بیمه ایران کارآمدترین عملکرد در اجرای بخشنامه کرونایی بیمه مرکزی را داشته است
در پی انتشار خبری از قول مدیرعامل بیمه ایران پیرامون زیان ۱۵۰۰ میلیاردی بیمه ایران ناشی از بخشنامۀ اخیر بیمه مرکزی مبنی بر صدور بیمهنامه بدون دریافت حق بیمه به مدت حدود ۲ ماه، روابط عمومی بیمه ایران اعلام کرد: شرکت سهامی بیمه ایران هر دو موضوع مندرج در بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره «ارائه بیمهنامه بصورت فروش الکترونیکی از طریق سامانه my.iraninsurance.ir» و همچنین «تمدید خودکار بیمه نامه های منقضی شده در طی مقطع زمانی ۹۸٫۱۲٫۲۱ تا ۹۹٫۲٫۱۵» را با دقت تمام و در راستای حمایت از جامعه بیمهگذاران به انجام رسانده و در این ارتباط موفقترین و کارآمدترین عملکرد را با در اختیار داشتن حدود ۵۴ درصد از بازار بیمهای رشته بیمه شخص ثالث اتومبیل، عملیاتی و اجرایی کرده است.
در این اطلاعیه تأکید شده از آنجا که اساساً شرکت سهامی بیمه ایران دارای بالاترین سرمایه، اندوخته و ظرفیت نگهداری ریسک در صنعت بیمه کشور است استمهال مدت بیمهنامهها و یا فروش اعتباری آنها که بخشی از آن در عملکرد سال ۹۸ و بخش دیگر آن در عملکرد سال ۹۹ منظور می شود، نگرانی خاصی در ایفای تعهدات شرکت در برابر بیمهگذاران و زیاندیدگان ایجاد نمی کند و با در نظر گرفتن ظرفیت و توانگری مالی قابل توجه این شرکت، پتانسیل بالفعل این شرکت در ایفای تعهدات حتی برای مدت های بیش از این زمانهای مقرر نیز وجود دارد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت سهامی بیمه ایران بعنوان بازوی اجرایی دولت در صنعت بیمه در راستای سیاستهای راهبردی رئیس کل بیمه مرکزی، علاوه بر طرحهای حمایتی موجود خود، در خدمتگزاری به مردم شریف و جامعه بیمه گذاران همچون گذشته پیشتاز و پیشگام خواهد بود.