ارتباطات مدرن و تاثیر آن در کسب و کار
ارتباطات مدرن همانطور که از نامش پیداست، نسبت به روش های ارتباطی گذشته دارای تفاوت های بسیاری است.
سرعت پیشرفت و ارتقای تکنولوژی در دو دهه اخیر، بسیار بالا بوده و هممین امر سبب می گردد، تغییرات زیادی در عرصههای مختلف مشاهده نماییم.
روش های برقراری ارتباط به شیوه ی مدرن
همه ی ما می دانیم ،مهارت های ارتباطی در راه اندازی کسب و کارموفق بسیار مهم بوده ،ولی نکته ی حائز اهمیت مدرنیته شدن ارتباطات به مرور زمان است. امروزه با وجود رایانه ، اینترنت و اپلیکیشن های گوناگون شاهد پیشرفت در حوزه های متفاوت کسب و کار هستیم.این بدین معناست که کارآفرینان باید بیشتر از قبل به روش های برقراری ارتباط به شیوه ی مدرن آگاه باشند و بتوانند به صورت ویژه و حرفه ای از آن ها در محیط کسب و کار استفاده نمایند.
از ویژگی های بسیار مهم یک کارآفرین و یا سرمایه گذار موفق می توان به ایجاد روابط مثبت کاری با کارمندان خود ، متقاضیان و هر فرد دیگری که به طور مستقیم یا غیر مستقیم درکسب و کار او موثر است ، اشاره کرد.این موضوع تاحدی مهم است که حتی ممکن است، کسب و کار شما از همه نظر عالی باشد، ولی در صورت عدم وجود روابط مثبت کاری با شکست مواجه شوید.
به عبارتی ،زمانی که به طور موثر و تاثیرگذار با مشتریان و افراد شرکت و سازمان خود ارتباط برقرار می کنید از بوجود آمدن مشکلات و چالش های احتمالی آگاهی بیشتری پیدا خواهید کرد و بالتبع در برابر مشکلات و احیانا چالش های بوجود آمده ،راه حل های مناسبی نیز پیدا خواهید نمود.
آمیخته شدن روابط مثبت کاری و ارتباطات مدرن
در صورت آمیخته شدن روابط مثبت کاری و ارتباطات مدرن نتایج قابل توجهی شکل می گیرد.
برای مثال با به کارگیری نرم افزار های قدرتمند جلسات ویدیویی و اینترنت فیبر نوری که از سرعت بالایی برخوردار است ، می توانید طیف ارتباطی خود را گسترده تر ساخته و دوستانی فارغ از جبر جغرافیایی ، در سراسر کشور پیدا کرده و به کمک آن ها ، افراد بیشتری به کسب و کار شما معرفی شوند و همین موضوع برای شما سود بیشتر و بالاتر به همراه دارد.
از دیگر مثال ها که امروزه با شیوع کووید 19 می توان به آن اشاره کرد ، مشارکت اعضای تیم شما از راه دور می باشد که شاید سال های قبل ، تصور این موضوع تاحدی مشکل بود ، چراکه تا به امروز کمتر کسی به فکر اپلیکیشن مشترک پیام رسانی و اشتراک گذاری فایل بوده و جالب است بدانید در حال حاضر، عده ی زیادی از کارفرمایان به فکر استفاده از این روش های ارتباطی حتی پس از دوران کرونا هستند ،زیرا این امر سبب صرفه جویی در زمان و هزینه های مازاد نیز گشته است.
چگونه باید ازارتباطات مدرن در کسب و کار خود بهره ببریم ؟
نحوه ی به کارگیری ارتباطات مدرن در کسب و کار موضوع بسیار مهمی است . در روابط عمومی مدرن ، فعالیت در بسیاری موارد قابل قیاس با روابط عمومی سنتی نیست و حتی گستردگی این توانایی خارج از محدوده شناخته شده است. نگرشی تحت عنوان وابستگی حرفه شما به تکنولوژی های نوین وجود دارد.
پس از پذیرفتن این موضوع ، شما باید به دنبال یادگیری تکنولوژی های به کار رفته در شغل خود باشید . داشتن روابط فعال و پویا به شما در اعمال هرچه زودتر این تغییرات کمک می کند. تنوع روش های ارتباطی و تماس با مخاطب ، اهمیت ایجاد باورذهنی در افراد مبتنی بر خاص بودن کسب و کارتان از مواردی است که ارتباطات مدرن، نقش بسزایی در آن ایفا می کند.
در نهایت می توان گفت، هر کارآفرین با مخاطبان خود به وسیله ی پلی به نام روابط عمومی متصل می گردد و عواملی چون مدرن شدن و استفاده مفید از این تکنولوژی در راستای بهتر شدن این روابط ، به نفع هر دو طرف است.
با توجه به توضیحات بالا باید به این امر مهم واقف باشیم و توجه نماییم که این روزها ارتباط برقرار کردن با مشتریان و ایجاد رضایت در آن ها ،بخش اساسی و اثرگذار در یک تجارت موفق و توسعه یک کسب و کار است، درنتیجه به عنوان یک فرد موفق شما باید یک سیاست و رفتار قوی مراقبت از مشتریان خود داشته باشید و چگونگی رفتار سازمانی خود با رسانه های اجتماعی را مرتبا پیگیری و نظارت کنید تا کاملا هرگونه تعامل از سوی مشتریان را مطمئن شده و رصد نمایید.
منبع:روزنامه تفاهم