X اکنون به کاربران اجازه می دهد تا تیک های آبی خود را پس از پرداخت هزینه اشتراک ماهانه 8 دلار نمایش دهند
پس از اجرای سرویس اشتراک پولی در سایت میکروبلاگینگ که 8 دلار برای نشان تأیید تیک آبی دریافت می کند، ایلان ماسک، مدیر عامل X ویژگی جدیدی را برای نمایش دادن تیک آبی معرفی کرده است.
توییتر اولین بار سیستم علامت چک آبی را در سال 2009 معرفی کرد تا به کاربران کمک کند افراد مشهور، سیاستمداران، شرکتها، برندها، سازمانهای خبری و سایر حسابهای «منافع عمومی» را بهعنوان حسابهای واقعی و نه تقلبی یا تقلیدکننده شناسایی کنند. این شرکت قبلاً برای تأیید هزینه ای دریافت نمی کرد.
ماسک توییتر آبی را با نشان چک به عنوان یکی از امتیازات برتر طی دو هفته پس از تصاحب شرکت در سال گذشته راهاندازی کرد. در 1 آوریل، توییتر تیکهای آبی را از حسابهای تایید شده حذف کرد، به دنبال اجرای سرویس اشتراک پولی که 8 دلار برای نشان تأیید آبی در سایت میکروبلاگینگ دریافت میکند.
افراد مشهوری از جمله آمیتاب باچان، شاهرخ خان و آلیا بات، سیاستمداران سی ام یوگی آدیتیانات، راهول گاندی و پریانکا گاندی، و بازیکنان کریکت ویرات کوهلی و روهیت شارما از جمله افرادی هستند که تیک آبی تایید شده خود را از حساب توییتر خود از دست دادند. اما، دیگران پس از چند روز نشان را پس گرفتند
قابل ذکر است، در ۲۴ جولای، توییتر لوگوی پرنده قابل تشخیص خود را با حرف “X” به عنوان علامت رسمی جدید خود جایگزین کرد. پیش از این، ماسک، مدیر عامل تسلا نیز گفته بود که پس از تغییرات سازمانی مشخص، تعداد کاربران ماهانه شبکه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده میشد، به «بالاترین میزان» رسیده است او نموداری از آمار کاربران را منتشر کرد که نشان میدهد آخرین شمارش بالای 540 میلیون است.
در این پست، ماسک همچنین از این طرح به عنوان یک طرح “موقت” یاد کرد و نشان داد که ممکن است تغییرات دیگری در لوگو در آینده وجود داشته باشد. طبق گزارش پورتال فناوری آمریکایی TechCrunch، این امکان وجود دارد که این شبکه اجتماعی تغییر لوگو را متوقف نکند.