آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

نهضت رفع نقاط پرحادثه‌ در راه‌های کشور یکی از هدف‌گذاری‌های سال ۱۴۰۳

وزیر راه و شهرسازی گفت: تخصیص اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی به پروژه‌های راهداری و اصلاح ۷۲۵ نقطه پرحادثه‌ طی سال گذشته، حرکتی قابل قبول و شایسته تقدیر است.

به گزارش نقش نیوز ، مهرداد بذرپاش در جریان سفر رئیس جمهور به استان قم و آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرای پروژه‌های راهداری این استان، با بیان این که پروژه‌های راهداری و نگهداشت و بهسازی و ایمن‌سازی راهها کمتر دیده می شوند، گفت: سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در پروژه‌های مربوط به راهداری شامل نگه‌داشت، ایمن‌سازی و بهسازی راه‌های کشور هزینه شده است، این حرکت قابل قبول و رو به جلو بوده و از این‌رو باید صمیمانه از خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تقدیر کرد.
مهرداد بذرپاش با اشاره به شناسایی ۸۸۷ نقطه‌ پرحادثه‌ در سطح جاده‌های کشور در توافق صورت گرفته بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا، افزود: از این تعداد ۴۱۲ نقطه اصلاح شد و با احتساب نقاطی که پیشتر شناسایی شده و در دستور کار قرار گرفته بودند، در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۲۵ نقطه پرتصادف در سطح محورهای مواصلاتی کشور اصلاح شد و اثرات آن مشهود است.
وی از اجرای نهضت رفع نقاط پرحادثه‌ به عنوان یکی از هدفگذاری‌های مورد تأکید دولت و ریاست جمهوری در سال جاری یاد و تصریح کرد: در این راستا مقرر شده است، جلسات شورای عالی حمل و نقل و کمیسیون ایمنی به صورت ماهیانه و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی در ردیف بودجه با هدف تجهیز منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای رفع نقاط پرحادثه‌ اضافه کرد: با استفاده از این بودجه در کنار منابع داخلی این سازمان، امسال با اصلاح نقاط‌ی که در برنامه سال گنجانده شده است، شاهد تحقق آمار قابل قبول کاهش سوانح جاده‌ای و جان‌باختگان ناشی از آن باشیم.
بذرپاش از هدفگذاری سالانه ۱۰ درصدی کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از مکانیزم‌های دیگر در سایر حوزه ها و ارائه هشدارهای روزانه در حوزه تبلیغی ترویجی با هدف ارتقاء استاندارد رفتار رانندگان، شاهد کاهش آمار سوانح جاده‌ای باشیم.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای کیفی‌سازی محورهای شریانی، فرعی و روستایی با اجرای نهضت آسفالت در سال جاری خبر و ادامه داد: با وجود عدم تناسب منابع اعتباری با بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر طول راه‌های اصلی و شریانی در کشور، کیفیت‌بخشی به اجرای عملیات آسفالت‌ریزی به منظور ماندگاری بهتر و بیشتر را در دستور کار داریم.
بذرپاش ابراز امیدواری کرد: امسال هدفگذاری‌ برای اجرای حداقل دو برابری عملیات آسفالت‌ریزی در سطح جاده‌های کشور در مقایسه با سال گذشته محقق شود.
وی همچنین به آمار بالای ترافیک و تردد خودروها در محور تهران – قم به عنوان یکی از شریان‌های اصلی و محل اتصال ۱۷ استان کشور اشاره کرده و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای حل این مسئله شد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات کمیسیون حمل و نقل و ایمنی در مدیریت سرعت، رفع نقاط پرحادثه‌ با هدف کاهش سوانح جاده‌ای، اظهار کرد: اجرای محور شهید سلیمانی در کمربندی قم نیز ضروری بوده و برای تأمین منابع مالی آن تصمیم‌گیری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا