آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

ثبت جهانی هگمتانه نقطه عطفی برای تبلیغ در دنیا

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ثبت جهانی هگمتانه نقطه عطفی برای تبلیغ این حوزه تمدنی در منطقه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه و دنیا خواهد بود.

به گزارش نقش نیوز ، سیدرضا صالحی امیری پنجشنبه ۳ آبان با حضور در تپه هگمتانه و بازدید از سایت و محوطه شهر باستانی و در جمع خبرنگاران، گفت: مجموعه اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استانداری و مجمع نمایندگان استان اتفاقات خوبی در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره اینکه ایران کشور امن و همدان یکی از امن‌ترین نقاط کشور است، ادامه داد: باید فضای ایران هراسی را بشکنیم و از برنامه‌های سازمان در حوزه گردشگری این است که بتوانیم فضای ایران هراسی را از طریق معرفی آثار، تبلیغات و توسعه دیپلماسی فرهنگی مدیریت کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سقف اعتبارات استانی به دلیل ثبت هگمتانه جهانی به ملی تبدیل می شود، گفت: با شناسایی اولویت‌های هر استان و شهرستان‌ها در بحث تسهیلات برای ۱۰ هزار میلیارد تومان توافق ایجاد شده است و تمرکز اصلی سازمان در چهار سال آینده سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری و صنایع دستی است.

وی همچنین از تأمین بخشی از هزینه‌های تشکیل مرکز مطالعات فرهنگ و تمدن غرب کشور و همایش بین‌المللی هگمتانه از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: خوشبختانه استان همدان از منابع غنی برخوردار است و باقی هزینه نیز تأمین خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش ، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز پس از شرکت در جلسه شورای اداری در استانداری همدان، با حضور در آرامگاه بوعلی سینا و بازدید از موزه نسخ خطی و اشیا، بر مزار شیخ الرئیس ادای احترام کرده و سپس از سایت باستانی هگمتانه بازدید کرد.

بازدید از غار علیصدر، بزرگترین غار آبی جهان، حضور در جشن هشتمین سالروز جهانی شدن لالجین از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در استان همدان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا