علمی و فناوری

نگرانی شرکت ها در مورد نشت مالکیت معنوی با روی کار آمدن ChatGPT

بسیاری از کارگران در سراسر ایالات متحده و سایر کشور های پیشرفته برای کمک به کار های اساسی به ChatGPT روی می‌ آورند، علی‌ رغم نگرانی‌ هایی که کارفرمایان مانند مایکروسافت و گوگل را مجبور به محدود کردن استفاده از آن کرده است؛ شرکت‌ هایی در سرتاسر جهان در حال بررسی نحوه استفاده بهینه از ChatGPT هستند،

یک برنامه چت بات که از هوش مصنوعی مولد برای برقراری مکالمه با کاربران و پاسخگویی به درخواست‌های بی‌شمار استفاده می‌کند. با این حال، شرکت‌ها و شرکت‌های امنیتی نگرانی‌ هایی را مطرح کرده‌اند که ممکن است منجر به افشای مالکیت معنوی و استراتژی شود.

ChatGPT پس از راه اندازی در ماه نوامبر به سریع ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل شد. کخ هم هیجان و هم ترس را همراه خود ایجاد کرده است.

نگرانی شرکت ها در مورد نشت مالکیت معنوی با روی کار آمدن ChatGPT
نگرانی شرکت ها در مورد نشت مالکیت معنوی با روی کار آمدن ChatGPT

بن کینگ، معاون اعتماد مشتری در شرکت امنیتی Okta، می‌گوید: «مردم وقتی از خدمات هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند نمی‌دانند چگونه از داده‌ها استفاده می‌شود.

هنگامی که مردم از Bard Google استفاده می کنند، داده هایی مانند متن، مکان و سایر اطلاعات استفاده را جمع آوری می کند. این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های گذشته را از حساب‌های خود حذف کنند و درخواست کنند که محتوای وارد شده به هوش مصنوعی حذف شود. گوگل که متعلق به آلفابت است از اظهار نظر در مورد جزئیات بیشتر خود داری کرد.

در ماه مه، Samsung Electronics کارمندان خود را در سراسر جهان از استفاده از ChatGPT و ابزارهای هوش مصنوعی مشابه پس از اینکه متوجه شد یک کارمند کد حساسی را در پلتفرم آپلود کرده است، ممنوع کرد.

سامسونگ در بیانیه ای در 3 آگوست گفت: “ما در حال بررسی اقداماتی برای ایجاد یک محیط امن برای استفاده مولد هوش مصنوعی هستیم که بهره وری و کارایی کارمندان را افزایش می دهد.”

با این حال، تا زمانی که این اقدامات آماده شود، ما به طور موقت استفاده از هوش مصنوعی مولد را از طریق دستگاه های شرکت محدود می کنیم.

رویترز در ماه ژوئن گزارش داد که آلفابت به کارمندان در مورد نحوه استفاده از چت ربات ها از جمله بارد گوگل هشدار داده است، گوگل گفت اگرچه Bard می تواند کدهای نامطلوب را پیشنهاد کند، اما به برنامه نویسان کمک می کند. همچنین اعلام کرد که قصد دارد در مورد محدودیت های فناوری خود شفاف باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا