علمی و فناوری

مایکروسافت با هدف تمرکز روی هوش مصنوعی، پشتیبانی از کورتانا را متوقف می‌کند.

مایکروسافت اخیراً در برنامه ای گفته است که قصد دارد دستیار دیجیتال خود کورتانا را تعطیل کند و تمام تمرکز خود را بیشتر بر پیشرفت‌های هوش مصنوعی مدرن مانند ChatGPT مانند Bing Chat و سایر ویژگی‌های بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی در سراسر ویندوز و مرورگر وب آن Edge بگذارد. همچنین مایکروسافت یک صفحه پشتیبانی پایان Cortana را به عنوان یک برنامه مستقل در ویندوز قرار می دهد که از اوت 2023 شروع می شود.

این شرکت همچنین به TechCrunch تأکید کرد که این صفحه برای اولین بار در اوایل ماه آینده منتشر خواهد شد، اما از به اشتراک گذاشتن بیشتر سخن های خود در مورد این موضوع خودداری کرد.

مایکروسافت با هدف تمرکز روی هوش مصنوعی، پشتیبانی از کورتانا را متوقف می‌کند.
مایکروسافت با هدف تمرکز روی هوش مصنوعی، پشتیبانی از کورتانا را متوقف می‌کند.

با این حال، به نظر می رسد که مایکروسافت کورتانا را به عنوان پله ای به سوی آینده هوش مصنوعی می بیند، جایی که کاربران در عوض به یک ربات چت هوشمندتر که GPT-4 را اجرا می کند، تکیه می کنند. این شرکت همچنین اعلام کرد که این تجربه جدید Bing مبتنی بر ChatGPT را مستقیماً در ویندوز 11 ایجاد خواهد کرد.

در این میان، کاربران ویندوز در یک دوره انتقالی قرار خواهند گرفت که در آن Cortana همچنان به شکلی در دسترس خواهد بود، اگرچه این برنامه مستقل توسط ویندوز دیگر پشتیبانی نخواهد شد. با این حال، در حال حاضر، Cortana در تلفن همراه Outlook، Teams Mobile، صفحه نمایش Microsoft Teams و اتاق های Microsoft Teams در دسترس است.

مایکروسافت در صفحه پشتیبانی توضیح داده است که: «ما می‌دانیم که این تغییر ممکن است بر برخی از روش‌های کار شما در ویندوز تأثیر بگذارد، بنابراین می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا به راحتی به گزینه‌های جدید دست پیدا کنید پس به جای کلیک بر روی نماد Cortana و راه اندازی برنامه برای شروع استفاده از صدا، اکنون می توانید از صدا استفاده کنید و نیازهای بهره وری خود را از طریق ابزارهای مختلف برآورده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا