آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

بهترین جنس برای فایرباکس آتش نشانی در ساختمان کدام است؟

 

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس، محصولی است که برای قرار دادن تجهیزات آتش نشانی مانند قرقره آتش نشانی یا همان هوزریل ،کپسول آتش نشانی، نازل فوم ساز، تبر و … مورد استفاده قرار می‌گیرد تا امکان دسترسی سریع‌تر به این تجهیزات در هنگام وقوع حریق وجود داشته باشد. بهترین جنس فایر باکس آتش نشانی برای ساختمان یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هنگام اجرای این جعبه‌های آتش نشانی به آن توجه داشت. این جعبه‌ها معمولا با جنس ورق آهن ، ورق استیل یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند که در ادامه به ویژگی‌های هر کدام اشاره می‌کنیم.

انواع جنس فایر باکس آتش نشانی

استفاده از متریال مرغوب و با مقاومت بالا در برابر حرارت برای فایرباکس آتش نشانی در اولویت است. این محصولات با سه جنس استیل، فولاد و فایبرگلاس ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. با توجه به اینکه به محض فعال شدن سیستم اعلام حریق، باید این امکان وجود داشته باشد که از محصولات موجود در فایر باکس برای خاموش کردن آتش استفاده کرد؛ در نظر گرفتن بهترین جنس برای این جعبه‌ها اهمیت زیادی دارد.

انواع جنس فایر باکس آتش نشانی

فایرباکس استیل

استیل یکی از انواع فلزات کاربردی است که می‌تواند در صنایع مختلف کاربردهای متنوعی از خود نشان دهد. استیل از ترکیب فولاد و کروم و نیکل تشکیل شده است. به همین خاطر مشخصات آن نسبت به فولاد متفاوت است. به طور کلی، استیل نسبت به فولاد دارای مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و رطوبت است. به همین خاطر استفاده از آن در مکان‌های مرطوب ارجحیت دارد.

فایر باکس استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت و وزن‌های بالا، می‌تواند برای قرار دادن تجهیزات اطفای حریق مورد استفاده قرار گیرد. این جعبه‌های آتش نشانی در برابر آتش سوزی دچار تخریب نمی‌شوند و می‌توان مجددا از آن‌ها استفاده کرد. همچنین به دلیل عدم تخریب جعبه آتش نشانی، دسترسی به تجهیزات داخل آن برای اطفای حریق در هنگام آتش سوزی ساده است.

فایرباکس فولادی

فولاد از ترکیب آهن و کربن ساخته می‌شود و می‌تواند مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت از خود نشان دهد. از فولاد در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که یکی از این صنایع، صنعت آتش نشانی است. فایر باکس فولادی مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار و حرارت دارد؛ اما مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی بالا نیست. به همین خاطر قرارگیری جعبه آتش نشانی فولادی در محیط‌هایی که در معرض رطوبت هستند باعث می‌شود تا شاهد زنگ زدگی و آسیب دیدگی آن باشیم. برای نمونه در جزیره کیش جعبه های آتش نشانی فقط از جنس استیل مورد تایید سازمان آتش نشانی میباشد . شما میتوانید برای خرید جعبه آتش نشانی در جزیره کیش با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

جعبه آتش نشانی فولادی با وجود مقاومت بالایی که در برابر فشار و وزن‌های بالا دارد، باید حتما با یک پوشش ضد زنگ در محیط اجرا شود. چرا که آهن موجود در فولاد به راحتی زنگ زده و دچار آسیب می‌شود. موضوع مهم دیگر در مورد جعبه آتش نشانی فولادی، اثرات زیست محیطی آن است. به گونه‌ای که فولاد نسبت به استیل دیرتر به چرخه طبیعت باز می‌گردد. از این رو می‌تواند برای محیط زیست مضر باشد. انواع جعبه های آتش نشانی تولیدی در مجموعه بهسازان که با ورق آهن تولید میشود دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک میباشند .

فایرباکس استیل

فایرباکس فایبرگلاس

فایبرگلاس یا فیبر شیشه یکی از انواع متریال‌هایی است که در سال‌های اخیر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه این ماده مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد، اما قدرت تحمل حرارت این محصول بالا نبوده و این ویژگی ایجاب می‌کند که با احتیاط بیشتری از فایر باکس فایبرگلاس استفاده شود.

جعبه آتش نشانی ساخته شده با فایبرگلاس می‌تواند مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد و وزن‌های بالا را تحمل می‌کند؛ اما در برابر درجه حرارت بالا مقاوم نبوده و در هنگام آتش سوزی می‌سوزد و از بین می‌رود. از این رو به غیر از مواردی که استفاده از فایبرگلاس برای جعبه آتش نشانی ضروری است، بهتر است که فایرباکس استیل یا فولادی استفاده نمود.

فایرباکس فولادی بهتر است یا استیل؟

انتخاب بهترین جعبه آتش نشانی فلزی می‌تواند برای صاحبان پروژه‌های مختلف اهمیت زیادی داشته باشد. فایر باکس یا جعبه آتش نشانی فولادی و استیل هر دو در گروه جعبه‌های آتش نشانی مقاوم قرار می‌گیرند که در برابر ضربه، خوردگی و حرارت عملکرد خوبی دارند؛ اما در مقایسه با یکدیگر هر کدام برتری خاصی را نسبت به دیگری نشان می‌دهد.

جعبه آتش نشانی استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد و در دماهای بالا دچار انقباض یا انبساط نخواهد شد؛ اما در جعبه‌های آتش نشانی فولادی احتمال تاب برداشتن جعبه و بروز اعوجاج در آن وجود دارد. از این رو اگر اولویت انتخاب یک جعبه آتش نشانی با قابلیت تحمل حرارت بالا باشد، بهتر است که از فایر باکس فولادی استفاده کرد. اما در حالت معمول هر دوی این جعبه‌ها عملکرد خوبی دارند و می‌توانند در برابر وزن‌های بالا، ضربه و خط و خش عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

خرید انواع جعبه آتش نشانی از به سازان سرای مهر آهنگ

در صورت نیاز به خرید بهترین جنس فایر باکس برای اجرا در محیط‌های ساختمانی و صنعتی، می‌توانید از خدمات شرکت به سازان سرای مهر آهنگ استفاده کنید. این شرکت تولید کننده و مجری انواع این فایر باکس فلزی است که توانسته محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه کند. شما میتوانیدر از مجموعه بهسازان جعبه های آتش نشانی تولید شده با برند بهسازان و یا جعبه های آتش نشانی وارداتی با استاندارد های اتحادیه اروپا CE و یا استاندارد LPCB که از معتبر ترین استاندارد های جهانی هستند خرید نمایید . در صورت نیاز به ثبت سفارش و خرید آنلاین جعبه‌های آتش نشانی باکیفیت، می‌توانید از طریق سایت این شرکت اقدام کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا