آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

بهترین مقاصد قطار سفری در جهان: مسیر‌ها و جاذبه‌های گردشگری

اگر جزو آن افرادی هستید که هنگام سفر، مسیر به اندازه مقصد گردشگری برایتان اهمیت دارد؛ حتما خرید بلیط قطار و سفر با آن یا با اتوبوس و خودروی شخصی فکر کرده‌اید. در واقع، با سفر به یک موقعیت جغرافیایی خاص و بدون توقف، می‌توانید از جاذبه‌های توریستی و تجاری مختص به آن منطقه استفاده کنید. اما سفر با این قبیل وسایل نقلیه شما را جاذبه‌های گردشگری شگفت آور موجود در مسیر آشنا می‌کند و احساس هیجانی غیر قابل انکار در شما به وجود می‌آورد. در این میان خرید بلیط قطار به دلیل امنیت کافی، فضای مطلوب استراحت و بهداشت ایده آل، گزینه‌ای مناسب نسبت به سایر وسایل به حساب می‌آید که فرصت مشاهده مسیرهای مختلف را هنگام صرف نوشیدنی از پنجره قطار برای ثبت خاطرات جدید فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین مسیر‌های داخلی و خارجی هنگام سفر با قطار می‌پردازیم:

images 1720526809 668d27d9bb7b0 | نقش نیوز

قطار تهران به ساری

سفر از میان جنگل در حالی که اشعه خورشید از میان برگ‌های سبز درختان به شیشه قطار می‌تابد، تصویری رویایی است که شاید تنها در تلویزیون آن را دیده‌اید. در حالی که با بلیط قطار تهران ساری می‌توانید این مسیر رویایی را پشت سر بگذارید و به دلیل ساعت حرکت این قطار شاهد طلوع و غروب خورشید باشید‌.

با خرید بلیط این قطار، مسیری مملو از تونل‌‌های طولانی کشور را پشت سر می‌گذارید که حسی شیرین از سفرهای کودکی را در وجودتان زنده می‌کند. از طرفی، عبور از پل ورسک به عنوان یکی از معروف‌ترین و البته قدیمی‌ترین پل‌های ایران را تجربه می‌کنید‌. فراموش نکنید که برای این سفر یک روز زمان کافی است و می‌تواند جزئی از برنامه آخر هفته شما را تشکیل دهد.

تهران، لرستان

لرستان، شهر زیبا و بکر ایران با مناظر بسیار متفاوتی که دارد، بسیاری از توریست‌ها را شگفت زده می‌کند. بهترین راه سفر به این شهر که به عنوان مبدا آبشارهای منحصر به فرد شناخته می‌شود، خرید بلیط قطار است.

با خرید بلیط قطار تهران به لرستان در فاصله ۴۰۰ متری از آبشار بیشه پیاده می‌شوید و ضمن لذت بردن از مسیر، تجربه‌ای جدید را برای خود می‌سازید.

تهران، اردبیل

تجربه سفر در مه غلیظ حین حرکت در جنگل‌های انبوه که حس سرمای لذت بخش و طراوت را به زیر پوست شما انتقال می‌دهد، تنها با عبور از جاده اسالم به خلخال و رسیدن به منابع آب گرم اردبیل امکان پذیر است.

برای این کار کافی است خود و عزیزانتان را در فصل بهار یا تابستان مهمان بلیط آنلاین قطار کنید و ضمن جاگیری در فضای نوستالژیک قطار، به تماشای طبیعت بی‌نظیر و دست نخورده این نقشه گردشگری بنشینید.

سریلانکا، Expo Rail

عبور از میان مراتع چای با عطر خوش چای تازه، علفزار‌هایی که توسط باد به حرکت در می‌آیند و موجب صدایی دل‌نشین می‌شوند و در نهایت آبشارهای که از ارتفاع‌های بلند با شتاب زیاد به پایین تپه‌ها سرازیر می‌شوند، تنها با حضور در مسیر ریلی ۶ ساعته کندی به آلا در سریلانکا امکان پذیر است.

طبق تجربه زیبایی این مسیر به حدی است که اصلا متوجه گذر زمان نمی‌شوید و پس از تمام سفر دیگران را به خرید بلیط قطار برای بازدید از زیباترین مسیر ریلی جنوب آسیا ترغیب می‌کنید.

سوئیس، The Glacier Express

بسیاری از افراد علاقه‌مند به طبیعت، رویای زندگی در کلبه‌ای چوبی و نزدیک به دریاچه در دهکده‌ای واقع در سوئیس را که پس زمینه‌ای کوه عظیمی دارند، هر روز در ذهن خود می‌پرورانند. در واقع با مسافرت از طریق این قطار که از رشته کوه‌های آلپ عبور می‌گذرد و از میان تونل‌های متعدد، دره‌های سرسبز و یخچال‌های طبیعی که نمونه آن را ندیده‌اید، عبور می‌کند از هیجان و زیبایی نفس در سینه‌تان گره می‌خورد.

images 1720526809 668d27d9cb8c7 | نقش نیوز

ویتنام، The Reunification Express

سفرهای طولانی که در ساخت خاطرات ماندگار تاثیر گذار است، در صورتی که شما را با موقعیت‌های تاریخی و گردشگری یک شهر آشنا کند، تصاویر خیره کننده‌ای را در ذهن شما به جای می‌گذارد.

خرید این بلیط قطار شما را به مدت دو روز از دغدغه‌های کاری و روزمره دور می‌کند و از شمال تا جنوب ویتنام واقع در بخش شرفی چین را به شما نشان می‌دهد. این مسیر سفری تحقق یافته از فیلم‌های چینی در ارتفاعات مه آلود و شهرهای ساحلی است که بیش از هر چیز شما را با فرهنگ و تاریخ ویتنام آشنا می‌کند.

آفریقای جنوبی، Rovos Rail

برای یک بار هم که شده از افراد اهل سفر و دنیا دیده این جمله را شنیده‌اید که “باورت نمی‌شود اگر بگویم آفریقا چقدر فوق العاده است”. آفریقا که با تنوع بالای گیاهی و جانوری بیش‌تر با معاون و ذخایر دست ساز خود شناخته می‌شود دارای دره‌های زیبا، طبیعت دست نخورده و آبشارهایی است که هوش از سر شما می‌پراند.

با حضور در این مسیر ریلی پس از تهیه بلیط قطار، سوار قطاری لوکس و ۵ ستاره می‌شنید که شما را از کیپ تاون به پرتوریا می‌رساند.

images 1720526809 668d27d9d0023 | نقش نیوز

استرالیا، The Gh‌an

کم‌تر کسی است که از سیاست‌های کشور استرالیا برای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری خود بی اطلاع باشد، همین موضوع موجب شده است که این کشور، دشت‌های وسیع و سواحل زیبایی را در خود حفظ کند که مانند روز اول باقی مانده‌اند و چیزی از زیبایی‌شان کم نشده است. مسیر ریلی این سفر شما را ۴ روز با مناظر مختلف داروین به آدلاید آشنا می‌کند و فرصت بازدید و سفرهای بین شهری اعجاب انگیزی را به شما هدیه می‌دهد

آلمان، Trans-Harz Railway

شنیدن از طبیعت آلمان در حالی که بیشتر شاهد موقعیت‌های تجاری و پیشرفت‌های شغلی این کشور هستیم، شاید در نگاه اول برایتان تعجب آور باشد. اما خوب است بدانید که این کشور با قرارگیری در قاره اروپا، طبیعت سرد و سفید پوشی دارد که نسبت به سایر مناظر متفاوت عمل می‌کند. در واقع با حضور در این مسیر ریلی که از شمال آلمان به جنوب آن به حرکت در می‌آید، در پیج و خم‌های این کشور شاهد موقعیت‌هایی هستید که دیگر هیچ وقت تکرار نمی‌شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا