ویژه

جزئیات فروش فوق‌العاده نوروزی اعلام شد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: امسال جشنواره فروش ویژه نوروزی جایگزین نمایشگاه‌های عرضه مستقیم می‌شود که در آن تمرکز با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل‌فروشان است، اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت دارند.

به گزارش نقش نیوزبه نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در نشست رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران که با حضور هیات اجرایی جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تجمع از یک سو و مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم برای اصناف در سال‌های گذشته ایجاد کرده بودند، امسال با ابتکاری از سوی اتاق اصناف ایران، مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت و دبیر خانه هیات عالی نظارت در نظر داریم جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را برگزار کنیم.

وی افزود: در این راستا جلساتی با نمایندگان رسته‌های صنفی در هفته‌های گذشته داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که زمینه فروش فوق‌العاده به طور گسترده و در سطح کشور را ایجاد کنیم. چنانچه این جشنواره در دور اول به خوبی برگزار شود، در سال‌های آینده نیز گزینه مناسبی برای جایگزینی با نمایشگاه‌های عرضه مستقیم خواهد بود و از آن جایی که مبدع این طرح اتحادیه‌ها بوده‌اند و در سال‌های گذشته نیز گلایه‌های زیادی از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم داشتند، لذا امید داریم تا در این طرح، حضوری فعال و تاثیر گذار داشته باشند. از سوی دیگر در نظر داریم تا توزیع و نظارت بر کالا را نیز به خود اتحادیه‌ها بسپاریم.

کدام صنوف در فروش فوق‌العاده شرکت می‌کنند؟

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران در این طرح، تمرکز با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل‌فروشان است که اجناس و خدمات آن‌ها از جمله کالاهای پر تقاضا در بازار شب عید است اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت دارند چنانکه اتحادیه بارفروشان نیز اعلام آمادگی کرده است تا در کنترل قیمت میوه و ممانعت از افزایش نرخ، همکاری کند.

آیا ورود کالاهای خرجی به فروش فوق‌العاده مجار است؟

ممبینی با بیان اینکه تمرکز ما بر حمایت از کالاهای تولید داخل است، تصریح کرد: اما چنانچه فروشندگان کالاهای خارجی، مستندات لازم جهت واردات قانونی اجناس را ارائه دهند، منعی در شرکت ایشان در جشنواره مذکور وجود نخواهد داشت.

وی همچنین پیش بینی کرد که برندهای مختلفی از این طرح استقبال کنند. به طور مثال، یکی از شرکت‌ها در زمینه کفش اعلام کرده است که طرح مذکور را در ۲۳۰ شعبه خود در سراسر کشور و با تخفیف ۵۰ درصد اجرا خواهد کرد.

شرکت در طرح فروش فوق‌العاده نوروزی اختیاری است

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه تاکید کرد که بدیهی است شرکت واحدهای صنفی در این طرح کاملا اختیاری بوده و اجباری در آن نیست.

لزوم تعیین فرآیندی برای شکایت مشتریان

در ادامه این جلسه، کامبیز معتمد وزیری، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت: نفس برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها تنظیم بازار و کاهش قیمت با حفظ کیفیت است. در سال‌های گذشته نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شد اما همه واحدهای صنفی نمی‌توانستند در این نمایشگاه‌ها حضور یابند. امسال بنا داریم تا جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را با همکاری اصناف رقم بزنیم که اگر رضایت مشتریان را جلب کند، امکان تکرار این طرح در سنوات و مناسبات بعدی وجود دارد.

وی افزود: از اتحادیه‌ها انتظار می‌رود تا روندی را پیش‌بینی کنند که در صورت تخلف واحدهای صنفی و ارائه کالای کم کیفیت یا گران فروشی مشتریان بتوانند شکایت خود را ثبت و به سرعت به آن رسیدگی شود. به عبارت دیگر لازم است تا فرایند سهل و روشنی برای شکایات احتمالی مشتریان در نظر گرفته شود تا مردم با خیال آسوده خرید و در صورت تخلف واحد صنفی مورد را پیگیری کنند.

گفتنی است که اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نظر دارند تا به واسطه شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و زیان قابل توجه اصناف طی سال گذشته، واحدهای صنفی سراسر کشور به ویژه در حوزه‌های پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، آجیل و خشکبار را به فروش فوق العاده پایان سال ترغیب و رضایت مصرف کنندگان را در تامین کالای با کیفیت با تخفیف ویژه جلب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا