آخرین اخبارفرهنگی

خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

برای افراد ثروتمند و همچنین اختلاس‌گران خاورمیانه، آفریقای شمالی، جنوب آسیا و شوروی مکان بسیار مناسبی تلقی می‌شد؛ درست همان نقشی که شهر میامی آمریکا برای ثروتمندان کشورهای آمریکای لاتین ایفا می‌کرد.

 

خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

در سال ۲۰۰۲، شیخ محمد حکمی صادر کرد که طی آن، خارجی‌ها می‌توانستند در دبی مالک خانه شوند. امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس بود که دست به چنین کاری می‌زد. قبل از صدور این حکم، دبی در بازار مسکن سهمی نداشت. البته مالکیت زمین‌هایی که به خارجی‌ها داده می‌شد، کامل و صد درصد نبود؛ زمین‌ها یا همگی تحت تملک شیخ بودند یا در اختیار افراد مورد اعتماد وی بودند. همه از جمله خارجی‌ها به نوعی مستأجر شیخ بودند. طبق فرمان شیخ محمد در سال ۲۰۰۲، همه می‌توانستند در دبی خانه بخرند که در واقع فرصت خوبی برای خانواده‌های ثروتمند ساکن کشورهای اطراف بود. لبنانی‌های ثروتمند که از وقوع یک جنگ داخلی دیگر هراس داشتند، هندی‌های تازه به دوران رسیده که قصد فرار از کشور فقر زده‌ی خود را داشتند و روس‌های پولدار برای دوری از فساد دولتی کشورشان، همگی با ترک کردن وطن خود و مهاجرت به دبی، موجب غنی‌تر شدن این شهر خاورمیانه‌ای شدند. دبی برای افراد ثروتمند و همچنین اختلاس‌گران خاورمیانه، آفریقای شمالی، جنوب آسیا و شوروی مکان بسیار مناسبی تلقی می‌شد؛ درست همان نقشی که شهر میامی آمریکا برای ثروتمندان کشورهای آمریکای لاتین ایفا می‌کرد. نمونه‌ی بارز این مسئله در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد؛ یعنی زمانی که رئیس‌جمهور آذربایجان ۹ کاخ مجلل کنار ساحلی در دبی خریداری کرد. مجموع قیمت این عمارت‌ها ۴۴ میلیون دلار و همگی به نام پسر ۱۱ ساله‌اش بود.

پرسش مهم تر این است که دبی چگونه توانست تولید ناخالص داخلی خود را از ۱۱ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۵ به ۱۰۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش دهد؟ آیا این تحولات در سایه فروش نفت حاصل شده است؟ در پاسخ به این پرسش اخیر، بد نیست بدانید که سهم درآمدهای نفتی دبی در طی همین بیست سال از ۱۸% به ۱/۲ درصد کاهش و صادرات آن ۶۴۵ درصد افزایش و سرمایه ثابت ناخالص آن ۷۳۳ درصد رشد داشته است. دبی در سال ۲۰۱۷ در شرایطی توانسته ۱۵/۵ میلیون گردشگر جذب کند که نه طبیعت زیبایی دارد، نه موزه شاخصی، نه شهر تاریخی و نه تنوع مکانی و جغرافیایی و بسیاری از موارد دیگر که در خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد میخوانید.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در سال ۱۹۷۹ با همسر اولش «هند بنت مکتوم بن جمعه آل مکتوم ازدواج کرد. همسر دوم او شاهدخت هیا بنت الحسین دختر ملک حسین پادشاه پیشین اردن و خواهر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه کنونی اردن هاشمی نیز در ۱ آوریل ۲۰۰۴ به همسری شیخ محمد بن راشد آل مکتوم درآمد. این دو دختری به نام الجلیله (متولد ۲۰۰۷) و زاید (متولد ۲۰۱۲) دارند. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم تولد زاید را در توییتر اعلام کرد.

دانلود رایگان خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم رسماً ۲۱ فرزند دارد، ۸ پسر و ۱۳ دختر. در ژوئیه ۲۰۱۹ وبگاه دیلی بیست گزارش داد شاهدخت هیا بنت الحسین به همراه دو فرزندش (زاید و جلیله) از امارات گریخته و به آلمان پناهنده شده‌است. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در شعری که توسط یکی از نزدیکانش در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد، فرار همسرش را به شدت محکوم کرد.

بنا بر اسناد دادگاه عالی بریتانیا، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی پس از اطلاع پیدا کردن از وجود ارتباط جنسی بین شاهدخت هیا با محافظ شخصی بریتانیایی‌اش، او را بدون اطلاع طلاق داد و به گونه‌ای عمل کرد که به ارعاب و ترساندن شاهدخت هیا منجر شد.

سایر مطالب در حوزه کسب و کار و کار آفرینی را می توانید در دی جی فایلز مطالعه کنید.

خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

دیجی فایلز مجموعه ای از نکات و خلاصه درس هایی اعم از خلاصه دروس پایه های مختلف و خلاصه دروس دانشگاه و همچنین خلاصه دروس آزمون های استخدامی را برای شما آماده کرده است.

روانشناسی، مدیریت و رهبری، علوم اجتماعی، کسب و کار و کارآفرینی،بازاریابی و فروش، تاریخ، اقتصاد و سرمایه گذاری، جامعه شناسی و فرهنگ، تکنولوژی و جهان آینده، سلامت، تغذیه و تناسب اندام، هنر و خلاقیت، فلسفه و معنویت، روابط عاطفی، خانواده و فرزندپروری، علمی، موفقیت شغلی، هنر شاد زیستن و … در دیجی فایلز ارائه می‌شود.

خلاصه نوشتن درس و جزوه یکی از راه هایی است که بسیاری از افراد برای مقابله با نداشتن زمان کافی مطالعه از آن استفاده می کنند، دانش آموزان و دانشجویان همیشه در طول دوران تحصیل خود با دروس و کتاب ها و جزوات زیادی درگیر هستند. برخی دیگر از دانشجویان و یا دانش آموزانی که شاغل هستند نیز زمان کافی برای مطالعه کتب ندارند، همچنین آن دسته از افرادی که کنکور در پیش رو دارند نیز به شدت نیاز دارند تا خلاصه ای از دروس را داشته باشند.

همچنین آزمون های شغلی نیز جزو آزمون هایی می باشند که افراد برای قبولی در آنها نیاز به یادگیری و تسلط بر نکات مهم جزوات درسی دارند، برای موفقیت در آزمون ها جزوات متعدد باید مطالعه گردند جزواتی که هر کدام نکات مهمی را در بر دارند که مورد سوال واقع می شوند، در حالی که معمولا فرصت برای مطالعه همه آنها و یادگیری بسیار محدود می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا