آخرین اخبارعلمی و فناوری

از کجا بفهمیم شارژر فست شارژ است؟

 

شارژرهای فست شارژ یا به‌عبارت دقیق‌تر، شارژرهای سریع، امروزه یکی از اجزای حیاتی دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپتاپ‌ها و دیگر دستگاه‌های قابل حمل هستند. این شارژرها امکان شارژ سریع‌تر باتری دستگاه‌ها را فراهم می‌کنند و زمان لازم برای شارژ کامل باتری را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. این امر به‌ویژه برای کاربرانی مهم است که به‌صورت مداوم از گوشی و تبلت خود استفاده می‌کنند و به‌دنبال راه‌حلی سریع‌تر برای شارژ باتری دستگاه‌های خود هستند. بنابراین باید با روش‌های تشخیص شارژر فست شارژ آشنا شویم.

تشخیص شارژر های فست شارژ

فناوری فست شارژ (Fast Charge) چیست؟

فناوری فست شارژ یک فناوری شارژ سریع است که به کمک آن می‌توان باتری دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپتاپ‌ها و دیگر دستگاه‌های قابل شارژ را در زمان کمتری شارژ کرد. این فناوری از تکنولوژی‌های مختلفی مانند Quick Charge از شرکت Qualcomm، Adaptive Fast Charging از شرکت Samsung، VOOC از شرکت OPPO و Warp Charge از شرکت OnePlus استفاده می‌کند.

برای تشخیص شارژر فست شارژ بایستی با عملکرد و مزیت‌های آن آشنا باشیم. استفاده از فناوری فست شارژ به دستگاه‌های الکترونیکی اجازه می‌دهد تا به‌طور مؤثر‌تر و سریع‌تر از طریق جریان الکتریکی شارژ شوند. عملکرد یک شارژر فست شارژ، شامل سه فاز مختلف زیر است:

  • از صفر تا ۵۰ درصد: شارژ باتری با بیشترین سرعت ممکن
  • از ۵۰ تا ۸۰ درصد: سرعت کمتر از فاز اول؛ اما کماکان سریع‌تر از شارژر‌های معمولی
  • از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد: سرعتی تقریباً مشابه با یک شارژر معمولی

اگر قصد خرید عمده شارژر گوشی را دارید، به وب‌سایت تهران جانبی مراجعه کنید.

مزایای استفاده از شارژهای سریع

آشنایی با مزایای شارژرهای سریع، می‌تواند در تشخیص شارژر فست شارژ به ما کمک کند. استفاده از فناوری فست شارژ یا شارژهای سریع، به شما امکانات و مزایای زیر را ارائه می‌دهد:

  • شارژ سریع باتری: یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از فناوری فست شارژ یا شارژهای سریع، شارژ سریع‌تر باتری دستگاه‌های الکترونیکی است. این فناوری به شما امکان می‌دهد تا باتری دستگاه‌های خود را در زمان کمتری شارژ کرده و مدت زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید.
  • صرفه‌جویی در زمان: با استفاده از فناوری فست شارژ، زمان موردنیاز برای شارژ کامل باتری دستگاه به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. این مزیت به شما امکان می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن باتری دستگاه خود را شارژ کنید و به کارهای خود ادامه دهید. برای تشخیص شارژر فست شارژ تنها کافی است به مدت‌زمانی که شارژر می‌تواند باتری را به‌طور کامل پر کند، توجه داشته باشید.
  • افزایش عمر مفید باتری: استفاده از فناوری فست شارژ می‌تواند به افزایش عمر مفید باتری دستگاه‌های شما کمک کند. باتوجه با اینکه مدت زمان شارژ باتری کمتر است، دستگاه‌ها کمتر در معرض گرمای بیش از حد و تغییرات دمایی قرار می‌گیرند. مزیتی که می‌تواند به افزایش عمر مفید باتری و سایر تراشه‌های گوشی منجر شود.

مزایای استفاده از شارژهای سریع

از کجا بفهمیم شارژر از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کند؟ تشخیص شارژر فست شارژ

برای تشخیص اینکه آیا یک شارژر از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کند یا خیر، می‌توانید به چند روش زیر عمل کنید:

بررسی مشخصات شارژر

برخی از شارژرها روی بدنه یا در مشخصات فنی خود اعلام می‌کنند که از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کنند. در این صورت، بیشتر شارژرهایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، نامی مانند Quick Charge، Adaptive Fast Charging، VOOC، Warp Charge و… را در مشخصات خود درج می‌کنند.

بررسی ولتاژ و جریان خروجی

بررسی ولتاژ و جریان خروجی (Output Voltage , Output Current) که بر روی بدنه شارژر حک می‌شود، ساده‌ترین راه برای تشخیص شارژر فست شارژ است. شارژرهای فست شارژ معمولاً ولتاژ و جریان خروجی بالاتری نسبت‌به شارژرهای معمولی دارند. به‌عنوان‌مثال، شارژرهای Quick Charge 3.0 شرکت Qualcomm و Adaptive Fast Charging شرکت Samsung را درنظر بگیرید.

استفاده از برنامه‌های تشخیصی

اپلیکیشن‌هایی در اپ‌استور و گوگل‌پلی‌استور وجود دارند که به شما در تشخیص شارژر فست شارژ کمک می‌کنند. برخی از برنامه‌های موبایل و وب که برای اندروید و iOS در دسترس هستند، قابلیت تشخیص نوع شارژر و وضعیت شارژ باتری را دارند. این برنامه‌ها مانند نرم‌افزار Ampere، می‌توانند به شما اطلاعات دقیقی در مورد نوع شارژر و شدت جریان و ولتاژ موجود ارائه دهند. این اپلیکیشن‌ها با نمایش جریان و ولتاژ شارژر، امکان محاسبه توان خروجی شارژر را برای شما امکان‌پذیر می‌کنند. برای تشخیص شارژر فست شارژ می‌توانید به یکی از ۳ روش ذکرشده عمل کنید. استفاده از هر یک از روش‌های فوق، به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که آیا یک شارژر از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کند یا خیر. برای خرید شارژر گوشی و انواع کابل شارژر به‌صورت عمده، به تهران جانبی اعتماد کنید. فروش عمده کابل شارژر و انواع شارژرهای معمولی و فست، تخصص تهران جانبی است.

روش تشخیص کابل فست شارژ

در کنار روش‌های تشخیص شارژر فست شارژ، بهتر است از روش‌های تشخیص کابل فست شارژ نیز آگاهی داشته باشید. برای تشخیص یک کابل فست شارژ، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • بررسی سایز سیم‌ها: کابل‌های فست شارژ از سیم‌های با سایز ۲۴ گیج استفاده می‌کنند. بنابراین، برای تشخیص یک کابل فست شارژ، می‌توانید سایز سیم‌های آن را بررسی کنید.
  • بررسی بسته‌بندی کابل: برخی از کابل‌های فست شارژ روی بسته‌بندی خود درج می‌کنند که این کابل از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کند. همچنین باید بر روی بسته‌بندی نوشته شده باشد که از جریان ۲.۰ آمپر پشتیبانی می‌شود.
  • بررسی ضخامت کابل: کابل‌های فست شارژ معمولاً دارای ضخامت بیشتری نسبت‌به کابل‌های عادی هستند. بنابراین، می‌توانید کابل فست شارژ را کنار یک کابل عادی قرار داده و ضخامت آن را بررسی کنید. در مقایسه با کابل عادی، کابل فست شارژ باید ضخیم‌تر باشد.
  • تمام کابل‌های میکرو USB با استاندارد USB 3.0 و تایپ C، از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کنند.

با انجام هر یک از این مراحل، می‌توانید به‌راحتی کابل فست شارژ را از کابل‌های عادی تشخیص دهید.

روش تشخیص کابل فست شارژ

جمع‌بندی

استفاده از فناوری فست شارژ به کاربران این امکان را می‌دهد تا باتری دستگاه‌های خود را با سرعت بیشتر و در زمان کمتری شارژ کرده و از آن‌ها به‌طور مداوم استفاده کنند. این فناوری علاوه‌بر این‌که به‌طور قابل‌توجهی زمان شارژ را کاهش می‌دهد، امکان افزایش عمر مفید باتری و تراشه‌های دستگاه را نیز فراهم می‌کند. تشخیص شارژر فست شارژ به‌ویژه برای کاربرانی که به‌صورت مداوم از دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا