آخرین اخباراقتصادی

نقش افزایش صادرات در ثبات نرخ ارز

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان گفت: راه اندازی بازار ارز توافقی یک گام رو به جلو برای تجار محسوب می‌شود.

به گزارش نقش نیوز ، امیر عابدی؛ رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان  با اشاره به این موضوع که از نظر بخش خصوصی ثبات نرخ ارز دارای اهمیت است، اظهار کرد: زمانی که در اقتصاد ثباتی نباشد، تجار نمی‌توانند برای تجارت و تولید برنامه ریزی کنند و امکان انعقاد قرارداد پایدار با خارجیان نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه بخش خصوصی به خودباوری و جریان‌های جوان رسیده است، افزود: در اقتصاد جهانی عواملی مانند فعالیت بانک، ارتباطات بین المللی و بیمه در ثبات نرخ ارز اثر دارند و زمانی ما می‌توانیم به پایداری اقتصاد اطمینان داشته باشیم که زنجیره ارزش‌های تجاری و اقتصادی شکل بگیرد که این به پایداری نرخ ارز کمک می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان تاکید کرد: ما باید در مورد ارز و سرمایه گذاری خارجی برنامه ریزی داشته باشیم؛ چون سرمایه گذاری خارجی، ارز را به داخل کشور می‌آورد و این به ثبات نرخ ارز کمک می‌کند، همچنین رشد صادرات نیز در پایداری این نرخ نقش دارد.

وی افزود: در اتاق‌های بازرگانی بیشترین میزان توجه به صنایع کوچک و متوسط است و برای اینکه چرخه اقتصاد و تولید این صنایع بچرخد باید آن‌ها ارز را وارد کنند برای همین باید ما به این شرکت‌های توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عابدی بیان کرد: برای رفع تعهد ارزی صادرکنندکان باید شیوه‌های جدید و منطقی ایجاد کنیم تا چرخه اقتصاد صنایع کوچک و متوسط بچرخد و ارز را وارد کشور کنند تا به تنظیم نرخ ارز کمک کرده باشند؛ در این شرایط صادرکنندگان واقعی نیز اقدام به صادرات می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد بازار ارز توافقی یکی از درخواست‌های بخش خصوصی بوده تا صادرکنندگان و واردکنندگان بتوانند یکدیگر را پیدا و نرخ را بر اساس درخواست خود ایجاد کنند؛ بنابراین راه اندازی این بازار یک گام رو به جلو برای تجار محسوب می‌شود.

ایبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا