آخرین اخبارانرژی

هزینه ترانزیت برق

یکی از روش های کاهش هزینه ترانزیت برق کاهش موقت قدرت قراردادی است. قدرت قراردادی به نام دیماند شناخته می شود که برای کاهش یا افزایش آن باید با کارشناسان شرکتی که از آن برق را خریداری کرده اید تماس بگیرید تا تغییرات لازم را در قرارداد شما اعمال کنند. در حال حاضر خرید برق بالای یک مگاوات از طریق شرکت های خرده فروشی برق انجام می شود و این امر برای مشترکین صنعتی و پرمصرف ضروری است. در غیر این صورت اگر بخواهند برق را به طور مستقیم از طریق شرکت برق منطقه ای تامین کنند، باید هزینه های سرسام آوری را بابت آن بپردارند.

 

راهکار کاهش نرخ ترانزیت داخلی برق

یکی از مسائل چالش برانگیزی که مشترکین با دیماند بالای 1 مگاوات دارند، هزینه ترانزیت برق روی قبوض آن هاست.با توجه به اینکه هزینه ترانزیت برق بسیار بالاست  و می تواند مشکلات مالی زیادی را برای صنایع به وجود آورد یک راهکار برای کاهش آن وجود دارد. بهترین راهکار این است که اگر صنایع پرمصرف، از طریق قرارداد دوجانبه خرید برق انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند می توانند به طور موقت دیماند ” قدرت قراردادی” خود را کاهش دهند. این موضوع باعث می شود که هزینه های مربوط به ترانزیت برق کاهش پیدا کند.

اگر برق مورد نیاز خود را از شرکت هایی نظیر شرکت آب و برق کیش خریداری کرده باشید می توانید بعد از برقراری ارتباط با کارشناسان آن ها، درخواست کاهش موقتی دیماند را داشته باشید تا هزینه ترانزیت برق کمتر شود. در ادامه به سایر راهکارها برای کاهش هزینه ترانزیت برق اشاره خواهیم کرد.

راهکارهای کاهش هزینه ترانزیت برق کدامند؟

به واسطه کاهش دیماند، راهکارهایی برای کاهش هزینه ترانزیت برق ذکر شده که در آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق آمده و به شرح زیر می باشند. لازم به ذکر است که مشترکین صنعت و معدن که مشمول تعرفه 4 تولید می باشند با اجرای موارد زیر می توانند درخواهش دیماند را بدهند و اقدامات لازم بر اساس رعایت نکات زیر برای آن ها انجام خواهد شد:

  • مدتی که برای کاهش دیماند برق درنظر گرفته می شود حداقل 1.5 سال و حداکثر 3 سال است. مبنای شروع این مدت بر اساس تاریخ موافقت شرکت می باشد ( به شرط آنکه هیچ تغییری در وسایل منصوبه شرکت انجام نشود”. اما اگر در وسایل منصوبه تغییراتی داده شود تاریخ شروع کاهش دیماند مصرفی، تاریخ نصب وسایل جدید می باشد.
  • اگر مشترکین قبل از اتمام دوره 1.5 ساله، بخواهند به طور مجدد درخواست افزایش دیماند کنند باید تمام صورتحساب های صادره از زمان کاهش دیماند اصلاح و تعدیل شوند.
  • اگر مشترکین بعد از گذشت 1.5 سال و قبل از پایان 3 سال درخواست افزایش دیماند را داشته باشند شرکت می تواند بدون تعدیل صورتحساب های قبلی، قدرت دیماند مشترک را افزایش دهد.
  • اگر مشترک بخواهد علاوه بر کاهش موقت دیماند، درخواست تغییر ولتاژ را نیز داشته باشد باید هزینه های مربوطه مانند تغییر وسایل اندازه گیری در دو حالت افزایش و کاهش دیماند را بر عهده بگیرد.
  • کاهش موقت دیماند بیشتر از دو بار تکرار نمی شود و اگر یکی از مشترکین بخواهد که کاهش دیماند را به طور دائمی انجام دهد باید براساس مفاد بند 95-4 آیین نامه عمل کند.

خرید برق از شرکت خرده فروشی | بهترین راهکار برای کاهش نرخ ترانزیت برق

شرکت توانیر هر سال هزینه ترانزیت داخلی برق را اعلام می کند و این مساله به ازای هر کیلووات ظرفیت قراردادی یا دیماند می باشد. این نرخ دسته بندی مختلفی بر مبنای سطح ولتاژ و ماه های سال است. بر همین اساس صنایع  و مشترکین پرمصرف برای کاهش هزینه ترانزیت برق باید مدیریت هزینه ها، برنامه ریزی و … را به درستی انجام دهند. در سال های اخیر طبق ابلاغیه هایی که منتشر شده صنایعی که به دیماند بالا نیاز دارند باید برق مورد نیاز خود را از شرکت های خرده فروشی برق تامین کنند. خرید برق از طریق این شرکت ها مزایای زیادی به همراه دارد و کمک می کند تا هزینه ترانزیت برق شما بی دلیل افزایش پیدا نکند و در این زمینه صرفه جویی شود.

کاهش هزینه

خرید برق از طریق شرکت های برق منطقه ای هزینه زیادی را به مشترکین پرمصرف از جمله صنایع تحمیل می کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود برق مورد نیاز را از طریق دو روش ” شرکت خرده فروشی برق” یا ” بورس انرژی” تامین کنید. خوشبختانه عملکرد شرکت های خرده فروشی برق به قدری خوب بوده که اغلب مشترکین ترجیح می دهند از خدمات آن ها استفاده کنند. شرایط این شرکت ها به حدی منعطف است که علاوه بر بهره مندی از مزایای آن می توانید در کاهش نرخ ترانزیت برق نیز موفق عمل کنید.

خرید برق بعد از دریافت مشاوره

اگر شما جزو مشترکینی هستید که دغدغه زیادی راجع به خرید برق و هزینه ترانزیت آن دارید می توانید ابتدا با کارشناسان شرکت هایی همچون آب و برق پاسارگاد کیش مشورت کنید و سپس بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید. قطعا این مشاوره ها به شما کمک می کنند تا دیماند خریداری شده کاملا منطبق بر نیاز شما باشد و بر اساس مصرف واقعی برق بخرید.

قرار گرفتن در اولویت آخر خاموشی

صنایع و مشرکین پرمصرفی که برق مورد نیاز را از طریق شرکت های خرده فروشی خریداری می کنند علاوه بر کاهش هزینه ترانزیت برق ، در اولویت آخر خاموشی نیز قرار می گیرند. این موضوع در مواقعی که به دلیل اوج مصرف، اغلب مصرف کنندگان با خاموشی مواجه می شوند اهمیت بیشتری پیدا می کند. معمولا این شرکت ها برق را در بسته های روزانه، هفتگی، ماهانه  و حتی سالانه به فروش می رسانند و انعطاف زیادی در قراردادهای خود دارند.

در هنگام تامین برق از طریق شرکت های خرده فروش باید بدانید که این شرکت ها توسط افراد غیردولتی و حقوقی مدیریت می شوند و به طور مستقیم تحت نظارت دولت فعالیت می کنند. همچنین این شرکت ها از سوی وزارت نیرو، پروانه فعالیت دریافت می کنند و برق را بر اساس تعرفه مصوب به مشتریان عرضه می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا