آخرین اخبارعلمی و فناوری

دنیای رسانه و کارآفرینان

دنیای رسانه در عصر حاضر ، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمامی ابعاد زندگی است . و اما کارآفرینان به شدت به بسترهای فناوری اطلاعات و دنیای رسانه وابسته هستند و از آن بهره زیادی می گیرد. شاید اغراق و دور از ذهن نباشد که کارآفرینی مدرن بدون فناوری اطلاعات را امری غیرممکن بدانیم.

نوشته های مشابه

در دنیای کسب و کار، با وجود داشتن تمامی فاکتورهای موفقیت ، هرگز نمی توان با چشم بسته موفقیت را تجربه گر بود. کارآفرینان موفق دنیای رسانه را به درستی می شناسند و همواره فعالیت هایشان سمت و سوی افزایش آگاهی در راستای سواد رسانه ای را داراست.

استفاده از تکنولوژی های روز برای پردازش و تولید اطلاعات و چگونگی واکنش جامعه به عنوان مصرف کننده در فضاهای کسب و کار و تجزیه و تحلیل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رسانه ها و گرفتن کمک هر چه بیشتر برای رسیدن به نقطه ی مطلوب توسط یک کارآفرین از جمله توانایی هایی است که می توان در سایه ی شناخت هر چه بیشتر رسانه کسب نمود. نفوذ رسانه ها بر سلایق، گرایش و حتی دنیای مد بسیار پررنگ است. شناخت درست دنیای رسانه و تلاش در بالا بردن مهارت های مختلف کسب و کار توسط کارآفرینان جوان و صاحبان کسب و کارها بر پایه اصولی استوار است که همواره مورد توجه مسئولین و سیاست‌گذاران هر کشوری قرار می‌گیرد و به تبع، اهمیت آن به عنوان یک ابزار مهم همواره مورد توجه شرکت های بزرگ تجاری و کارآفرینان برتر جهان قرار دارد. کارآفرینی که رسانه را بشناسد، با تسلط و سیطره به اصول بازاریابی و تبلیغات رسانه ای ، گام های بزرگی در راستای موفقیت بر می دارد.

از آنجایی که دنیای رسانه واقعیت را بازسازی می کند ، استفاده از این ابزار و ایجاد نیاز از سوی مصرف کنندگان رسانه، یک رابطه ی مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین هنگامی که مخاطبان مفهوم مورد نظر خود را از رسانه ها می گیرند و متناسب با فاکتورهای فردی خود با رسانه تعامل خواهند داشت.  بی تردید نوع تغذیه ی رسانه ای در فرهنگ مصرف و ایجاد نیاز مصرف کنندگان بصورت سیار نقش بسزایی ایفا می کند.

فضای رسانه ای و کسب و کار
فضای رسانه ای و کسب و کار

از این رو افراد کارآفرین موفق  واقف بر این موضوع، شناخت درست زوایای مختلف رسانه فارغ از نوع آن را، عضو لاینفک حضور در بازار کسب و کار می دانند و اطلاعات رسانه ای را به عنوان عضوی مکمل یکی از مهم ترین عامل های رسیدن به موفقیت می پندارند. به همین علت محصولات رسانه‌ ای اهداف تجاری دارند و زمینه اقتصادی و ضرورت‌های مالی محرک صنعت رسانه‌ها را هرگز نمی توان از هر نوع درک واقعی از محتوای رسانه ‌ها جدا در نظر گرفت و این دو بخش چنان مکمل یکدیگرند که تنها در صورت توجه به هر دو بعد ، رسیدن به اهداف مورد نظر در صنعت کارآفرینان بزرگ مقدور خواهد بود. رسانه ها در دنیای امروز، نقش اصلی در انتقال پیام های ایدئولوژی و ارزشی بازی می کنند و بر همین مبنا مفاهیمی همچون مصرف گرایی و یا گرایش و یا عدم مصرف بسیاری از کالاها تنها وعمیقا توسط رسانه صورت می پذیرد. بماند که نقش پر رنگ آن ها در دنیای مارکتینگ و بازاریابی نیز بر هیچکس پوشیده نیست.

بازخورد سیاسی و اجتماعی رسانه در جهان امروز به قدری بالا و حائز اهمیت است که بسیاری از منافع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دولت ها به شدت به آن گره خورده است. دنیای مدرن بیشترین سرمایه گذاری خود را بر رسانه ها انجام می دهد و پیشرفت صنعت و اقتصاد خود را گره خورده با رسانه می داند. برندهای مشهور و مطرح دنیا با شناخت دقیق رسانه، مشارکت فعال در فضای رسانه ای امروز را در اولویت امور خود قرار داده اند و بیشترین بودجه های خود را صرف تبلیغات و بازاریابی در رسانه ها می کنند. زوایای مختلف این فعالیت به قدری گسترده است که فعالیت در هر شاخه ی آن بستر پیشرفت کسب و کارها را فراهم می نماید.

مصطفی یحیایی  – ارشد علوم ارتباطات

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا