که آغاز و پایان کلمات باید الگو های خاصی از حروف صدادار را دنبال کنند.

در حالی که یادگیری این زبان دشوار است، به طور کلی پذیرفته شده است که زبان ترکی به طور کلی یک زبان نظام‌ مند و کارآمد است. به عبارت دیگر، پیچیدگی ‌های زبانی زیادی وجود ندارد و هنگامی که قواعد را یاد بگیرید، تمرین مداوم می ‌تواند شما را در مسیر رسیدن به تسلط بر زبان کمک کند.

مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی چیست؟

ارتقای شغلی

صحبت کردن به یک زبان دوم به طور چشمگیری در رزومه شما تاثیرگذار است. شما یک دارایی برای شرکت خود خواهید بود و همچنین شانس بیشتری برای کسب درآمد بیشتر خواهید داشت. از آنجا که زبان ترکی منحصر به فرد است، با دانستن آن می‌ توانید فرصت های شغلی خیلی خوبی را برای خود فراهم کنید.

راحتی در سفر

ترکیه کشوری زیبا با فرهنگی غنی است. از بازار های جذاب تا سواحل دیدنی، ترکیه بهشت افرادی است که فراتر از مرز های اروپا سفر می ‌کنند. دانستن زبان ترکی تفاوت بزرگی در سفر های شما ایجاد خواهد کرد.

فرصت‌ های آموزشی

بسیاری از دانشگاه ‌های ترکیه دوره‌ هایی را به زبان انگلیسی ارائه می ‌کنند، اما دانستن زبان ترکی می‌ تواند به دانشجویان بین ‌المللی امکان دسترسی به طیف وسیع ‌تری از فرصت ‌های علمی، از جمله برنامه ‌های تحقیقاتی و تحصیلی را بدهد.

تقویت مغز

افراد دو زبانه شانس بهتری برای مقابله با زوال عقل و آلزایمر دارند. بنابراین، برای بهبود حافظه خود، یادگیری زبان ترکی یک تمرین عالی است.

سریع ترین روش های یادگیری زبان ترکی استانبولی

شرکت در کلاس های آموزشی

سریع ترین و بهترین روش برای یادگیری زبان ترکی استانبولی شرکت در کلاس های آموزشی آموزشگاه ها است. موسسات آموزشی زبان ترکی استانبولی به شما کمک می کنند تا این زبان را به درستی یاد بگیرید و انگیزه خود را از یادگیری این زبان همواره بالا ببرید.

پادکست ها و ویدیو های آموزشی

پادکست ها ویدیو های آموزشی به دلیل تنوع موضوعی و داشتن لهجه های محلی باعث می شود دید شما نسبت به زبان ترکی بازتر شود. این منابع باعث می شود تا فرهنگ و مردم ترکیه را بهتر درک کنید و با آداب و رسوم آن ها بهتر آشنا شوید. شما می توانید در کنار کلاس های آموزشی از این پادکست ها و ویدیو های آموزشی متناسب با سطح خود استفاده کنید و خود را بیشتر درگیر زبان ترکی کنید و سریع تر این زبان را یاد بگیرید.

کتاب های آموزشی

کتاب های آموزشی بهترین ابزار برای یادگیری زبان ترکی استانبولی در کنار کلاس های آموزشی است. این کتاب ها باعث می شود تا دایره لغات شما گسترش پیدا کند و با اصطلاحات ترکی بهتر آشنا شوید و ساختار جملات را به خوبی درک کنید.

پلتفرم های زبان

از قدرت برنامه های یادگیری زبان طراحی شده برای ترکی استفاده کنید. پلتفرم ها درس ‌های ساختاریافته، تمرین ‌های تعاملی و تجربیات یادگیری بازی ‌سازی شده را ارائه می ‌دهند که می تواند یادگیری را برای شما جذاب تر کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا