آخرین اخبارکارآفرینی

چگونه یک کسب و کار جدید را در دبی راه‌اندازی کنیم؟

 

 اقتصاد متنوع دبی توسط بخش‌های قوی مانند تجارت، گردشگری، املاک، مالی و فناوری پشتیبانی می‌شود و یک محیط تجاری پایدار و پویا را برای شروع کسب‌وکار شما فراهم می‌کند. برای شروع یک کسب و کار جدید در دبی باید با مراحل، قوانین و شرایط آن آشنایی داشته باشید و ایده نابی را ارائه دهید تا بتوانید موفق باشید.

 

چگونه یک کسب و کار جدید را در دبی راه‌اندازی کنیم؟

با توجه به افزایش قابل‌توجه آمار ثبت شرکت در دبی، روزبه‌روز به تعداد مهاجرانی که با کارآفرینی به امارات مهاجرت می‌کنند، افزوده می‌شود؛ تا آنجا که شهر دبی به یکی از قطب‌های تجاری مهم در جهان تبدیل شده و شرکت‌های زیادی این شهر پرجنب‌وجوش را برای راه‌اندازی یا انتقال کسب‌وکار خود انتخاب می‌کنند.

اما ازدحام انبوهی از کسب‌وکارها در یک شهر بین‌المللی و مهم باعث شده تا راه‌اندازی یک تجارت جدید کمی چالش‌برانگیز باشد؛ بنابراین لازمه موفقیت در چنین شرایطی، داشتن ایده ناب و مدیریت آن تا رسیدن به موفقیت است. پس اگر قصد شروع کسب‌وکار خود را در دبی دارید، لازم است تا شرایط مختلف راه‌اندازی و مدیریت تجارت خود را به درستی پیش ببرید.

چرا در دبی کسب و کار راه‌اندازی کنیم؟

راه اندازی یک کسب و کار در دبی، ترکیبی منحصربه‌فرد از مزیت‌های استراتژیک را ارائه می‌دهد که آن را به مقصدی جذاب برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. موقعیت لوکس شهر، دروازه‌ای بین بازارهای بزرگ جهانی است؛ همچنین تجارت و ارتباطات بین‌المللی را تقویت می‌کند.

اقتصاد متنوع دبی توسط بخش‌های قوی مانند تجارت، گردشگری، املاک، مالی و فناوری پشتیبانی می‌شود و یک محیط تجاری پایدار و پویا را برای شروع کسب‌وکار شما فراهم می‌کند. مناطق آزاد مزایای قابل‌توجهی از جمله مالکیت 100٪ خارجی و معافیت‌های مالیاتی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین دبی یک گزینه ایده‌آل برای آغاز سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین است.

زیرساخت‌های درجه یک دبی، کیفیت بالای زندگی و دسترسی به نیروی کار ماهر و چندفرهنگی جذابیت آن را بیشتر می‌کند. ابتکارات دولتی با تمرکز بر پایداری و تحولات دیجیتال، فرصت‌های جدیدی برای نوآوری و رشد ایجاد می‌کنند و دبی نیز مقصد اصلی سرمایه‌گذاری‌های تجاری است.

چگونه یک کسب و کار جدید را در دبی راه‌اندازی کنیم؟

نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار در دبی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار و سرمایه گذاری در دبی نسبتاً ساده‌تر است. کارشناسان می‌توانند در این مراحل به شما کمک کنند و افتتاح حساب بانکی را برای فعالیت‌های تجاری شما آسان‌تر کنند. علاوه بر این، آنها از طرف شما به امور اداری و سایر مسائل رسیدگی خواهند کرد. برای راه‌اندازی یک شرکت در دبی، لازم است تا مراحل زیر را دنبال کنید.

1. یک فعالیت تجاری را انتخاب کنید

هنگام انتخاب یک فعالیت تجاری برای سرمایه گذاری در دبی، کاربردی بودن آن را با بازار امارات متحده عربی در نظر بگیرید. قبل از افتتاح یک شرکت در دبی، امکان‌سنجی و سودآوری آن را به طور کامل بررسی کنید؛ سپس تصمیم بگیرید که چه زمانی یک کسب و کار را در امارات راه اندازی کنید.

نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار در دبی

2. یک منطقه اقتصادی را انتخاب کنید

بازار امارات به مناطق مختلف اقتصادی تقسیم می شود؛ سرزمین اصلی، منطقه آزاد و فراساحل! به این مناطق اقتصادی، حوزه قضایی نیز می‌گویند. هر منطقه اقتصادی مجموعه‌ای از قوانین و مقررات خاص خود را برای راه اندازی کسب و کار دارد و نیازهای مختلف تجارت شما را برآورده می‌کند. با این حال، انتخاب حوزه قضایی برای کسب و کار شما به نیازها و فعالیت شما بستگی دارد.

3. ساختار قانونی شرکت را نهایی کنید

انتخاب فرم قانونی برای شرکت شما یک تصمیم مهم هنگام شروع تجارت جدید در امارات است. این ساختار برای مدیریت سود و زیان و نحوه سازماندهی منابع و دارایی‌های شما تعیین می‌شود. شکل قانونی یا ساختار شرکت خود را در مراحل اولیه برنامه‌ریزی تعیین کنید تا به ارائه یک طرح برای شرکت شما کمک کند. شما نمی‌توانید برای مجوز کسب و کار خود درخواست دهید؛ مگر اینکه در مورد شکل قانونی شرکت خود تصمیم بگیرید.

4. برای نام شرکت و فعالیت خود مجوز بگیرید

قبل از اینکه بتوانید راه اندازی شرکت خود را در امارات متحده عربی شروع کنید، وزارت توسعه اقتصادی (DED) باید نام تجاری شرکت شما را تأیید کند. نام شرکت و فعالیت تجاری انتخابی شما در این مرحله تأیید خواهد شد. پس از دریافت تأییدیه‌ها باید مدارکی را برای درخواست مجوز تجاری و شروع فعالیت خود به عنوان یک شرکت در دبی ارسال کنید.

5. برای مجوز کسب‌وکارتان اقدام کنید

چهار نوع مجوز تجارت در امارات وجود دارد که به آنها مجوزهای تجاری نیز گفته می‌شود؛ مجوز تجاری، مجوز حرفه‌ای، مجوز صنعتی و مجوز گردشگری مجوزهای تجاری هستند. روند صدور مجوز در مناطق آزاد امارات متفاوت است و به فعالیت تجاری شرکت شما بستگی دارد.

6. شرکت خود را ثبت کنید

ثبت شرکت و صدور مجوز فرایندهای همزمان هستند. با این حال، کل فرایند مستندسازی و تأییدیه‌ها، مراحل مختلفی را طی می‌کنند. در این مرحله، شما باید تمام تأییدیه‌های مقامات دولتی مربوطه را طبق درخواست وزارت توسعه اقتصادی دریافت کنید.

7. یک فضای اداری را انتخاب کنید

بسته به نیازهای تجاری خود، می‌توانید یک واحد اداری اجاره کنید یا یک فضای کاری مشترک را در یک مرکز تجاری انتخاب کنید. فضای اداری می‌تواند تعداد ویزاهایی را که می‌توانید از وزارت توسعه اقتصادی درخواست کنید، تعیین کند.

راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در دبی

10. برای اخذ ویزا اقدام کنید

شما می‌توانید برای همسر و فرزندان خود نیز ویزا دریافت کنید. توجه به این نکته مهم است که وقتی یک نفر ویزا داشته باشد، خانواده او می‌توانند تحت حمایت مالی قرار گیرند، مشروط بر اینکه تمام معیارهای ورود را داشته باشند؛ بنابراین اخذ اقامت با ثبت شرکت در دبی برای خانواده شما هم به راحتی امکان‌پذیر است.

11. یک حساب بانکی تجاری افتتاح کنید

مرحله افتتاح حساب بانکی در دبی برای شرکت شما پس از تکمیل کلیه مدارک مورد نیاز ضروری است. توجه کنید که ارائه مدارک مورد نیاز در کلیه مراحل از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به این نکته توجه داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا